Piotr24r Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Witam Qashqai 1.6 benzyna J10 2012r. Zauważyłem że od pewnego czasu tj.od stanu licznika 129000 zaczoł brać olej okło 3 setek na tysiąc kilometrów w cyku miesznym jazdy trasa-miasto ,plam na asfalcie po dłużym postoju raczej żadnych niebyło widać. Samochód zawsze serwisowany wymiana oleju na czas a nawet wcześniej w zeszłym roku wymieniana była miska olejowa. Z samochodem nigdy wcześniej nie było żadnych problemów.Czy należy się tym martwić czy to jest bardziej normalne na co może zwrócić uwagę? dodam że za trzy tygodnie jadę na serwis wymiana oleju i ogulny przegląd. Dziękuję za ewentualną pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calypso83 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 (edytowane) Ja jeżdżę od wymiany do wymiany i nic nie dolewam ale juz pod koniec do stanu brakuje ok 200-300ml(ale to zależne jest od tego czy jeżdżę z ciężka nogą),ja mam nalatane ponad 200tys. A może zmieniłeś na jakiś inny olej?Może jakieś dłuższe trasy robisz z prędkością większa niż autostradowa? Edytowane 16 Czerwca 2021 przez calypso83 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr24r Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 No właśnie nie olej ten sam 5W30 tak jak lali mi w serwisie jazda ogulnie spokojna i teraz tak jak sprawdzam to na 1000km 300ml. Oleju muszę dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tertes Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Ogólnie 300 ml na 1000 km to nie jest dużo. Jeżeli ta ilość będzie się zwiększać to możliwe że pierścienie na tłokach się zapiekły lub zużyły. Jak będziesz na serwisie niech Ci sprawdzą ciśnienie na cylindrach. Zapieczone lub zużyte pierścienie mogą powodować spadek kompresji. Przy wymianie oleju można zalać płukanką do silników aby usunąć nadmiar nagaru z silnika w tym również z pierścieni tłokowych. Może coś ruszy jeżeli w pierscieniach leży problem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calypso83 Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 300ml to nie jest dużo??To wychodzi 3 litry między wymianami a do układu wchodzi 4litry,to raczej nie jest norma jeszcze przy spokojnej jeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DziadekJanek Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Spróbuj tej metody. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr24r Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 5 godzin temu, Tertes napisał: Ogólnie 300 ml na 1000 km to nie jest dużo. Jeżeli ta ilość będzie się zwiększać to możliwe że pierścienie na tłokach się zapiekły lub zużyły. Jak będziesz na serwisie niech Ci sprawdzą ciśnienie na cylindrach. Zapieczone lub zużyte pierścienie mogą powodować spadek kompresji. Przy wymianie oleju można zalać płukanką do silników aby usunąć nadmiar nagaru z silnika w tym również z pierścieni tłokowych. Może coś ruszy jeżeli w pierscieniach leży problem. Może się orientujesz jakie ma być prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EVO_FAN Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Uszczelniacze na trzonkach zaworów warto sprawdzić.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tertes Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 6 godzin temu, calypso83 napisał: 300ml to nie jest dużo??To wychodzi 3 litry między wymianami a do układu wchodzi 4litry,to raczej nie jest norma jeszcze przy spokojnej jeździe Akurat posiadam silnik 2.0 i tam branie nawet do 0,5 L na 1000 km jest jeszcze ok. 4 godziny temu, Piotr24r napisał: Może się orientujesz jakie ma być prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Niestety dokładnie się nie orientuje, a nie chcę nikogo wprowadzać w błąd. Zapewne inni bardziej doświadczeni forumowicze posiadają taką wiedzę ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 17 godzin temu, calypso83 napisał: 300ml to nie jest dużo?? No nie. Do pół litra jest w normie. W dniu 16.06.2021 o 08:08, Piotr24r napisał: wymiana oleju i ogÓlny przegląd Jaki olej obecnie jest wlany? 