Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Check engine + start stop fault + P0090


RafalS1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam obecnie już J11, ale z tego co pamiętam było tak jak powinno być, czyli jeden odczyt oscyluje, a drugi trzyma w miarę stałe napięcie, ale nie 0V (chyba 2,5V było lub więcej).

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria)

Objawy:

1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów

2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop.

 

Co zostało wymienione:

 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem

Obserwacje:

Bład P0190  występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy  wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa.

Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić?

 

 

Edytowane przez siwaski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria)
Objawy:
1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów
2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop.
 
Co zostało wymienione:
 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem
Obserwacje:
Bład P0190  występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy  wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa.
Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić?
 
 
Można by sprawdzić elektrozawór odpowiedzialny na wyciągane oparów paliwa z baku, ja miałem zacięty- ciągle otwarty i robił mi próżnię w baku... znajduje się po lewej stronie obok rurki od klimy i amortyzatora. Wystarczy go wyjąć i dmuchnąć, nie powinno być przelotu. Mam też z serwisówki diagnostykę P0190... 6c57b3adc439f09836e90d17f5b3bfb3.jpg2eb55a58fb84b008d5997f99c1f98032.jpgb4ab4d702acd5d8c057cf67af7ccd99b.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2025 o 15:12, Celnik napisał:

Można by sprawdzić elektrozawór odpowiedzialny na wyciągane oparów paliwa z baku, ja miałem zacięty- ciągle otwarty i robił mi próżnię w baku... znajduje się po lewej stronie obok rurki od klimy i amortyzatora. Wystarczy go wyjąć i dmuchnąć, nie powinno być przelotu. Mam też z serwisówki diagnostykę P0190... 6c57b3adc439f09836e90d17f5b3bfb3.jpg2eb55a58fb84b008d5997f99c1f98032.jpgb4ab4d702acd5d8c057cf67af7ccd99b.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Sprawdziliśmy zawór i nadal to samo. Dziękuje za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 6.01.2025 o 10:08, siwaski napisał:

Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria)

Objawy:

1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów

2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop.

 

Co zostało wymienione:

 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem

Obserwacje:

Bład P0190  występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy  wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa.

Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić?

 

 

Witam Błąd udało się usunąć. Problem leżał w czujniku ciśnienia. Zamiennik, który założyliśmy powodował problem i jak zamieniliśmy na oryginał problem ustał. Nie wiem czy wymiana pompy wysokiego ciśnienia była konieczna, czy to od początku to był tylko problem czujnika ciśnienia na listwie, niestety felerny zamiennik spowodował ostre zamieszanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


P0090 - Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit
Nie chciałem wierzyć że to rozrząd...

Byłem w ASO na diagnostyce - 350 pln, powiedzieli że rozrząd do wymiany, dali wydruk z kątami wychylenia wałka wydechowego, były nieprawidłowe. U nich sam komplet rozrządu 4000 pln, z kołami zmiennych faz ponad 5000 pln.
Rozmawiałem z ich mechanikiem, powiedział że to napewno nie czujnik położenia wałka wydechowego, ani pompa, ani czujnik ciśnienia (który sam wcześniej wymieniłem)...
Wymieniłem cały zestaw na oryginalnych częściach w zakładzie specjalizującym się we francuskich autach za 3805 pln.
Poprzedni właściciel podobno wymieniał łańcuch w sierpniu, jeśli nawet, to wymienił na zużyte koła zmiennych faz, każdy ząb koła miał wyżłobienia od łańcucha, napinacz był na maksa wypchnięty, dodatkowo napinacz od łańcucha pompy oleju latał luźno ( widziałem na filmiku), grzechot było słychać od spodu, od góry nie, sprężyna napinacza nie była zaczepiona o blok, albo od momentu jak niby wymieniali łańcuch, albo się wypieła.

Teraz samochód pracuje prawidłowo, żaden błąd się nie pojawia.

Podobno tą nieprawidłową pracę można zdiagnozować oscyloskopem, widzałem gdzieś w necie wykresy prawidłowej pracy silnika z którymi można porównać.
Wcześniej przeszukałem cały internet, różnym ludziom pomagały różne rzeczy, naładowanie akumulatora, wymiana pompy wysokiego ciśnienia, wymiana czujnika ciśnienia, wymiana czujnika położenia wałka, wymiana rozrządu albo niektórym nie pomogło nic...

Obaj mechanicy, ten w ASO i ten który w wymieniał rozrząd powiedzieli żeby pilnować poziomu oleju.6efe47d3984bba23f90d16fbdc047d0c.jpg

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.12.2024 o 20:08, Celnik napisał:

Znalazłem taki wpis z forum Daci ( tam też są te same silniki) w którym gość twierdzi że po wymiane rozrządu nic się nie poprawiło, ale za to po dodatkowej wymianie kół zmiennych faz, problem ustąpił...

https://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=20142&sid=497f3d68fac09d260de7e5e279799e54

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
 

Dziękuję, czyli mechanik popełnił błąd, że zostawił stare koła zębate ;/ wracam na wymianę i zobaczymy jak u mnie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Pany mam podobny problem.
Zauważyłem, że podczas jazdy autostradą zapaliła mi się kontrolka silnika. Po jednodniowym postoju ikonka zgazsła ale znó dopaliła się po kilku km właśnie na autostradzie. Po odczycie wyskakują trzy błędy w tym właśnie P 0090
Patrzyłem także na menu napięcie podczas jazdy to skakało do 12,6 do 14,5V.
Czym to leczyć? Rozrząd nie hałasuje... 
Pojazd: 1,2 benzyna 2014r -J11

 

ust.jpg

Edytowane przez Karmel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie może skakać, bo alternator ładuje akumulator przy wyższym napięciu np. 14,3-14,6V podczas hamowania silnikiem, po czym spada np. do 12,3-12,9V.

A te błędy, to może czujnik ciśnienia paliwa uległ uszkodzeniu, ale to teoria z internetu.

Sugeruję kontakt z warsztatem.

Edytowane przez aquariusmax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, co jedyne co zauważyłem, to że jest nieco mułowaty i ma wyższe spalenie według komputera pokładowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...