Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail 1.3 dig-t 160/158KM - spalanie


Grisza76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.08.2021 o 16:54, Varicella napisał:

Oplułem się płatkami po przeczytaniu tego fragmentu:
Jeśli gaz naciska się lekko, a jeździmy przede wszystkim podmiejskimi, mało zatłoczonymi drogami, to można liczyć nawet na wynik rzędu 5 l/100 km. 

Taki mały OT 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i da się 5 (pewnie wg komputera). Ja w pulsarze miałem wyniki 3,8-4,2 na 400 km trasy, drogi nie były mało uczęszczane, nadal przekraczaĺem dozwoloną prędkość o 10-20 km/h, a jeśli jechałem mniej, niż wolno to góra o 5-10 kmh Jak jade 70 przez zabudowany i 120 na 90. to mam wg komputera 5,2. Xtrail jest wyższy i cięższy o jakieś 200-300 kg. Myślę, że przy przepisowej jeździe, bez gwałtownych zrywów i z hamowaniem silnikiem dałbym radę wykręcić takie wskazanie. W pulsarze da się mniej niż podaje producent to czemu w x nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odmienne wrażenia co do tego konkretnego silnika 1,3 ...Dokładnie ten sam silnik w QQ J12 z automatem pali 7,2-7,5. Mój oszczędniejszy (140 kM z manualem) nadal na dotarciu - nie mniej niż 6 przy bardzo lekkiej stopie i max. 90. Czyli cięższa bryka z automatem ma spalić prawie 20% mniej. Aha. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grisza76 napisał:

Oplułem się płatkami po przeczytaniu tego fragmentu:
Jeśli gaz naciska się lekko, a jeździmy przede wszystkim podmiejskimi, mało zatłoczonymi drogami, to można liczyć nawet na wynik rzędu 5 l/100 km. 

Taki mały OT 🙂

😂 Kochani! stać nas na brykę to i stać nas na paliwo. Nie mam zamiaru psuć sobie zdrowia przemyśleniami "czy nie pali mi za dużo". Kiedyś jeszcze w QQ 1.6 tuż przed zmianą na X-a chciałem sprawdzić ile może palić najmniej (wybrałem się na kurs USG do Zamościa, trasa z Krakowa.... OKRUTNIE MNIE TA DROGA UMĘCZYŁA!!!!! Nigdy więcej! Zero frajdy, ciągły stres ze zbyt mocno naciskam gaz... Nie dla mnie takie testy.... Jak będę bardzo zdesperowany to żagiel sobie na samochodzie zamontuję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 w QQ potrafiło spalić 4,5. 1.3 w X pali normalnie 7-7,5. W trybie eco, około litr mniej. Można jeszcze z tego zejść, "dla zabawy", ale jazdy to przypominać nie będzie. Czy do 5? Może na jakimś odcinku z niska prędkością bez wielkich zmian, może... ale może być ciężko tak 5,5 to już bym zaczął wierzyć. Ale to co pisze kolega wyżej. Jeżdżę mało i skoro mam te 270 Nm to lubię z nich skorzystać czasem 😜 A tankuję zawsze tyle samo, do pełna, więc ile pali mam trochę w D 😜 Tylko trochę wkurza, że długo się czeka na stacji, wszyscy jakoś tak szybciej odjeżdżają, zwłaszcza ci co za 5 dych 😜 Im tez pali tyle samo zawsze 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pulsarem dałem radę zrobić w cyklu mieszanym 3,8 do 4,2, choć nissan podaje 5. To jeśli przy xtrailu wg wltp podają minimalnie 6,1 to myślę, że dałoby rade zejść, choć ponoć testy wltp są bardziej urealnione. Z drugiej strony wcześniej ponoć podawane prez producentów wartości były z d... a jednak wykręciłem lepszy wynik, a naprawdę nie jechałem cały czas poniżej 90. km/h. Nie upieram się przy 5, ale jak pisze Smakor to 5,5 mogłoby się udać (wg kompa oczywiście) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 - prosiłbym jakiegoś admina o doklejenie postów dot. spalania, bo się zrobił offtop :)

Postanowiłem założyć ten nowy wątek i dorzucić kilka zdań i spostrzeżeń na temat spalania. Będę je raz na jakiś czas aktualizować poprzez dodawanie nowych postów.

