Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine + start stop fault + P0090


RafalS1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry,

Podczas spokojnej jazdy na autostradzie włączyła się pomarańczowa lampka Check engine i zaraz potem start stop fault i tak zostało. Po podpięciu do OBD jest błąd P0090 - Układ napędowy Fuel pressure up solenoid.

Czy to będzie sonda lambda czy raczej coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pompa wysokiego ciśnienia paliwa.Albo regulator ciśnienia paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie skończyło się wymianą rozrządu w ASO. Po 130 tys podobno wada ślizgów zapobiegajacych wibracjom łańcucha. Bolało, bo niestety po gwarancji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.12.2021 o 19:48, RafalS1 napisał:

Dzien dobry,

Podczas spokojnej jazdy na autostradzie włączyła się pomarańczowa lampka Check engine i zaraz potem start stop fault i tak zostało. Po podpięciu do OBD jest błąd P0090 - Układ napędowy Fuel pressure up solenoid.

Czy to będzie sonda lambda czy raczej coś innego?

Bry,

Jaki przebieg...?

Jakoś ostatnio mnożą się tematy gdzie 1.2 dig-t wyzionął ducha... :(

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solenoid P0090 wskazuje na elektroniczny czujnik ciśnienia paliwa .Regulator ciśnienia paliwa szwankuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.01.2022 o 21:00, elsebo napisał:

Bry,

Jaki przebieg...?

Jakoś ostatnio mnożą się tematy gdzie 1.2 dig-t wyzionął ducha... :(

Wygląda, że 240 tys. km do wymiany łańcucha, ktoś napisał zupełnie dla jaj 😎

Edytowane przez polonus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~240 tys to ja miałem w starej Corsie D 1.4 90KM 'noturbo' jak wymieniałem rozrząd bo łańcuch już wyraźnie zaczął hałasować... :P 

Przy 1.2 t zacząłem się dziwnie pocić ;) już po przekroczeniu 100 tys. km. No ale teraz pewnie boi się nowy włąściciel... ;) 

Ja ze względu na roczne przebiegi ok 35kkm, kosiarkom mniejszym niż 1.5 16V już podziękuję. A 3 garnki to już w ogóle kosmos... No ale to tylko moje prywatne zdanie.

Znajomy kupił Volvo z XC40... fiu fiu.... mini premium.... za worek pieniędzy... ale z kosiarką... i co.... dziejOM się rzeczy dziwne już przy 30kkm...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
W dniu 26.12.2021 o 21:04, RafalS1 napisał:

Uuu, to nie brzmi dobrze, aż sie za portfel złapałem. Zobaczymy kiedy będzie termin w serwisie.

Kolego, jak się zakończyła sprawa? Co tam w serwisie zdiagnozowali? U mnie ten sam problem, na desce pomarańczowe Check Engine i błąd P0090. Po wykasowaniu błędu chwila spokoju i znów to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już to czytałem jak i wiele innych komentarzy. Przeważnie kończy się to wymianą łańcucha rozrządu w ASO co jest dla mnie bardzo dziwne. Wyczytałem u jednego posiadacza Meganki (1.2 TCE) że problem znikł jak doładował akumulator. Pomyślałem że najlepiej jest zacząć od najprostszych spraw. Wyłączyłem u siebie wszelkie dodatkowe oświetlenia, przełączyłem auto z trybu SPORT na NORMAL i po przejechaniu 15km check engine znikł (akumulatora jeszcze nie ładowałem). Będę się przyglądał temu dalej ale fajnie jakby kolega RafalS1 napisał jak się u niego sprawa skończyła 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Prawie 6 miesięcy jeżdżenia i błąd zdiagnozowany. Główny to oczywiście P0090 "błąd regulacji ciśnienia paliwa". Po odczytaniu szczegółów wychodzi "błąd czujnika położenia wału korbowego". Przyczyna, łańcuch rozrządu, najprawdopodobniej rozciągnięty. Przebieg 129tyś.  Może komuś się to kiedyś przyda, pozdrawiam.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wymieniony łańcuch rozrządu. Uszkodzony napinacz hydrauliczny, jeden ze ślizgów w stanie opłakanym. Trzeba pilnować oleju. Bo od tego się zaczyna. W J11 brak informacji/kontrolki o niskim poziomie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam  problem po wymianie rozrządu  przy 89 tyś. Stary zaczął dzwonić 

mechanik twierdzi że rozrząd wymieniony zgodnie ze sztuką 

gdzie szukać 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 26.07.2023 o 14:29, Fibaq napisał:

Ja mam ten sam  problem po wymianie rozrządu  przy 89 tyś. Stary zaczął dzwonić 

mechanik twierdzi że rozrząd wymieniony zgodnie ze sztuką 

gdzie szukać 

 

Napisz kolego coś więcej? Jakie objawy? Co się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...