Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

VQ40DE pomoc w remoncie.


Dedek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jestem nowy tutaj i od razu przychodzę z prośbą o pomoc w remoncie silnika VQ40DE. Silnik jest po niechlujnym remoncie w serwisie Boscha... po 50k mil obróciło panewkę na 3'cim cylindrze. Do Coobcia nie ma szans żeby się dostać a jak wiadomo jak chcesz zeby cos bylo dobrze zrobione to zrob to sam. Tak więc... silnik wyciągnięty, zamocowany na stojaku i rozebrany na części pierwsze. Ogólny widok to syf w silniku. Brud na pokrywach rozrządu w postaci twardej sadzy która odchodzi płatami. Do tego poprzedni druciarze zużyli chyba 4 tubu sylikonu bo zamiast wymienic oringi i uszczelki, to je tylko ojebali sylikonem i heja. Także remont polegał chyba tylko na wymianie panewek i nic więcej... wracając do meritum. Po rozkręceniu silnika stwierdziłem że...:

- cylinder nr 5 walnięty uszczelniacz zaworowy

- stopka A wałka delikatnie chropowata, na wałku brak rys itp

- wszystkie panewki korbowodowe do wymiany. Jedna obrócona a reszta przegrzana (dostały miedzianego koloru)

- wszystkie panewki głowne do wymiany, rysy i przegrzane

-wał korbowy na korbie nr 3 rysy delikatnie wyczuwalne pod palcem reszta gładzi wygląda ok

- korba nr 3 do wymiany

- ogólny syf panujący w silniku.

Teraz mam pytanie a właściwie kilka. Gdyby jakaś mądra głowa mogła by mi pomóc będę wdzięczy.

- czym i jak umyć kanały olejowe. ewidentnie widać ze na bank 1 dochodziło mało oleju. I w sumie gdzie te kanały olejowe się znajdują

- czy wał korbowy od vq40de da się szlifować? gdzieś słyszałem, że się nie da.

- czy lekko chropowata stopka na wałku rozrządu kwalifikuje się do wymiany? nie ma tam panewek wiec sam juz nie wiem.

Ogólnie pewnie będę miał jeszcze kilka jak nie kilkanaście pytań, gdyby jakaś dobra dusza mogła mi podpowiedzieć na co zwrócić uwage przy składaniu tego pieca, co można poprawić po fabryce, jakieś pasowania itp.

Jeśli chodzi o części to mam dostęp do oryginalnych częsci nissana z courtesy parts w usa i chciałbym złożyć silnik na oem częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po remoncie takiego. Twój silnik zabiło niechlujstwo i pewnie uszkodzona magistrala olejowa w tylnej osłonie rozrządu. 
Panewki masz wszystkie do wymiany (polecam panweki KING)
Wał da się szlifować oczywiscie jak nie jest całkowice zamordowany. Pewnie będziesz miał nadwymiar panewki.
Głowice do regeneracji (nie licz ze zrobisz 1 uszczelniacz i bedzie cacy)
Blok silnika do regeneracji. Pytanie jak tloki i pierscienie.
Pompe oleju zapobiegawczo bym zmienił (polecam oryginal Nissan)
SIlikonu uzywali rzeźnicy bo nie kupili uszczelek silnika (musisz kupic uszczelki na cały silnik)
Co do mycia głowic i bloku silnika to przy regeneracji popros zeby wrzucili na myjkę ultradzwiekowa.
Stopke wałka rozrządu zrobią Ci przy regeneracji głowicy.
Rozrząd włącznie ze slizgami zmienili czy zostawili stary? 
Generalnie szykuj ok. 10k jak zamierzasz robic sam, od razu mowię do skręcania silnika konieczne poslugiwanie się serwisówką celem odpowiedniego dokręcenia poszeczegolnych śrub.
W razie pytan odezwij sie na priv podam Ci nr do mnie ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki apsik za odpowiedź. Tłoki i pierścienie są ok. Olejowe trochę już wytarte ale prowizorycznie zamówiłem komplet OEM pierścieni na wszystkie tłoki. Co do rozrządu to wymienili łańcuchy na jakieś lipne które już się rozciągnęły oraz ślizgi. Ślizgi i łyżwy wyglądają bardzo ładnie. Koła zębate też wyglądają ładnie. Nie są wytarte, nie widać oznak zużycia więc rozrząd skończy się na wymianie tylko łańcuchów na OEM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wody, oleju tez zmien. Głowice, blok i wał oddaj do firmy na pomiary i regeneracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2021 o 15:36, Dedek napisał:

 

- czy lekko chropowata stopka na wałku rozrządu kwalifikuje się do wymiany? nie ma tam panewek wiec sam juz nie wiem.

Wstaw wyrazne zdjęcie tej podpory i miejsca pod walkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć Panowie. Przepraszam za chwilę nieobecności ale zaczyna się sprawa komplikować. Okazuje się że był już robiony szlif wału korbowego więc kolejny szlif jest niemożliwy bo wyjdzie 4ty. Za mocno panewka złapała czop. Zakupiłem używany wał ale w dobrym stanie STD w Grecji bo nigdzie nie mogłem znaleźć w Polsce. Druga sprawa. Cylindry były już szlifowane. Czy ktoś może powiedzieć jak sprawdzić czy włożone tłoki to tłoki nadwymiarowe? Na górze Tłoka jest wybite 0.5 a średnica tłoka to 95.5mm. Tak to jest jak się robi coś po kimś kto zrobił na odpier**l... 😃 wg pomiarów jajka na cylindrach to 5 do 7 setek

Edytowane przez Dedek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na tloku pisze 0.5 to masz nadwymiary. Czeka Cie tulejowanie bloku, najlepiej na nominał. Jak porobily się jajka to z przegrzania. Tloki polecam MAHLE. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania OEM komplet pierścieni tłokowych nominał. Niestety u mnie wjechały tłoki i pierścienie nadwymiarowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamięta ktoś jakie świece montowane są fabrycznei do tego silnika? pamiętam, że platyunowe NGK ale nie mogę sobie przypomnieć numeru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...