Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

E12 wymiana żarówki świateł dziennych / demontaż reflektora


krzych69

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Czy ktoś z Szanownych użytkowników forum demontował może lampę ze zderzaka w E12 ? Jedną lampę mam do wymiany w całości, a w drugiej żarówkę. Czy da się zdemontować całe lamy od przodu auta, usuwając chromowane obwódki, czy trzeba walczyć od spodu i zdemontować dolną osłonę ?.

Wolę zapytać zanim uderzę z narzędziami i siłą :-).

EDIT : Znalazłem pokrewny temat

 

 

Brak jednak samych wskazówek co do demontażu. Może przy okazji lampy przeciwmgielne sobie sprawię....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.05.2021 o 09:00, krzych69 napisał:

Dzień dobry.

Czy ktoś z Szanownych użytkowników forum demontował może lampę ze zderzaka w E12 ? Jedną lampę mam do wymiany w całości, a w drugiej żarówkę. Czy da się zdemontować całe lamy od przodu auta, usuwając chromowane obwódki, czy trzeba walczyć od spodu i zdemontować dolną osłonę ?.

Wolę zapytać zanim uderzę z narzędziami i siłą :-).

EDIT : Znalazłem pokrewny temat

 

 

Brak jednak samych wskazówek co do demontażu. Może przy okazji lampy przeciwmgielne sobie sprawię....

Tylko od wnętrza zderzaka. Robiłem to przy okazji drobnych napraw, wymiany hamulców i samodzielnej konserwacji. Zdjąłem wówczas plastikowe nadkola i był ładny dostęp do lampy. Spróbuj od spodu częściowo odczepić nadkole, może da się uchylić i dostać do lampy. Daj znać jak sobie z tym poradziłeś.

Tak przy okazji to mam do sprzedania lewą lampę, wersja tylko z żarówką do jazdy dziennej, bez przeciwmgłowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki @fred77 !

Rzeczywiście da się dostać do lamp i żarówek po odpięciu przedniej części nadkola i pozbyciu się jego połączenia ze spodem zderzaka. Nadkole na tyle się ugina i daje odciągnąć, że spokojnie można nawet wszystko ogarnąć wzrokiem bez dodatkowego oświetlenia. 

W moim przypadku okazało się, że prawa lampa ma wadę (podejrzewam, że fabryczną) polegającą na niewielkim odprysku, przez który reflektor parował. Odprysk był na samej krawędzi, tuż przy łączeniu szkła reflektora z obudową. Ledwo widać to było po zdjęciu chromowanej obwódki (ta się da demontować od zewnątrz : jest mocowana na 4 zatrzaski), stąd podejrzewam, że "ten typ tak miał" od wyjazdu z fabryki. Ponieważ było teraz sucho i ciepło, reflektor był suchy, więc otwór potraktowałem klejem epoksydowym i póki co nic się nie dzieje.

Co do samego demontażu, to trochę jednak problemów sprawiały spinki, na których zamontowano nadkola. Moje auto ma już prawie 8 lat (produkcja grudzień 2013) i plastik nieco utracił na elastyczności. W razie czego spinki widziałem do kupienia po ok 17zł za komplet 10 sztuk, więc się nie bałem, że jakąś stracę, ale udało się odzyskać 100%.

U mnie nie ma instalacji do świateł przeciwmgielnych. Do lamp prowadzą tylko dwa przewody bezpośrednio z wiązki. Żadnych dodatkowych przyłączy nie stwierdziłem, szczęśliwie więc nie zainwestowałem z góry w przeróbkę, której by się nie udało wykonać. Być może sprawa nadal jest banalna : np. trzeba podpiąć do kostki dodatkowy przewód do drugiej żarówki, ale nie wnikałem.

Jeszcze raz dzięki za materiał na temat wymiany  reflektorów. Okazał się tu kluczowy.

EDIT : PS. Czyżby Twój Notes był również w kolorze "ponaddźwiękowy błękit" ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.06.2021 o 21:18, krzych69 napisał:

EDIT : PS. Czyżby Twój Notes był również w kolorze "ponaddźwiękowy błękit" ? ?

Błękitny jest ale czy ponaddźwiękowy to nie wiem. Wiem, że zaczęły mi korodować na dole tylne lewe drzwi.

Mam lewą lampę do zderzaka na zbyciu jakby co.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie mogę dostać się do żarówki kierunkowskazu prawego w E11. Miejsca tyle, że trzeba zatrudnić mrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...