mfac Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Witam. Mam Qashquai J10, 1.6 114KM, 2008 rok, przebieg 140tys,km + LPG Stag. (założona przy 110tys.) Niedawno była robiona poważna naprawa - regeneracja głowicy, wymiana zaworów, szlif bloku, panewki, pierścienie, rozrząd, łożyska w skrzyni itp. Wydałem mnóstwo forsy i po dwóch tygodniach silnik zwariował - nie reaguje na pedał gazu, gaśnie, trudno się odpala, albo sam wskakuje na 3500 obr. Wyskakują błędy P1122, P1121, P2135. Zaholowałem z powrotem do tego warsztatu, stwierdzili że przepustnicę trzeba wymienić. Oczywiście odpłatnie. Po wymianie przepustnicy było dobrze przez 12 godzin, potem usterki wróciły, warsztat rozłożył ręce - stwierdzili że już nic nie są w stanie zrobić, kazali szukać elektronika. Mam już dosyć tego złoma, ale jeździć czymś do pracy muszę. Dziś np. było wszystko ok, przejechał 2x po 6 km bez problemów, ale "check" dalej się świeci. Czy ktoś z Was może miał takie usterki? Napiszcie proszę co może być przyczyną? Usterki pojawiają się i znikają dość losowo, choć są pewne okoliczności sprzyjające: - w ruchu miejskim wariuje częściej, - kiedy przestaje reagować na pedał gazu, to obroty zostają na 1500, a po włączeniu biegu (1 lub wsteczny) gaśnie; nie można go potem z włączonym biegiem odpalić. - kiedy zgaśnie i nie chce odpalić, to czasami pomaga wyjęcie kluczyka, zamknięcie i otwarcie zamka (7 na 10 przypadków) - kiedy podczas jazdy przestał reagować na pedał gazu (zimny silnik, jazda na benzynie) po automatycznym przełączeniu na LPG usterka zanikła, znów wróciła komunikacja pedału z przepustnicą. Mam problem z warsztatami elektroniki samochodowej, ponieważ w promieniu 30 km od domu mam tylko 4, z których 3 nie chcą się podjąć naprawy, a w tym jednym chcieli kiedyś mnie oszukać (w Focusie była przebita cewka, a oni chcieli już komputer wymieniać) , a właściciel i robotnicy nadal ci sami. Dalej od domu boję się jechać, a na lawetę mnie już nie stać Poradźcie coś, proszę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 26 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Skoro działa na LPG, a na Pb są problemy, to spróbuj go uruchomić od razu na LPG (STAG ma taką awaryjną procedurę, miałem taki komputer) i zobacz czy silnik będzie wariował.P1121/22 to błędy przepustnicy - robiłeś jej adaptację po remoncie silnika?P2135 to również błąd napięcia [V] przepustnicy. O tych kodach poczytasz w necie, jest dużo informacji. Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfac Opublikowano 26 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2021 Adaptacja była robiona 2 razy. Dziś na LPG też zgasł. Przez 4 dni robiłem nim krótki trasy, po 2x 4km, jeździł bez problemów. Dziś po pracy musiałem z dziećmi do lekarza pojechać ( z 10 km w obie strony) i w drodze powrotnej padł, jakieś 400 m od domu, tzn tylko obroty jałowe zostały, brak reakcji na gaz. Ale przed sobą miałem podjazd na wiadukt, więc bym nie podjechał. Po kilku minutach postoju i kilku próbach - odpalił jakby nigdy nic. Po weekendzie jestem umówiony w warsztacie. Mam obawy, bo 12 lat temu chcieli mnie w nim oszukać. Tylko że to jedyny warsztat, który wchodzi w grę. Sam potrafię wiele zrobić przy samochodach, z wymianą głowicy włącznie, ale z poważnej elektroniki samochodowej jestem słaby, mimo że kiedyś pracowałem jako automatyk przemysłowy.Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
monkahead Opublikowano 27 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2021 Wygląda na to, że poszukiwania problemu należy ograniczyć do okolic przepustnicy, może czujnika położenia pedału gazu i może uda się naprawić. Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfac Opublikowano 2 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2021 Jakby co, to mam na sprzedaż sprawna przepustnice Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfac Opublikowano 16 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2022 Witam ponownie, od ostatniego wpisu problemu nie wyeliminowano, auto było 2 razy w znanym i polecanym w okolicy warsztacie elektroniki samochodowej. Wymieniono kompletny pedał gazu, załadowano nowe mapy LPG. Przez miesiąc był spokój,ale też przebiegi małe ( ok 600 km). Dwa dni temu problem się powtórzył, auto na warsztat ( ten sam). Elektronik tym razem stwierdził że.... czujnik klimy zakłóca komunikację z przepustnica!!! Odłączył, kazał jeździć i obserwować. Co sądzicie o tej hipotezie? Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mfac Opublikowano 2 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2022 Nadal brak poprawy. Ostatni pobytów warsztacie- taka diagnoza,( pisownia oryginalna, wydruk z systemu) czyli to samo od 10- ciu miesiecy. 4 warsztaty sobie z tym nie poradziły. Wymieniona przepustnica kompletna, pedał gazu kompletny, sterownik sprawdzony na stanowisku diagnostycznym, wynik pozytywny. W losowych przypadkach przepustnica blokuje się w pozycji pełnego otwarcia. ( Po zamianie przepustnicy - to samo). Jestem załamany, bo auto nawet 50 km nie przejedzie, do innego miasta do warsztatu.Wysłane z mojego M2004J19C przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek467 Opublikowano 5 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 witam czy coś się wyjaśniło bo mam ten sam problem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 6 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 Nie wiem jak to ktoś diagnozował, ale jeśli P1122 jest razem z P1121 to należy najpierw rozwiązac problem z P1121 czyli siłownik sterowania przepustnicą --> A - siłownik nie działa prawidłowo z powodu usterki sprężyny B - kąt otwarcia zaworu przepustnicy w trybie awaryjnym poza zakresem zadanym C - ECM wykrywa ze zawór jest otwarty na stałe. Do każdego pkt jest procedura. P0123 - problem z czujnikiem przepustnicy. Albo za niskei albo za wysoki poziom napięcia. Czyli albo przewody albo siłownik. Powiązane z P1121 i jak sie pojawia to w pierwszej kolejności P1121 trzeba rozwiązać. P2135 - jak wyżej. Czyli rozwiazanie problemu to P1121. Proste,ale nie każdy Ziutek i Zenek warsztatowy ogarnia i potem wymieniają pół samochodu i dalej nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.