Będzie trochę przydługawo, ale po kolei :)

1. Od zakupu tj. od maja pilnuję spalania i na początku było ono na poziomie 8,5-9 l (przez pierwsze 4000 km)
2. Po dotarciu średnie spalanie mam na poziomie (liczone od tankowania do tankowania) 7,5l +/- 0,3l.
3. Trasy mam totalnie mieszane: miasto, autostrady, trasa lokalna na Kaszuby.
4. Rekordowe spalanie (100% autostrada, stale ponad prędkość dozwoloną (jakieś +20/30), box na dachu, hak z rowerami i auto zapakowane na full) osiągnąłem 10,63l.
5. Ostatnie trasy na Kaszuby były w płynnym, ale bardzo dużym ruchu: stała prędkość 60-70km/h, brak miejsca na wyprzedzanie, tryb eco: komputer po ok. 250km pokazywał 5,3l. Dam znać po tankowaniu, jakie będzie spalanie realne, bo chyba będzie rekord.
6. Po 12000km średnie spalanie wynosi 8,187 l/100km i ciągle spada

Ogólnie samochód jest małopaliwożerny, a przy dynamiczniejszej jeździe moim zdaniem jest oszczędniejszy od hybryd. Miasta nie lubi, ale trasy pokonuje z przyjemnością. Bak starcza mi na pokonanie całej Polski, co jest miłą odmianą po Pulsarze, który w Łodzi wyświetlał rezerwę. A i, w co trudno mi uwierzyć, w Pulsarze miałem spalanie o jakieś 0,5l większe (a z rowerami, które w X-Trailu wożę na haku, a w Pulsarze miałem na dachu, ta różnica sięga prawie 2l).

I co ważne: z moich obserwacji komputer jest dużo dokładniejszy we wskazaniach, a różnice są rzędu 0,2l. W Pulsarze potrafił mi się mylić o 1,5 l i to w obie strony (zawyżał przy jeżdzie dynamicznej, zaniżał przy eco)

Edytowane przez Rex-er
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Jeśli pulsarem dałem radę zrobić w cyklu mieszanym 3,8 do 4,2

Odnoszę wrażenie, że koledzy założyliście różowe okulary i uprawiacie tutaj pijar.:emot060:

Przez pierwsze 4 lata prowadziłem w Excelu rzetelną statystykę porównując realne spalanie wg. dystrybutora z tym co pokazuje komputer. W tym czasie komp. zaniżył średnie spalanie o 0,7 ltr/100 km. Więc dane które koledzy podajecie w oparciu o wskazania kompa i zapewne opierając się na jednym - dwóch  tankowaniach są oderwane od realiów.

Odnośnie 3,8 Pulsarem, to zgoda, ale tylko wg. kompa i w ściśle określonych warunkach. Taki wynik udało mi się zobaczyć na wskaźniku kompa, ale nie chciałbym być w skórze kierowców którym w trakcie tego testu przyszłoby jechać za mną bez możliwości wyprzedzania.

Upalny późny wieczór, jazda niemal pustą S-ką, odcinek ok. 100 km , prędkość 80 km/h i prawa noga ani drgnie.
@ kol. tomkek1912 - z całym szacunkiem, ale w takie cuda które podajesz (3,8 do 4,2) w cyklu mieszanym, to nie uwierzę. No chyba że zjeżdżałeś z Kasprowego :emot060:

Edit
Przypomnę tylko, że znaaacznie odbiegliśmy od tematu wątku :rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na DK79 taki wynik. Jazda z Kazimierza Wielkiego w Krakowie, Bora Komorowskiego, plac centralny, Pleszów, Wawrzeńczyce, Busko, Połaniec, Opatów czy Opatowiec (mylą mi się te miejscowości), Wisłostrada przed Tarnobrzegiem, Tarnobrzeg, Stale, Zaleszany. Zatankowałem w ten wtorek 22 litry na BP przy niemal zerowym wskazaniu baku. Przejechałem łącznie jednego dnia 405 km. Wyjeżdżałem o 8 rano. W Krakowie lekki ruch, ale wystałem się na kilku światłach, na trasie prawie pusto. W jedną stronę 4,2 wg kompa, średnia z przelotu 72 km. W drugą 4,7, ale już tak nie pilnowałem i był większy ruch, i w Krakowie już dawałem w gaz to podbiłem do 5,1. Na końcu wskazówka stanęła w górnej części pola rezerwy. Wg kompa spalone ok. 18,6 litra z 22. Bardzo bym chciał filmik zamieścić z takiej jazdy, ale raz że trwałby jakieś 3 godz. - 3,20, dwa - nie mam wideorejestratora, trzy - na pewno chciałbym pokazać ze wskazaniami prędkościomierza, a tutaj już bym się bał, że mógłbym prawko za prędkość stracić (ponoć policja ogląda czasem filmiki na youtube), bo owszem są momenty, że jechałem jakieś 75-80 na 90. Ale były też takie, że 130. Ja już nie notuje takowań, od 4 miesięcy, znudziło mi się po 13 latach (prawie 4 w pulsarze). 7,1 z tankowań średnia, wg kompa 6,9. Nie musi mi nikt wierzyć, nie o to chodzi. Po autostradzie A4 od węzła z S7 do węzła Dębica - trochę ponad 100 km, jak nie jest zakorkowane to do zjazdu przy Brzesku jade zawsze 130-140. Potem już 160-170. Momemtami więcej, aż do Dębicy. Zjeżdżając z autostrady i mając jeszcze prawie godzine po Krakowie, jakoś nie mogę przebić 7,5 średniego. Lądując na końcu w Zaleszanach mam ok 5,6-5,9 po 245 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po offtopie, w którym miałem udział chciałbym tu coś napisać, ale w mojej rodzinie z 1,3 jest tylko qq i to 300 km ode mnie i widuje się z właścicielami raz na pół roku :( Będę się tylko przyglądał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile mogłem to posprzątałem ten bałagan z postami nie na temat :)

