Tomaszo Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 Witam wszystkich! Wreszcie sie dorobilem i zmienilem w almerce koła z letnich na zimówki. Wczesniej miałem alusy i wymieniali mi razem z felgami. W trakcie wymiany w zakładzie zdjeto mi z kół takie dziwne plastikowe okragłe nakładki lecz do stalówek juz ich nie zalozono. I teraz moje pytanko co to za nakładki do alusów? jak to sie wogole nazywa i po co to? Dzieki za odpowiedz bo mnie to nurtuje Pozdrowka wszystkim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pavoolon Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 pierscienie centrujace felge, montowane jak centralny otwor jest za duzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest filtron Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 witanko te plastikowe nakładki to pierścienie centrujące pewnie aluski były z innego autka i otwór na piaste był większy i tymi pierścieniami ta różnica zastała zniwelowana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest qbas Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Nie były z innego auta tylko tak się po prostu robi. Co samochód to inny wimiar osadzenia i inne kształty stożka. Dlatego produkuje się uniwersalne felgi i dodaje pierścienie uzaleznione od rodzaju samochodu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KTOSIU Posted December 8, 2005 Share Posted December 8, 2005 Witam Fajnie jak się tak spieracie, a przecież oboje macie rację. W obu przypadkach trzeba zastosowac perścienie centrujące Pozdr. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest USURI Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Taa z tym że te nakładki mają zastosowanie przy odsadzeniu felgi od piasty. Jak zapewne wiesz felga ma swoją szerokość i odległość jej odsunięcia od zakola ma znaczenie przy ustawieniu geometrji zawieszenia. W przypadku zbyt małego odsadzenia opona trze o wewnętrzną część nadkola, w odwrotnym przypadku ryje po krawędzi zewnętrznej. Felga musi być idealnie osiowo zgrana z miejscem gdzie ma być ustawione koło w przestrzeni zakola, inaczej wyjdzie wielka lipa i przy skrętach lub więszym załadowaniu autka opona ryje po krawędziach a ty słyszysz niezbyt ciekawe dźwięki. W ekstremalnych przypadkach można uszkodzić oponę i (lub) karoserię. Oczywiście potwierdzam wypowiedzi wcześniej zamieszczone. To są dwa zadania które spełniają te nakładki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.