Sucks_one Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 Witajcie, Kolejne tematy, które chciałbym rozwiązać/naprawić bądź je zaakceptować Jako że z wiekiem natręctwa narastają, bo jak nawet kamyczek w bieżnik wpadnie to przeszkadza mi to niemiłosiernie, zauważyłem z niewielką doza przypadku kolejne być może zalążki poważnych awarii. 1. Podłoga pod nogami kierowcy nagrzewa się. Nie mam pojęcia co tam przebiega ale zdaje się że kanału wentylacyjnego tam nie ma. Możliwe że na zewnątrz nie ma izolacji termicznej bo blisko jest rura na wydechu. Czy też tak macie? 2. Kiedy dodaję gazu czuję na pedale pod prawa nogą i na podłodze pod lewą takie jakby tarcie pochodzące raczej z napędu. Wydaje mi się, że tarcie/szum pochodzący z piast/łożysk byłby skorelowany ze skręcaniem kół (chyba że to w jakiś dziwny dla mnie sposób dochodzi z tylnych piast). Oczywiście im wyższa prędkość tym bardziej bardziej daje to znać o sobie. Natomiast kiedy jadę jednostajnie np 120km/h to ów tarcie pojawia się na 3-4 sekundy po czym ustępuje na 2-3 sekundy i w takiej cykliczności trwa. Podpowiedzcie co tu można sprawdzić/zrobić albo od czego zacząć, chyba że ktoś zna odpowiedź w wyniku własnych doświadczeń. Pozdrawiam Tomek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted September 30, 2021 Share Posted September 30, 2021 ja nie zauważyłem żadnego nagrzewania podłogi. na wszelki wypadek sprawdź czy od spodu podłoga się nie grzeje, może jest nieszczelność układu wydechowego. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 5, 2021 Author Share Posted October 5, 2021 Podłoga od zewnątrz w okolicach wydechy nagrzewa się dosyć mocno . Porównałem z lewa stroną i wygląda identycznie w sensie wizualnym ale lewa nie nagrzewa się. Wnioskuje więc że Camo miałeś dobre przypuszczenia bo poza wydechem nie ma tam nic co mogło by generować wysoką temperaturę. Szumy/tarcia/drgania, o których pisałem zdaje sie że pochodzą od osłony/ekranu na rurze wydechowej który jest wyluzowany i na rurze wydechowej tańczy jak na linie. W weekend ogarnę co będę mógł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted October 5, 2021 Share Posted October 5, 2021 osłony można unieruchomic paskami zaciskowymi, tylko warto zainwestowac w dobre nierdzewne, odporne na wysokie temp. bo zwykłe korozja zje maksymalnie w kilka miesiecy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 Dzięki za rady. Zastanawiam się w jaki sposób nagrzewa się tam podłoga. W miejscu gdzie jest największe skupienie ciepła przebiega tylko rura wiec nie ma mowy żeby tam było jakiekolwiek rozszczelnienie. Obie strony są identyczne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 w kilku miejscach powinny byc od strony podłogi dodatkowe metalowe osłony ekranujące przed promieniowaniem cieplnym, mocowane sa do wydechu na obejmy zaciskowe, ktore czesto sie zrywają i osłona moze odpasc lub sie przemiescic, czesto gdy te oslony poluzowują się, wibrują i głośno brzęczą. może brakuje takiej osłony lub w jakims miejscu nie przylega odopwiednoio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 Dzięki Camo. Sprawdzę bo czasem lekko wilgoc czuć na dywaniku Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mleczko Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Wilgoci może być z klimy. Jeśli po stronie pasażera robi się bagno to może oznaczać ze wąż odprowadzający skropliny wypiął siw I woda do kabiny leci a ni na zewnątrz. Pozdrawiam Ml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 Skropliny wylatują na zewnątrz niedaleko prawego przedniego koła Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mleczko Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 Jeśli mokro to też warto sprawdzić dokładność mocowania tego wężyka. Może większość na zewnątrz leci a tylko trochę do środka? Co do osłon: a plecionka w jakim jest stanie? Jak moja pościła to tunel zaczął się nagrzewać od spalin wydostających się przez tę plecionkę. Pod nogami nie powinno być wody. Pozdrawiam Ml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 6, 2021 Author Share Posted October 6, 2021 Strona pasażera jest sucha i nie nagrzewa się. Problem dotyczy tylko strony kierowcy. Pod dywanikiem nie jest mokro tylko lekko wilgotno . Wydaje mi się że to efekt różnic temperatur i lekko się skrapla. Nie jestem pewien ale plecionki nie widziałem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
camo Posted October 6, 2021 Share Posted October 6, 2021 w wydechu 4 litrowej V6 nie ma żadnej plecionki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mleczko Posted October 7, 2021 Share Posted October 7, 2021 Nie doczytałem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 (edited) Cybant trzymający ekran na rurze pomiędzy katami się wziął i przerdzewiał. Wymieniłem na nowy i jest cisza Obawiam się jednak że kat pomiędzy sondami po stronie kierowcy jest dziurawy. Jest spora dziura wielkości 10gr którą ciepło wylatuje na podłogę i stąd "nagrzewająca się podłoga" oraz lekkie nierówności w pracy na jałowym. Dziwne tylko że przy uszkodzonym katalizatorze nie wyskakuje mi "check". Nie chciałbym kombinować z emulatorami, strumienicami itp. Czy możecie polecić katalizator, który będzie spełniał swoją role i nie będzie powodował błędów itp ? Magna może być? BTW. Camo, szacun za szybkie i trafne diagnozy Edited October 12, 2021 by Sucks_one Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
apsik Posted October 12, 2021 Share Posted October 12, 2021 Katalizatory z Magnaflow nie polecam bo są ceramiczne, jak masz LPG to możesz je dosc szybko uszkodzic. Jedz do tlumikarza, niech dopasuje wklad i wspawa Ci w stare puszki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sucks_one Posted October 12, 2021 Author Share Posted October 12, 2021 Dzięki. Obadam temat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.