A teraz proponuje swoje wyniki zderzyć z poniższą bazą spalań

https://www.spritmonitor.de/en/overview/33-Nissan/306-X-Trail.html?fueltype=2&constyear_s=2015&power_e=160&powerunit=2

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dokładnie to spala tyle ile się mu wleje.

Silnik jest oszczędny i tu nie ma co dywagować.

Jest zaawansowany technicznie. Ma swoją moc i moment obrotowy.

Wszystko zależy od tego jak się jeździ. A jeździ się bardzo przyjemnie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, gkowal napisał:

Na ile mogłem to posprzątałem ten bałagan z postami nie na temat :)

A teraz proponuje swoje wyniki zderzyć z poniższą bazą spalań

https://www.spritmonitor.de/en/overview/33-Nissan/306-X-Trail.html?fueltype=2&constyear_s=2015&power_e=160&powerunit=2

 

no to się porównałem.... mam średnie spalanie po 10tys km,  z czego w znakomitej większości miasto 9,7l/100. I co ciekawe nic a nic mi to nie wadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

nie mam 1.3 ale 1.6 co prawda

ale potwierdzam Andrzeja G - bład kompa to minus 0,7 od dystrybutora (prawie 60 tys przebiegu i wszystkie tankowania zliczone)

Średnia to 7.3 l/100 za cale 60 tys {codziennie do pracy Warszawa (30 km)  + weekendowe 90 km (kierunek zachód przez Pruszków + okazjonalne wypady w Polskę - głownie Mazury} 

najnizsze z kompa to 4,8 niedziela czyli pewnie realnie 5.5 

wiec jak na 1,5 tony żelaza o figurze zawodnika Sumo - to chyba akceptowalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, JackSet napisał:

najnizsze z kompa to 4,8 niedziela czyli pewnie realnie 5.5

Twoje 5,5 w czołgu, przy moim realnym 6,35 o wadze piórkowej i delikatnej jeździe, to godny pozazdroszczenia wynik :spoko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Andrzej G napisał:

Twoje 5,5 w czołgu, przy moim realnym 6,35 o wadze piórkowej i delikatnej jeździe, to godny pozazdroszczenia wynik :spoko:

Bo jeździsz pod wiatr Endrju. Deptasz mu jakby to był R11 Tumansky ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Thunder napisał:

Bo jeździsz pod wiatr Endrju. Deptasz mu jakby to był R11 Tumansky

Daję Słowo Zucha, że traktuję Pulsarka łagodnie, nie wymagam od niego zbyt wiele, a w nagrodę za bezawaryjność kupiłem mu nawet nowe buciki całoroczne :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Kolejne wakacje, kolejny raport :)

Informacja ogólna:
Na koncie ogólnie 32130km, średnie spalanie: 8,34 l / 100km

Ostatni wyjazd wakacyjny: 3914km. 3/4 drogi w trybie eco [drogie paliwo :D], w 4 osoby, załadowany pod korek [zdjęcia].

Etap I: Gdynia -> Szczecin, S6, prędkości ~90-100km/h, 6,98 l/100km [rekord tego auta]
Etap II: Szczecin -> Monachium, Autostrada, prędkości ~130-160km/h, 8,16 l/100km
Etap III: Dolomity, podróże krótkie, ale bez bagażu, mnóstwo serpentyn,  prędkości ~70km/h, 7,49 l/100km
Etap IV: Chorwacja, krótkie odcinki, ciągła praca klimy na postoju, prędkości miejskie, na koniec przejście graniczne i trasa 10km w 2h, 9,33 l/100km
Etap V: Słowenia -> Austria -> Czechy, Autostrada, prędkości bliskie przepisowym 8,04 l/100km
Etap VI: Polska, "byle do domu", Autostrada, o prędkości się nie wypowiadam 9,46 l/100km

