aquariusmax Opublikowano 4 Stycznia Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia (edytowane) Nie mam obecnie już J11, ale z tego co pamiętam było tak jak powinno być, czyli jeden odczyt oscyluje, a drugi trzyma w miarę stałe napięcie, ale nie 0V (chyba 2,5V było lub więcej). Edytowane 4 Stycznia przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwaski Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia (edytowane) Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria) Objawy: 1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów 2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop. Co zostało wymienione: 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem Obserwacje: Bład P0190 występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa. Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić? Edytowane 6 Stycznia przez siwaski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celnik Opublikowano 6 Stycznia Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria) Objawy: 1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów 2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop. Co zostało wymienione: 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem Obserwacje: Bład P0190 występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa. Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić? Można by sprawdzić elektrozawór odpowiedzialny na wyciągane oparów paliwa z baku, ja miałem zacięty- ciągle otwarty i robił mi próżnię w baku... znajduje się po lewej stronie obok rurki od klimy i amortyzatora. Wystarczy go wyjąć i dmuchnąć, nie powinno być przelotu. Mam też z serwisówki diagnostykę P0190... Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwaski Opublikowano 7 Stycznia Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia W dniu 6.01.2025 o 15:12, Celnik napisał: Można by sprawdzić elektrozawór odpowiedzialny na wyciągane oparów paliwa z baku, ja miałem zacięty- ciągle otwarty i robił mi próżnię w baku... znajduje się po lewej stronie obok rurki od klimy i amortyzatora. Wystarczy go wyjąć i dmuchnąć, nie powinno być przelotu. Mam też z serwisówki diagnostykę P0190... Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Sprawdziliśmy zawór i nadal to samo. Dziękuje za podpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebal_15 Opublikowano 26 Stycznia Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia Ktoś może usunął na stałe ten błąd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwaski Opublikowano 27 Stycznia Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia W dniu 6.01.2025 o 10:08, siwaski napisał: Witam Tak jak Wy mam również problem z Nissanem Juke 1.2 dig-t 2015r przebieg 114 tys km. (P0190 - obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa + P0420 - uklad katalizatora awaria) Objawy: 1. Auto po zapaleniu rano pracuje przez moment normalnie około 50s i następnie gaśnie zapalam chodzi chwile i gaśnie i to się powtarza kilka razy i dopier po 5 próbie ponownego zapalenia zaczyna normalnie pracować- na tym etapie nie generuje żadnych błędów 2. Jak auto zaczyna juz normalnie pracować to po jakimś czasie Auto łapie błąd P0190 i traci moc dodatkowo na desce zaczyna mrugać system start stop. Co zostało wymienione: 1. czujnik ciśnienia 2. Pompa paliwa w baku 3. świece 4. pompa wysokiego ciśnienia 5. Wyczyszczony został katalizator oraz wymieniona sonda lambda przed katalizatorem Obserwacje: Bład P0190 występuje jak ciśnienie w listwie paliwowej przekroczy wartość 240 bar i wtedy wartość ciśnienia spada do 5,5 bar i nie zmienia się i auto bebloce strzela jakby powietrzem w filtr paliwa. Czy macie może jakiś pomysł co tu jeszcze sprawdzić naprawić? Witam Błąd udało się usunąć. Problem leżał w czujniku ciśnienia. Zamiennik, który założyliśmy powodował problem i jak zamieniliśmy na oryginał problem ustał. Nie wiem czy wymiana pompy wysokiego ciśnienia była konieczna, czy to od początku to był tylko problem czujnika ciśnienia na listwie, niestety felerny zamiennik spowodował ostre zamieszanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Celnik Opublikowano 1 Lutego Udostępnij Opublikowano 1 Lutego P0090 - Fuel Pressure Regulator 1 Control CircuitNie chciałem wierzyć że to rozrząd...Byłem w ASO na diagnostyce - 350 pln, powiedzieli że rozrząd do wymiany, dali wydruk z kątami wychylenia wałka wydechowego, były nieprawidłowe. U nich sam komplet rozrządu 4000 pln, z kołami zmiennych faz ponad 5000 pln. Rozmawiałem z ich mechanikiem, powiedział że to napewno nie czujnik położenia wałka wydechowego, ani pompa, ani czujnik ciśnienia (który sam wcześniej wymieniłem)...Wymieniłem cały zestaw na oryginalnych częściach w zakładzie specjalizującym się we francuskich autach za 3805 pln.Poprzedni właściciel podobno wymieniał łańcuch w sierpniu, jeśli nawet, to wymienił na zużyte koła zmiennych faz, każdy ząb koła miał wyżłobienia od łańcucha, napinacz był na maksa wypchnięty, dodatkowo napinacz od łańcucha pompy oleju latał luźno ( widziałem na filmiku), grzechot było słychać od spodu, od góry nie, sprężyna napinacza nie była zaczepiona o blok, albo od momentu jak niby wymieniali łańcuch, albo się wypieła.Teraz samochód pracuje prawidłowo, żaden błąd się nie pojawia.Podobno tą nieprawidłową pracę można zdiagnozować oscyloskopem, widzałem gdzieś w necie wykresy prawidłowej pracy silnika z którymi można porównać.Wcześniej przeszukałem cały internet, różnym ludziom pomagały różne rzeczy, naładowanie akumulatora, wymiana pompy wysokiego ciśnienia, wymiana czujnika ciśnienia, wymiana czujnika położenia wałka, wymiana rozrządu albo niektórym nie pomogło nic...Obaj mechanicy, ten w ASO i ten który w wymieniał rozrząd powiedzieli żeby pilnować poziomu oleju.Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcelina85 Opublikowano 2 Lutego Udostępnij Opublikowano 2 Lutego W dniu 30.12.2024 o 20:08, Celnik napisał: Znalazłem taki wpis z forum Daci ( tam też są te same silniki) w którym gość twierdzi że po wymiane rozrządu nic się nie poprawiło, ale za to po dodatkowej wymianie kół zmiennych faz, problem ustąpił... https://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=20142&sid=497f3d68fac09d260de7e5e279799e54 Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka Dziękuję, czyli mechanik popełnił błąd, że zostawił stare koła zębate ;/ wracam na wymianę i zobaczymy jak u mnie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmel Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Pany mam podobny problem. Zauważyłem, że podczas jazdy autostradą zapaliła mi się kontrolka silnika. Po jednodniowym postoju ikonka zgazsła ale znó dopaliła się po kilku km właśnie na autostradzie. Po odczycie wyskakują trzy błędy w tym właśnie P 0090 Patrzyłem także na menu napięcie podczas jazdy to skakało do 12,6 do 14,5V. Czym to leczyć? Rozrząd nie hałasuje... Pojazd: 1,2 benzyna 2014r -J11 Edytowane 24 Lutego przez Karmel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego (edytowane) Napięcie może skakać, bo alternator ładuje akumulator przy wyższym napięciu np. 14,3-14,6V podczas hamowania silnikiem, po czym spada np. do 12,3-12,9V. A te błędy, to może czujnik ciśnienia paliwa uległ uszkodzeniu, ale to teoria z internetu. Sugeruję kontakt z warsztatem. Edytowane 24 Lutego przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karmel Opublikowano 24 Lutego Udostępnij Opublikowano 24 Lutego wiesz, co jedyne co zauważyłem, to że jest nieco mułowaty i ma wyższe spalenie według komputera pokładowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.