Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Automatyczne światła mijania podczas deszczu


bastekpastek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, bastekpastek napisał:

Ocenianie aktualnego stanu technologicznego autonomicznych samochodów na podstawie problemów z algorytmami nissana jest chyba lekko niesprawiedliwe dla tego stanu ?

To pokazuje, że nawet proste sprawy są "trudne". I mimo ogromnych funduszy i dużej atencji na autonomiczne samochody łatwo nie będzie tak czy siak. Nissan na pewno eni jest tu dobrym przykładem bo ogólnie japończycy, o ile tak można mówic o Nissanie raczej sa o krok, dwa za konkurencją technologicznie. Przerabiałem już to też w Toyocie... choć chyba miała najlepszy algorytm wycieraczek z wszystkich jakimi jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pokazuje tylko tyle, że nissan ma problem z banalnym algorytmem. Na świecie już testuje się pojazdy autonomiczne 5 poziomu (najwyższego) a seryjnie sprzedawane mają poziom 3. Ok, trochę odbiegliśmy od tematu, a wycieraczki są dla mnie dalej tajemnicą. Tak prawdę mówiąc ich praca podczas deszczu też pozostawia sporo do życzenia. Spróbuję zagadać w serwisie o aktualizacji, zobaczę co powiedzą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bastekpastek napisał:

Spróbuję zagadać w serwisie o aktualizacji, zobaczę co powiedzą. 

 Daj znać o efekcie. Z chęcią bym ten drobny upgrade i u siebie zobaczył. Ja akurat lubię mieć światła na "auto" i taka prosta sprawa po prostu powinna działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bastekpastek napisał:

Ocenianie aktualnego stanu technologicznego autonomicznych samochodów na podstawie problemów z algorytmami nissana jest chyba lekko niesprawiedliwe dla tego stanu ?

Mam wrażenie, że więcej w tych autonomicznych samochodach marketingu niż autonomii.

Na przykładzie Tesli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Emjot napisał:

Mam wrażenie, że więcej w tych autonomicznych samochodach marketingu niż autonomii.

Na przykładzie Tesli.

Bo wszystko działa dobrze w przewidywalnych warunkach natomiast cała trudność polega na radzeniu sobie w sytuacjach, których nie da się przewidzieć z góry i umieścić w programie odpowiedniego warunku w rodzaju "jak stoi wóz policyjny to go omiń". Pomijam kwestię robót drogowych, których oznakowanie jest "różne", dziur w jezdni, brakujących studzienek, uskoków drogi podczas remontów. Lista jest nieskończenie długa. A jak w dodatku zapowiadają, że w najnowszym wydaniu ma kierować się już tylko kamerami nie wspomagać radarem to życzę powodzenia. Na filmikach google można zobaczyć co "widzi" samochód. Tak naprawdę dzięki radarom obserwuje to co się dzieje wokół samochodu, odpowiednio interpretując znaki, ludzi, pojazdy, przeszkody i niejako przewidując gdzie będą za chwilę. To jest mega wyzwanie i sam obraz z kamery to zdecydowanie za mało. łatwiej sobie wyobrazić sytuację, w której każdy uczestnicz ruchu podłączony jest do systemu i w ten sposób przewidywalny ale to już w ogóle sci-fi jak dla mnie. Także moje pokolenie potrzyma kierownice na pewno, moje dzieci prawdopodobnie też. Może na "autobanie" przez chwilę na prostym odcinku przy małym ruchu auto pojedzie "samo" to wszystko. Ale czy mi to coś to daje? Nie, wolę sam trzymac kierownicę i zareagować jak pacan z prawego pasa wyskoczy mi pod maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...