Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Szumy, tarcia i ciepła podłoga


Sucks_one
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

Kolejne tematy, które chciałbym rozwiązać/naprawić bądź je zaakceptować :)

Jako że z wiekiem natręctwa narastają, bo jak nawet kamyczek w bieżnik wpadnie to przeszkadza mi to niemiłosiernie, zauważyłem z niewielką doza przypadku kolejne być może zalążki poważnych awarii.

1. Podłoga pod nogami kierowcy nagrzewa się. Nie mam pojęcia co tam przebiega ale zdaje się że kanału wentylacyjnego tam nie ma.

Możliwe że na zewnątrz nie ma izolacji termicznej bo blisko jest rura na wydechu. Czy też tak macie?

2. Kiedy dodaję gazu czuję na pedale pod prawa nogą i na podłodze pod lewą takie jakby tarcie pochodzące raczej z napędu. Wydaje mi się, że tarcie/szum pochodzący z piast/łożysk byłby skorelowany ze skręcaniem kół (chyba że to w jakiś dziwny dla mnie sposób dochodzi z tylnych piast).

Oczywiście im wyższa prędkość tym bardziej bardziej daje to znać o sobie. Natomiast kiedy jadę jednostajnie np 120km/h to ów tarcie pojawia się na 3-4 sekundy po czym ustępuje na 2-3 sekundy i w takiej cykliczności trwa. Podpowiedzcie co tu można sprawdzić/zrobić albo od czego zacząć, chyba że ktoś zna odpowiedź w wyniku własnych doświadczeń. 

 

Pozdrawiam

Tomek :)  

Link to comment
Share on other sites

ja nie zauważyłem żadnego nagrzewania podłogi. na wszelki wypadek sprawdź czy od spodu  podłoga się nie grzeje, może jest nieszczelność układu wydechowego.

Link to comment
Share on other sites

Podłoga od zewnątrz w okolicach wydechy nagrzewa się dosyć mocno . Porównałem z lewa stroną i wygląda identycznie w sensie wizualnym ale lewa nie nagrzewa się. Wnioskuje więc że Camo miałeś dobre przypuszczenia bo poza wydechem nie ma tam nic co mogło by generować wysoką temperaturę. 

Szumy/tarcia/drgania, o których pisałem zdaje sie że pochodzą od osłony/ekranu na rurze wydechowej który jest wyluzowany i na rurze wydechowej tańczy jak na linie. W weekend ogarnę co będę mógł.

Link to comment
Share on other sites

osłony można unieruchomic paskami zaciskowymi, tylko warto zainwestowac w dobre nierdzewne, odporne na wysokie temp. bo zwykłe korozja zje maksymalnie w kilka miesiecy.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za rady. 

Zastanawiam się w jaki sposób nagrzewa się tam podłoga. W miejscu gdzie jest największe skupienie ciepła przebiega tylko rura wiec nie ma mowy żeby tam było jakiekolwiek rozszczelnienie. Obie strony są identyczne. 

Link to comment
Share on other sites

w kilku miejscach powinny byc od strony podłogi dodatkowe metalowe osłony ekranujące przed promieniowaniem cieplnym, mocowane sa do wydechu na obejmy zaciskowe, ktore czesto sie zrywają i osłona moze odpasc lub sie przemiescic, czesto gdy te oslony poluzowują się, wibrują i głośno brzęczą.  może brakuje takiej osłony lub w jakims miejscu nie przylega odopwiednoio.  

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Camo. Sprawdzę bo czasem lekko wilgoc czuć na dywaniku

Link to comment
Share on other sites

Wilgoci może być z klimy. Jeśli po stronie pasażera robi się bagno to może oznaczać  ze wąż odprowadzający skropliny wypiął siw I woda do kabiny leci a ni na zewnątrz. Pozdrawiam 

Ml

Link to comment
Share on other sites

Skropliny wylatują na zewnątrz niedaleko prawego przedniego koła

Link to comment
Share on other sites

Jeśli mokro to też warto sprawdzić dokładność mocowania tego wężyka. Może większość na zewnątrz leci a tylko trochę do środka?

Co do osłon: a plecionka w jakim jest stanie? Jak moja pościła to tunel zaczął się nagrzewać od spalin wydostających się przez tę plecionkę.

Pod nogami nie powinno być wody.

Pozdrawiam 

Ml

Link to comment
Share on other sites

Strona pasażera jest sucha i nie nagrzewa się. Problem dotyczy tylko strony kierowcy. 

Pod dywanikiem nie jest mokro tylko lekko wilgotno . Wydaje mi się że to efekt różnic temperatur i lekko się skrapla.

Nie jestem pewien ale plecionki nie widziałem :)

Link to comment
Share on other sites

Cybant trzymający ekran na rurze pomiędzy katami się wziął i przerdzewiał. Wymieniłem na nowy i jest cisza :)

Obawiam się jednak że kat pomiędzy sondami po stronie kierowcy jest dziurawy. Jest spora dziura wielkości 10gr którą ciepło wylatuje na podłogę i stąd "nagrzewająca się podłoga" oraz lekkie nierówności w pracy na jałowym.

Dziwne tylko że przy uszkodzonym katalizatorze nie wyskakuje mi "check".

Nie chciałbym kombinować z emulatorami, strumienicami itp. Czy możecie polecić katalizator, który będzie spełniał swoją role i nie będzie powodował błędów itp ? Magna może być?

 

BTW. Camo, szacun za szybkie i trafne diagnozy :)

Edited by Sucks_one
Link to comment
Share on other sites

Katalizatory z Magnaflow nie polecam bo są ceramiczne, jak masz LPG to możesz je dosc szybko uszkodzic. Jedz do tlumikarza, niech dopasuje wklad i wspawa Ci w stare puszki. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...