Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine + start stop fault + P0090


RafalS1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam obecnie już J11, ale z tego co pamiętam było tak jak powinno być, czyli jeden odczyt oscyluje, a drugi trzyma w miarę stałe napięcie, ale nie 0V (chyba 2,5V było lub więcej).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria)

Objawy:

1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów

2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop.

 

Co zostało wymienione:

 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem

Obserwacje:

Bład P0190  występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy  wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa.

Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić?

 

 

Edytowane przez siwaski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria)
Objawy:
1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów
2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop.
 
Co zostało wymienione:
 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem
Obserwacje:
Bład P0190  występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy  wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa.
Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić?
 
 
Można by sprawdzić elektrozawór odpowiedzialny na wyciągane oparów paliwa z baku, ja miałem zacięty- ciągle otwarty i robił mi próżnię w baku... znajduje się po lewej stronie obok rurki od klimy i amortyzatora. Wystarczy go wyjąć i dmuchnąć, nie powinno być przelotu. Mam też z serwisówki diagnostykę P0190... 6c57b3adc439f09836e90d17f5b3bfb3.jpg2eb55a58fb84b008d5997f99c1f98032.jpgb4ab4d702acd5d8c057cf67af7ccd99b.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2025 o 15:12, Celnik napisał:

Można by sprawdzić elektrozawór odpowiedzialny na wyciągane oparów paliwa z baku, ja miałem zacięty- ciągle otwarty i robił mi próżnię w baku... znajduje się po lewej stronie obok rurki od klimy i amortyzatora. Wystarczy go wyjąć i dmuchnąć, nie powinno być przelotu. Mam też z serwisówki diagnostykę P0190... 6c57b3adc439f09836e90d17f5b3bfb3.jpg2eb55a58fb84b008d5997f99c1f98032.jpgb4ab4d702acd5d8c057cf67af7ccd99b.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Sprawdziliśmy zawór i nadal to samo. Dziękuje za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 6.01.2025 o 10:08, siwaski napisał:

Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria)

Objawy:

1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów

2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop.

 

Co zostało wymienione:

 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem

Obserwacje:

Bład P0190  występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy  wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa.

Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić?

 

 

Witam Błąd udało się usunąć. Problem leżał w czujniku ciśnienia. Zamiennik, który założyliśmy powodował problem i jak zamieniliśmy na oryginał problem ustał. Nie wiem czy wymiana pompy wysokiego ciśnienia była konieczna, czy to od początku to był tylko problem czujnika ciśnienia na listwie, niestety felerny zamiennik spowodował ostre zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...