Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Frontier V6 VQ40DE


Dedek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem ze swoim frontierem z benzynowym V6. Silnik po kapitalnym remoncie na częściach OEM ściągniętych z USA. Wszystko zrobione jak Bóg przykazał bo robiłem sam dla siebie. Silnik włożony do auta, pierwsze odpalenie bez problemów. Wszystko chodziło gładko i elegancko. 30 min docierania na luzie, potem delikatne jeżdżenie do 2500rpm. Wszystko było pięknie dopóki na autostradzie nie zsunęła się opaska z jednego przewodu od termostatu i ciśnienie wypchnęło płyn chłodniczy. Auto się zagotowało ale wskazówka nie przekroczyła górnej kreski a kontrolka od temperatury się nie zapaliła. Na następny dzień odpaliłem auto i chodzi nierówno, słychać jakby zawory mocniej klepały, silnik ma lekkie wibracje, do tego na luzie obroty nagle spadają do 400-450 na 1 sekundę po czym wracają na 650-670rpm. Komputer pokazuje błąd p0011 oraz p0300. Ktoś ma jakiś pomysł co mogło się popsuć? Przed remontem silnika zdążyło się raz czy dwa, że silnik się zagotował ale po ponownym odpaleniu po ostygnięciu wszysyko działało normalnie. 

Bardzo proszę o jakieś porady gdzie szukać problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0300 losowe wypadanie zaplonów, oby to było tylko kwestią wody która zapewne zalała cewki i elektronikę, bo jak nie to przy przegrzaniu silnika który był nawet nie dotarty może mieć katastrofalne skutki o których nawet Ci nie chce pisać..
P0011 błąd zmiennych faz rozrządu, zapewne nie wymieniłeś uszczelki magistrali olejowej w tylnej osłonie rozrządu i Ci ją wydmuchało jak silnik dostał odpowiednie ciśnienie  oleju po remoncie. Póki co pokasuj blędy, wysusz cewki i spróbuj odpalić i się przejechać, jak P0011 lub P0021 pojawi Ci się ponownie to masz do roboty uszczelkę magistali olejwej. Jeżeli masz wątpliwości co do ciśnienia oleju jedz do mechaniora niech sprawdzi ciśnienie manomatrem.

Edytowane przez apsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć apsik. Uszczelka magistrali oczywiście wymieniona na customową, wzmacnianą. Tak jak mówiłem remont robiłem dla siebie i każdy nawet najmniejszy o-ring został wymieniony na nowy, oryginalny :). Co do wypadania zapłonu i p0011 to często p0011 jest następstwem wypadania zapłonu ponieważ czujniki źle odczytują timing właśnie poprzez nierówną pracę silniki spowodowaną wypadaniem zapłonu. Pytanie właśnie co może powodować wypadanie zapłonu po przegrzaniu silnika :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem kompresję I wygląda następująco. Norma to 185psi u mnie wynosi 

Cyl:

1-170psi

3-169psi

5-200psi

2-170psi

4-170psi

6-168psi

Zważywszy, że silnik jeszcze niedotary i w sumie pracował może godzinę od momentu uruchomienia to wartości są ok. Wszystkie kostki, które mogły zostać zalane przez płyn chłodniczy wyglądają na suche i są czyste. Także skończyły mi się pomysły co może być nie tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sprawdz sobie ciśnienie oleju, jeżeli wsztstko ok to jedyne co mi przychodzi do głowy to przeplywomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...