Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z NAVARĄ


cinekc4
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono FORUMOWICZÓW. I proszę o pomoc

Zakupiłem Navare d40 z 2007 r po krótkiej eksploatacji wyszło kilka problemów .

1 Najprawdopodobniej mam do wymiany rozrząd, słychać już jego odgłosy i auto podszarpie podczas jazdy, spalanie nie spada poniżej 14 L

2 Nie działa blokada tylnego mostu, błędów w sterowniku napędu nie ma skorzystałem z instrukcji z tego forum jak wybłyskać kody, ale napędy a blokada to chyba różne sterowniki

3 Nie działa czujnik deszczu, zauważyłem  ze jest nowa szyba

4 Czasami bardzo wyraźnie dość głośno są słyszalne zawory na niskich obrotach, a w takiej książeczce „wykaz czynności  obsługowych” wyczytałem ze należy  sprawdzać i ewentualnie regulować luz zaworowy.

W związku z powyższym bardzo proszę o podzielenie się wiedzą i materiałami do tego samochodu

Takimi jak instrukcja obsługi, jakieś instrukcje napraw , jak wymienić rozrząd (gdzie są znaki do ustawienia , ewentualnie blokady), co z blokadą mostu od czego zacząć co sprawdzić jak naprawić.

Jak sprawdzić ten czujnik deszczu, i co z tymi zaworami faktycznie się je reguluje, jeśli tak to jakie powinny być luzy.

Za wszelkie materiały z góry dziękuję        cinekc4@op.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 2. Blokada mostu, o ile nie masz założonej instalacji innego producenta np. ARB, jest blokadą pasywną tzn. jest to mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Nie wykazuje jej komputer, a jedynie zdarta trawa po tylnych kołach przy ciasnych zakrętach. Jeśli jest właściwy olej LS to raczej działa, inaczej dochodziłyby z tylnego mostu zgrzyty i grechotanie. Trochę pomaga, ale jak zawiśniesz na kołach po przekątnej, to nie ruszysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Caesar napisał:

ad. 2. Blokada mostu, o ile nie masz założonej instalacji innego producenta np. ARB, jest blokadą pasywną tzn. jest to mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu. Nie wykazuje jej komputer, a jedynie zdarta trawa po tylnych kołach przy ciasnych zakrętach. Jeśli jest właściwy olej LS to raczej działa, inaczej dochodziłyby z tylnego mostu zgrzyty i grechotanie. Trochę pomaga, ale jak zawiśniesz na kołach po przekątnej, to nie ruszysz.

Ale ja mam włącznik blokady mostu w kabinie wiec chyba nie jest to mychanizm o ograniczonym uślizgu, po przełączeniu przełącznika na zegarach mruga pomarańczowa kontrolka blokady, ale most nie jest zblokowany sprawdzałem w terenie.

Edytowane przez cinekc4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada jest oryginalna nie dokładana.

4 godziny temu, astol napisał:

Opisz jak próbujesz włączyć blokadę.

Blokadę po prostu włączam przełącznikiem, robiłem to na różne sposoby, stojąc jadąc, ze sprzęgłem bez sprzęgła i nic tylko kontrolka mruga.

20211216_103011.jpg

20211216_103045.jpg

20211216_103155.jpg

20211216_103226.jpg

20211216_103315.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, blokadę w Nawarze możesz włączyć tylko i wyłącznie jeśli reduktor masz zapięty na 4 low, inaczej się nie da.Jesli wszystko wykonasz prawidłowo zapali się kontrolka ABS, znaczy to że blokada jest zapięta.

Opisane jest to wszystko w instrukcji,lub na naklejce przyklejonej na podsufitce,zobaczysz jak otworzysz daszek przeciwsłoneczny, chyba że ktoś zerwał naklejkę.

Czujnik deszczu działa tylko gdy przełącznik wycieraczek ustawiony jest na auto lub pierwsza pozycja manetki wycieraczki.

Co do rozrządu,jeśli słyszysz wyraźne odgłosy jego zużycia to wymieniaj.

Wtryski prawdopodobnie przestaną klepać jak zmienisz rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz.

 W takim razie blokadę jutro sprawdzę.

Wycieraczki na auto nie działają ,przestawianie czułości też nic nie daje.

 Instrukcji niestety nie posiadam nie było w teczce serwisowej, dlatego prosiłem o takową ale nikt się nie podzielił.

rozrząd będę wymieniał, instrukcja napraw do tego by się przydała

myślisz że to wtryski nie zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada niestety nie działa, reduktor zapięty kontrolka reduktora świeci, po załączeniu blokady kontrolka mruga i blokada nie działa

cinekc4@op.pl

Edytowane przez cinekc4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledze astol za materjały 

Z jazdy wynika że reduktor był zapięty auto było bardzo wolne na zdjęciu też tak wygląda, ale blokada nie działała na 100%, na zdjęciu widać też świecącą kontrolkę od blokady w rzeczywistości ona mruga.

20211217_160453.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli reduktor zapięty na 4 low to blokada powinna się załączyć.

Trzeba sprawdzić czy dochodzi 12 v na cewkę.

Kontrolka od 4 low nie mruga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada działa, zgniły piny w kostce przy moście kostka odcięta kable polutowane i jest git.

przy czujniku deszczu brakowało żelka, zakupiony i zamontowany, czujnik działa.

Została wymiana rozrządu, co wymieniać tylko łańcuchy bo taką sugestie znalazłem na forum czy raczej łańcuchy ślizgi i napinacze, i jakiej firmy zestaw kupić

JESZCZE RAZ DZIĘKUJĘ KOLEDZE ASTOL ZA WSZYSTKIE MATERIAŁY KTÓRE MI PRZESŁAŁ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wymieniaj całość. Będzie bezpieczniej a w kosztach nie będzie dużej różnicy  

Pozdrawiam 

Ml

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...