Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bezpiecznik


Nissanqashqai
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co jest powodem pytania?

Czy Twój Qashqai to J10? Czy J11?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai j11, po podniesieniu maski nie wyświetla się informacja o otwartej masce. Wiem szczegół ale lubię mieć wszystko sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Nissanqashqai napisał:

Qashqai j11, po podniesieniu maski nie wyświetla się informacja o otwartej masce. Wiem szczegół ale lubię mieć wszystko sprawne.

Nie ma tego w opcji,możesz sobie dać spokój z tą kwestią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Więc za co odpowiada ten czujnik ? U mnie przy otwartej masce można zamknąć auto i nic nie informuje o otwartej masce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiada między innymi za tzw. tryb diagnostyczny. Nie działa wtedy system start-stop. Aby serwis mógł wykonać diagnostykę przy pracującym silniku.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2024 o 20:57, tomoomo napisał:

Więc za co odpowiada ten czujnik ? U mnie przy otwartej masce można zamknąć auto i nic nie informuje o otwartej masce.

Jeśli masz alarm, to cię głośno poinformuje o otwartej masce po zamknięciu samochodu.

Otwarta maska deaktywuje część "inteligencji" samochodu np. zapewnia stałe napięcie 14,4V i go nie obniża, aby mechanik mógł wykonać wiarygodne pomiary np. ładowania przez alternator.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli odpinając wtyczkę z czujnika maski mam zawsze stałe napięcie 14.4 ? Czy mam alarm tego nie wiem , gdy mam niedomknięte drzwi i chce zamknąć auto to słychać kilkukrotne pikanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piknięcie może pochodzić od samochodu, a nie alarmu.

Czujnik maski działa w negacji, odpięcie go wskazuje na zamknięcie maski. Trzeba czujnik przekręcić, aby nic go nie przyciskało po zamknięciu maski albo zmostkować wtyczkę. Jednak, podobno są dwu i trzy przewodowe, więc trzeba poeksporymentować. Jednak przekręcenie jest bezpieczniejsze.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomoomo napisał:

Czy mam alarm tego nie wiem

To zamknij drzwi z pilota, następnie otwórz kluczykiem ... i już będziesz wiedział

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, tomoomo napisał:

Czyli odpinając wtyczkę z czujnika maski mam zawsze stałe napięcie 14.4 ? Czy mam alarm tego nie wiem , gdy mam niedomknięte drzwi i chce zamknąć auto to słychać kilkukrotne pikanie

Tomasz alarm,jak wypniesz wtyczkę z czujnika,czy obrócisz go też będzie pikanie(jeżeli jest podpięty do czujnika) i nie zazbroisz alarmu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zastosować przekaźnik po stacyjce w miejsce czujnika, który tylko w czasie pracy samochodu symuluje otwartą maskę  a po wyłączeniu samochodu symuluje zamkniętą maskę pozwalając zazbroić alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumie że po odwróceniu czujnika maski przestanie działać system start/stop oraz ładowanie akumulatora będzie na 100 % ? Czy nie spowoduje to przeładowania aku lub innych skutków ubocznych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od blisko 5lat jeżdżę z systemem a'la Duncho ,który za pomocą oporników oszukuje komputer w kwestii ładowania.Mam stale napięcie 14.5-14.7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to że odwrócenie czujnika maski może być najłatwiejszym , najszybszym i najtańszym sposobem na s&s i ładowanie. Tylko czy ktoś to może potwierdzić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomoomo napisał:

Chodzi mi o to że odwrócenie czujnika maski może być najłatwiejszym , najszybszym i najtańszym sposobem na s&s i ładowanie. Tylko czy ktoś to może potwierdzić ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie zawsze 14,4. Akumulator odwdzięcza się pełną sprawnością. Nie wiem co to "Start/Stop". Jeżdżę już prawie 3 lata "przekręcony".

Czujnik.jpg

Napiecie.jpg

Voltom.jpg

Edytowane przez romeks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik obrócony , napięcie 14.4 cały czas , upewnijcie mnie tylko że ta zmiana nie wywoła jakichś usterek lub awarii w przyszłości. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomoomo,ja zamiast obróconego czujnika,mam już kilka lat założony zespół oporników symulujący permanentne niedoładowanie akumulatora i cały czas podczas pracy silnika układ pokazuje napięcie 14.5-14.8 V. Klika lat i nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...