Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail 1.3 dig-t 160/158KM - spalanie


Grisza76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z doświadczenia wiem, że komputer daje radę z liczeniem przy jeździe "normalnej". Ale wystarczy przełączyć się w tryb skrajny [bardzo ekonomiczny lub przeciwnie, bardzo agresywny], żeby przestał ogarniać. A przekłamania są na poziomie nawet półtora litra, w obie strony.

Update po kolejnych 8000km: po 40000km mam spalanie 8,392 [spisane z tankowań] i rekordy:

  • eco na tankowaniu: bez zmian [6,98 l/100km]
  • najgorsze spalanie na tankowaniu: 10,63 l/100km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. U mnie w QQ III spalanie oscyluje w granicach 7,5 l/100 km. Miałem jednak okazję jeździć przez jakiś czas X-Trailem III właśnie z silnikiem 1.3 DIG-T i skrzynią DCT i o dziwo w okresie zimowym palił mi średnio w okolicach 7,5-7,7 l/100 km. Chyba, że faktycznie tak jak mówisz są przekłamania, aczkolwiek i tak uważam, że nie pali on dużo. Fakt faktem miałem napęd na przód, nwm jak jest u cb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej! Dawno nie aktualizowałem tu wpisu, bo generalnie niewiele się zmieniało: jeździłem najczęściej zapakowany pod korek, z boksem i/lub rowerami. Średnie spalanie po 77796km wzrosło do 8,473 l/100km i to tyle. Mogę śmiało powiedzieć, że po przejechaniu niespełna 80.000 km, przy dynamicznej jeździe silnik 1.3 158KM spala średnio poniżej 8,5l / 100km

Ale właśnie dojechałem do Chorwacji - tylko 4 osoby i pierwszy raz na tak długiej trasie brak żadnych dodatkowych bagaży, tylko to co zmieściło się w bagażniku. 1583km pokonałem spalając 112,82 l paliwa co daje średni wynik 7,13 l / 100km - 7,52 w Polsce oraz 6,78l / 100km poza. 

Edytowane przez Rex-er
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Szanowni uzytkownicy Nissana. 

I ja się podepnę pod temat spalania. Autko Nissan X-trail T32, 1.6 dci 130KM, i4x4, skrzynia manualna. Mam problem ze spalaniem. Odkąd zaczęły sie zimne dni auto w mieście pali 9-11 L/100. Stało sie to nagle. Pojechałem  do pracy(ok.5 km)na godz.14:00. Spalił na tym odcinku około 6,6 l/100. Po godzinie 22 temperatura spadła do -1 stopnia. Wracałem do domu tą samą drogą i okazało się że spalił 10,2 L/100. I od tego momentu tak pali w mieście -od 8- 10L/100km. Na trasie natomiast spalanie wychodzi 5.5 -5,8 L/100. Wcześniej średnia spalania była 6,3L/100 a teraz jest 7,5L/100. Stylu jazdy nie zmieniłem. Wymieniłem świece żarowe w silniku, czujnik temperatury zasysanego zimnego powietrza, cały moduł podgrzewania płynu chłodzącego wraz z związką przewodów. Co zauważyłem to to że od tego czasu kiedy zaczął więcej palić nie słyszałem żeby załączył się wentylator chłodnicy, a załączał sie nawet w zimie.  Celowałem też w termostat że się nie zamyka i cały czas jest otwarty duzy obieg ale podobno był sprawdzany warsztacie i że jest OK (tego nie jestem pewien do końca). Odkąd mam ten samochód czyli 8 lat, wskaźnik temperatury nigdy nie doszedł dalej jak do połowy skali i tak też jest teraz. Czy macie jakiś pomysł co może go boleć? Będę wdzięczny za wszelkie pomysły i uwagi.

20250218.jpg

Edytowane przez pawzbo1
dodano zdjęcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...