15 godzin temu, Piotr24r napisał: Może się orientujesz jakie ma być prawidłowe ciśnienie na cylindrach ? Standard 15.5 kg/cm2 (15.1 bar, 219 psi) / 200 rpm Minimum 12.9 kg/cm2 (12.65 bar, 183 psi) / 200 rpm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr24r Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 30 minut temu, cezzar1 napisał: No nie. Do pół litra jest w normie. Jaki olej obecnie jest wlany? Standard 15.5 kg/cm2 (15.1 bar, 219 psi) / 200 rpm Minimum 12.9 kg/cm2 (12.65 bar, 183 psi) / 200 rpm Cały czas jest 5W30 wlewany. Cały czas jest 5W30 wlewany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tertes Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 2 godziny temu, Piotr24r napisał: Cały czas jest 5W30 wlewany. Cały czas jest 5W30 wlewany Jakbyś jeszcze podał jakiej firmy. Czytałem np. że castrole silnik lubi sobie łyknąć. Dodatkowo powinien być lany pełny syntetyk. 5w30 nie oznacza że to olej na pewno w pełni syntetyczny. Możesz zmienić olej na 5w40 który z reguły oznacza się większą lepkością niż 5w30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr24r Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 1 godzinę temu, Tertes napisał: Jakbyś jeszcze podał jakiej firmy. Czytałem np. że castrole silnik lubi sobie łyknąć. Dodatkowo powinien być lany pełny syntetyk. 5w30 nie oznacza że to olej na pewno w pełni syntetyczny. Możesz zmienić olej na 5w40 który z reguły oznacza się większą lepkością niż 5w30. ELF EVO FULLTECH FE 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exciter Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 W dniu 16.06.2021 o 15:19, calypso83 napisał: 300ml to nie jest dużo??To wychodzi 3 litry między wymianami a do układu wchodzi 4litry,to raczej nie jest norma jeszcze przy spokojnej jeździe No właśnie norma przewiduje do 500 ml. Jak kupiłem swojego 2.0 z silnikiem MR20DE, to brał 1000 ml na 200 km. Oczywiście wymagało to całkowitego i kosztownego remontu silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
calypso83 Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 No fakt to nieźle.To w sumie nie wiem od czego to zależy że jednemu owali do 5litrow między wymianami a drugiemu prawie nic a oba silniki są ok.Ja to jedynie jeżdżę po mieście choć zdarza się wracać do domu trasa po 140-150 jak mi się śpieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yukisan Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Mój 2.0 łyka olej (5W40) jak pocisnę w trasie ponad 120 km/h - około 250 ml/1000 km. Przy spokojniejszej jeździe prawie nie ubywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 21 godzin temu, Tertes napisał: Dodatkowo powinien być lany pełny syntetyk. 5w30 nie oznacza że to olej na pewno w pełni syntetyczny. Co przez to rozumiesz? Że nie może być HC? Większość olejów na rynku to właśnie takie. 21 godzin temu, Tertes napisał: Możesz zmienić olej na 5w40 który z reguły oznacza się większą lepkością niż 5w30 Nie oznacza. Trzeba lać taki olej, jak zaleca producent samochodu/silnika przez całe jego życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolti2 Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Mi mechanik po remoncie zalecił 5w50 i taki leję od 2 lat. Gdyby mi samochód spalał pół litra oleju na 1000 kilometrów, to bym go z mostu do Wisły zepchnął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 21 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2021 Witam, W dniu 18.06.2021 o 21:47, zolti2 napisał: Mi mechanik po remoncie zalecił 5w50 i taki leję od 2 lat. To co ja mam powiedzieć, skoro mój QQ jeździ od nowości na 10W40? Nawet w serwisie miał zalewany taki olej... Obecnie ma już prawie 190k km nalatane i nie bierze ani grama od wymiany do wymiany. Obecnie jeżdżę na Motul-u 6100 Synergie+ 10W40. Wymieniam regularnie co rok lub co 10k km. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.