Konkluzja: auto jest ekonomiczne, bardzo zużywa paliwo na postojach [korki] i pewnie start-stop pozwala sporo zaoszczędzić, nawet kosztem akumulatora. Tryb eco ma minimalny wpływ na spalanie, a w górach najlepiej sprawdza się sport [dużo lepsze hamowanie silnikiem]. Mimo tej prawie tej samej pojemności, dodatkowe konie radzą sobie z masą świetnie i auto jest bardziej dynamiczne od Pulsara. Nie wiem jak w takich warunkach sprawdziłaby się np hybryda od Toyoty, ale mam wrażenie, że do mojego stylu jazdy ekonomiczniejszy byłby tylko jakiś diesel. 

Kupując X-Traila liczyłem na spalanie na poziomie 10-12 l więc naprawdę jest pozytywnie.

1657546894751.jpg

1657546894729.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Varicella
W dniu 11.07.2022 o 15:59, Rex-er napisał:

Kolejne wakacje, kolejny raport :)

auto jest ekonomiczne, bardzo zużywa paliwo na postojach [korki] i pewnie start-stop pozwala sporo zaoszczędzić, nawet kosztem akumulatora. Tryb eco ma minimalny wpływ na spalanie, a w górach najlepiej sprawdza się sport [dużo lepsze hamowanie silnikiem]. Mimo tej prawie tej samej pojemności, dodatkowe konie radzą sobie z masą świetnie i auto jest bardziej dynamiczne od Pulsara. Nie wiem jak w takich warunkach sprawdziłaby się np hybryda od Toyoty,

Hybryda tylko do korków... tak mówią, choć o oszczędnościach to trudno mówić przy cenach obecnych samochodów. Mam zamówioną Yaris Cross bym turlał się do pracy stąd małe toczydełko, ale kwota za tzw " to co chcę by tam było" powala. Po ustaleniu wszystkiego  plus hak bym  w razie czego platformę rowerową zapiął wyszło 140tys.... Straaaaaaasznie długo bym musiał jeździć w korkach krakowskich  by to się zwróciło.... ale za to będę miał np. światła matrycowe LED ... w pakiecie (nie jestem pewien czy kiedykolwiek je zobaczę w mieście). X-Trial zostaje bo to fajna fura, ale za duża by do pracy ją brać...

 

P.S.... już to pisałem,,, masz zarąbisty kolor tego X-Traila!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 1.09.2021 o 23:17, ArtM napisał:

U mnie przy 23000 spalanie na poziomie 7.4 prawie cały czas miasto

24000 km spalanie nie udało sie zejsc (przy normalnej jezdzie) niż 8 l.

srednio oczywiscie. po miescie ponad 8-9.

ten sam silnik mam w Kadjar ktory jest tylko 80 kg lzejszy a tam spalanie sr 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
10 minut temu, miazgaty napisał:

ten sam silnik mam w Kadjar ktory jest tylko 80 kg lzejszy a tam spalanie sr 6.

Bez jaj - taki wynik to chyba wg. komputera i to nieźle przeskalowanego przez producenta. Proponuję przejść na realia i zacząć spisywać dane wg. dystrybutora.

Z własnego doświadczenia - Pulsar przekłamuje o 0,7 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Varicella
Godzinę temu, Andrzej G napisał:

Bez jaj - taki wynik to chyba wg. komputera i to nieźle przeskalowanego przez producenta. Proponuję przejść na realia i zacząć spisywać dane wg. dystrybutora.

Z własnego doświadczenia - Pulsar przekłamuje o 0,7 l/100 km.

No co Ty... możliwe. Miasto małe i bez samochodów na ten przykład 😅. Ja pokusiłbym się  o taki wynik jakbym jeździł po północy.  Z 2,5 roku  jazdy, 20tys na liczniku, mieszana trasa miasto/obwodnica/ciut poza miastem i spalanie średnie 9,4 na setkę. Może byłoby mniej gdybym żagiel zamontował...🤔

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej G
13 godzin temu, Varicella napisał:

... i spalanie średnie 9,4 na setkę. Może byłoby mniej gdybym żagiel zamontował...🤔

No i właśnie nie do tego nawiązywałem, ale do tych optymistycznych 6 ltr/100 km w Kadjarze z 2,5 litrowym s-kiem :emot060: . Może tak jak piszesz - zamontował żagiel:dribble:

 

15 godzin temu, miazgaty napisał:

... ten sam silnik mam w Kadjar ktory jest tylko 80 kg lzejszy a tam spalanie sr 6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...