Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pomiar oleju w skrzyni CVT - Murano Z50


Dariusz_TRYB

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie mam pytanko w sprawie sprawdzania poziomu oleju.

Wymieniłem statycznie olej (niby wlane było tyle co wyleciało) i teraz mam problem z ustaleniem czy poziom płynu jest ok. Bo wychodzą mi różne pomiary w zależności jak ciepłe jest auto.

Żeby pomiar był miarodajny zawsze mierzę na poziomym terenie zawsze w tym samym miejscu. Wiem że na bagnecie poziom sprawdza się na tej zakreskowanej przestrzeni. Auto odpalone w pozycji na P.

Pierwszy pomiar - auto zimne z rana przejechane ok 6-7 km wychodzi troszeczkę powyżej minimum (dosłownie z 1-2 mm).

Drugi pomiar - po jeździe tak ok 15 min  jazdy wychodzi troszkę poniżej max (dosłownie z 1 mm) ewentualnie na granicy max.

Trzeci pomiar - jazda trasa i miasto ok 30-35 min auto ani razu nie gaszone silnik max ciepły, włączaj się wiatraki itp. wychodzi z 3-4 mm ponad to zakreskowane pole. Czyli za dużo.

 

Który pomiar brać pod uwagę i czy przypadkiem nie jest za dużo czy za mało oleju?

I jeszcze jedno pytanie czy jak faktycznie będzie troszkę za dużo oleju (mówię tu o max 4 mm ponad stan z miarki na bagnecie) to może go wypychać przez uszczelniacze itp. bo boję się troszkę tego bo cały układ napędowy (silnik, skrzynie) mam suchą jak pieprz i to dosłownie jak w nowym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do gościa od skrzyń co podepnie ją pod kompa i przy odpowiedniej temperturze sprawdzi poziom. Po wskaźniku nagrzania silnika nie sprawdzisz. Musisz w serwisówce sprawdzić przy jakiej tem. oleju sprawdzać poziom. Chyba że masz sam sprzęt do podłączenia tu gdzieś chłopaki pisali i jaki program użyć do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze co powinieneś mieć to interfejs i program cvtz50, przecież to grosze kosztuje, około 5$ interfejs i 5$ program.

Do prawidłowego pomiaru potrzebna jest temperatura w skrzyni oleju pomiedzy 50 a 80 stopni 

jeśli natomiast nie masz interfejsu to przy temperaturze 20stopni na zewnątrz jedziesz 10 minut (jazda miejska) i wtedy powinieneś być w tym zakresie

następnie musisz stanać na czymś równy, zatrzymujesz sie i przeciągasz dzwignie zmiany biegów po całym zakresie (PRD,,,itd i wracasz na P)  

Wyciągasz bagnet, wycierasz papierem,.... obracasz go po osi o 180stopni (żeby się nie zapiął)  i wkładasz do końca, wyciągasz i powinieneś mieć miedzy min a max 

Według mnie masz prawidłowy poziom zbliżony do maxa.... 

sprawdz według procedury którą Ci podałem i temperaturze na zewnątrz zbliżonej do 20 stopni, jeśli przekraczasz max, trochę upuść...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...