Tomaszo Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 Witam wszystkich! Wreszcie sie dorobilem i zmienilem w almerce koła z letnich na zimówki. Wczesniej miałem alusy i wymieniali mi razem z felgami. W trakcie wymiany w zakładzie zdjeto mi z kół takie dziwne plastikowe okragłe nakładki lecz do stalówek juz ich nie zalozono. I teraz moje pytanko co to za nakładki do alusów? jak to sie wogole nazywa i po co to? Dzieki za odpowiedz bo mnie to nurtuje Pozdrowka wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pavoolon Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 pierscienie centrujace felge, montowane jak centralny otwor jest za duzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość filtron Opublikowano 7 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2005 witanko te plastikowe nakładki to pierścienie centrujące pewnie aluski były z innego autka i otwór na piaste był większy i tymi pierścieniami ta różnica zastała zniwelowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość qbas Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Nie były z innego auta tylko tak się po prostu robi. Co samochód to inny wimiar osadzenia i inne kształty stożka. Dlatego produkuje się uniwersalne felgi i dodaje pierścienie uzaleznione od rodzaju samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KTOSIU Opublikowano 8 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2005 Witam Fajnie jak się tak spieracie, a przecież oboje macie rację. W obu przypadkach trzeba zastosowac perścienie centrujące Pozdr. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość USURI Opublikowano 12 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2005 Taa z tym że te nakładki mają zastosowanie przy odsadzeniu felgi od piasty. Jak zapewne wiesz felga ma swoją szerokość i odległość jej odsunięcia od zakola ma znaczenie przy ustawieniu geometrji zawieszenia. W przypadku zbyt małego odsadzenia opona trze o wewnętrzną część nadkola, w odwrotnym przypadku ryje po krawędzi zewnętrznej. Felga musi być idealnie osiowo zgrana z miejscem gdzie ma być ustawione koło w przestrzeni zakola, inaczej wyjdzie wielka lipa i przy skrętach lub więszym załadowaniu autka opona ryje po krawędziach a ty słyszysz niezbyt ciekawe dźwięki. W ekstremalnych przypadkach można uszkodzić oponę i (lub) karoserię. Oczywiście potwierdzam wypowiedzi wcześniej zamieszczone. To są dwa zadania które spełniają te nakładki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.