Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klucz do regulacji świateł


Smakor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś wie gdzie można kupić klucz pasujący do Xa do regulacji świateł LED? Używania zwykłego krzyżaka jest mocno kłopotliwe. A po każdym przeglądzie są za nisko. 

Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/klucz-do-regulacji-reflektorow-audi-a4-a5-a6-passa-11070870044

Ale nie wiem czy na pewno będzie pasować. Pytanie czy ta zębatka do regulacji to standard czy każdy ma "swoją"... A trochę kasy kosztuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smakor,przecież regulacji wysokości świateł dokonujesz silniczkiem pozycjonowania,do niego nie trzeba jakiegoś extra klucza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze u nas nie jest to za darmo (chyba z 20 zł). Po drugie ustawią mi tak jak w ASO, dzięki. To nie jest jakiś rocket science. Ustawiasz tak aby widać było na równej drodze linię świateł na drodze a nie ponad nią. Regulacji żadnej pokrętełkiem nie mam (a szkoda) bo mam cholerne auto-poziomowanie które działa tragicznie i podobno nie ma regulacji (coś mi się nie wydaje, po prosto gość z ASO pewnie nie miał bladego pojęcia, a jak sam przyznał "dzisiaj elektryka nie ma").

Najwyżej kupię ten kluczyk jak nie będzie pasował mogę oddać.

Nie mam zamiaru nikogo oślepiać ale też chcę sam jeździć bezpiecznie i coś widzieć. Jadąc 100 km/h mając linię świateł w połowie choryzontu drogi to dzięki. A po załadowaniu auto osobami 5m przed autem niemal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Smakor napisał:

Po pierwsze u nas nie jest to za darmo (chyba z 20 zł). Po drugie ustawią mi tak jak w ASO, dzięki. To nie jest jakiś rocket science. Ustawiasz tak aby widać było na równej drodze linię świateł na drodze a nie ponad nią. Regulacji żadnej pokrętełkiem nie mam (a szkoda) bo mam cholerne auto-poziomowanie które działa tragicznie i podobno nie ma regulacji

W Pyrlandii i okolicy kilku kolegom (3) podpowiedziałem by podjechali do SKP ustawić światła i żaden nie zapłacił. Ja mam autopoziomowanie, ale oprócz tego mam "pokrętełka" przy każdym reflektorze do ustawienia "zerowego" bez obciążenia wg własnego widzimisię. Do ustawienia pionu mam elegancki dostęp. Nie masz tam nic przy reflektorze ? Ten element sam sobie ustawiłem na ścianie budynku "pod siebie" i trochę poprawiłem na drodze w nocy. Na SKP też możesz poprosić o drobne odstępstwo "w dół", o ile nie zażyczysz sobie by waliły wyżej od normy a z tego co piszesz chcesz obniżyć, więc nie powinno być problemu.

No ale ja opisuję jak to wygląda w Pulsarze. Czyżby w aucie nowszej generacji i znacznie wyżej pozycjonowanym to wyglądało gorzej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętełko jest ale trzeba mieć specjalny kluczyk. Halogenowe mają imbusa od góry a LEDy mają zębatkę od strony silnika. Dostęp z góry specjalnym śrubokrętem.  Chcę wyżej niż mi ustawiają w ASO bo świecą za nisko jak jadę sam a co dopiero jak auto załadowane. Nie da się jechać szybciej niż 30 km/h ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 lat ustawiamy światła na stacji za pomocą wkrętaka, albo imbusa i nigdy jeszcze nie był potrzebny jakiś specjalny klucz. Jak dla mnie bez sensu wydawać na taki wynalazek pieniądze, ale to tylko moja opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ząbki są bardzo delikatne - typowy wkrętak może je łatwo powyginać a wtedy wymiana całego reflektora LED bo to monolit zdaje się :) W tym aspekcie 100 zł to nie jest kosmiczny wydatek :)

Ogólnie wolałbym mieć pokrętło do świateł niż ten durny wahaczyk do sterowania. Ciekawe czy dałoby się zamiast niego podłączyć pokrętło z wersji z halogenami. On robi to samo co pokrętło tj zmienia oporność. Ale to musiałby jakiś elektryk-hobbysta-grzebek to przełączyć bo pewnie nie ma wiązki pod panelem aby odpiąć wahaczyk a podpiąć pokrętełko na desce pod kierownica. 

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest monolit,silniczek jest wymienny.Budowa reflektora jest taka sama jak w Qashqaiu,a wymieniałem na full ledy i ustawiałem wkrętakiem,na stacji przy przeglądzie również poprawiał wkrętakiem.Jak raz ustawisz to nie ruszasz przez lata bo to ledy,przy żarówce czasami trzeba poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, JACKO29 napisał:

Nie jest monolit,silniczek jest wymienny.Budowa reflektora jest taka sama jak w Qashqaiu,a wymieniałem na full ledy i ustawiałem wkrętakiem,na stacji przy przeglądzie również poprawiał wkrętakiem.Jak raz ustawisz to nie ruszasz przez lata bo to ledy,przy żarówce czasami trzeba poprawić.

Chyba, że w ASO można zastrzec aby nie regulowali przy przeglądzie bo standardowo jest to elementem przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Przetestowałem empirycznie./ Klucz z aukcji nie pasuje. Jest za gruby i nie da się go w ogóle włożyć więc nawet ciężko sprawdzić czy zębatka pasuje. Zapomniałem w ASO podpytaj czym regulują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...