Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

NISSAN PATHFINDER NIE DZIAŁA OGRZEWANIE


bombel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem tutaj nowy na początku chciał bym powitać wszystkich forumowiczów, i zwrócić się do was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu.

A więc jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Pathfindera 2.5   174KM aczkolwiek w ostatnim czasie pojawił się problem z ogrzewaniem, a mianowicie samochód zaczyna grzać dopiero przy ok 3 tyś obrotów natomiast po odpuszczeniu gazu prawie zaraz przestaje grzać. Nadmienię że szukałem już rozwiązań i tematach jakie już istnieją ale nie znalazłem nic co pomogło by w moim przypadku. A mianowicie sprawdziłem poziom płynu, odpowietrzyłem układ odpowietrznikiem przy filtrze paliwa, wymieniłem czujnik temperatury, sprawdziłem termostat, oraz głowice na szczelność testerem, silnik od przełączania klapy ciepło zimno pod nogami pasażera też jest ok. Kończą mi się pomału pomysły a jak sami wiecie zimom bez ogrzewania w aucie lekko nie jest :-) Jeśli macie jakiś pomysł co mogło by być przyczyną nie grzania, to będę wdzięczny  za waszą pomoc. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, bombel napisał:

Jako że jestem tutaj nowy na początku chciał bym powitać wszystkich forumowiczów, i zwrócić się do was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu.

A więc jestem szczęśliwym posiadaczem Nissana Pathfindera 2.5   174KM aczkolwiek w ostatnim czasie pojawił się problem z ogrzewaniem, a mianowicie samochód zaczyna grzać dopiero przy ok 3 tyś obrotów natomiast po odpuszczeniu gazu prawie zaraz przestaje grzać. Nadmienię że szukałem już rozwiązań i tematach jakie już istnieją ale nie znalazłem nic co pomogło by w moim przypadku. A mianowicie sprawdziłem poziom płynu, odpowietrzyłem układ odpowietrznikiem przy filtrze paliwa, wymieniłem czujnik temperatury, sprawdziłem termostat, oraz głowice na szczelność testerem, silnik od przełączania klapy ciepło zimno pod nogami pasażera też jest ok. Kończą mi się pomału pomysły a jak sami wiecie zimom bez ogrzewania w aucie lekko nie jest 🙂 Jeśli macie jakiś pomysł co mogło by być przyczyną nie grzania, to będę wdzięczny  za waszą pomoc. Pozdrawiam

 

Sprawdz wirnik pompy wody,czy jest cały. Jeżeli tam jest Ok, to nagrzewnica do wymiany. Albo jak wolisz,spróbować wyczyścić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanie w temacie pompy wody. Czy ktokolwiek z Was spotkał się lub czytał i zna przypadek awarii pompy wody, która polegała by na tym, że wirnik owej nie jest napędzany lub ma powyłamywane łopatki??? również mam problem z ogrzewaniem... nie mam skoków temperatury, ale w aucie zimno. Auto posiada Webasto, z pompką elektryczną i na postoju nagrzewa, a w trakcie jazdy nie. Wg mnie nagrzewnica robi skoro oddaje na postoju, ale podczas jazdy nie... ktoś coś w temacie z szanownych???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie w temacie pompy wody. Czy ktokolwiek z Was spotkał się lub czytał i zna przypadek awarii pompy wody, która polegała by na tym, że wirnik owej nie jest napędzany lub ma powyłamywane łopatki??? również mam problem z ogrzewaniem... nie mam skoków temperatury, ale w aucie zimno. Auto posiada Webasto, z pompką elektryczną i na postoju nagrzewa, a w trakcie jazdy nie. Wg mnie nagrzewnica robi skoro oddaje na postoju, ale podczas jazdy nie... ktoś coś w temacie z szanownych???

Może to zwyczajnie UPG, ale remont silnika był 20kkm temu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kubeko napisał:

Mam pytanie w temacie pompy wody. Czy ktokolwiek z Was spotkał się lub czytał i zna przypadek awarii pompy wody, która polegała by na tym, że wirnik owej nie jest napędzany lub ma powyłamywane łopatki??? również mam problem z ogrzewaniem... nie mam skoków temperatury, ale w aucie zimno. Auto posiada Webasto, z pompką elektryczną i na postoju nagrzewa, a w trakcie jazdy nie. Wg mnie nagrzewnica robi skoro oddaje na postoju, ale podczas jazdy nie... ktoś coś w temacie z szanownych???

Tak,miałem taki przypadek w audi a4. Urwany byl wirnik pompy od oski pompy co skutkowało brakiem ogrzewania w środku. Auto nie gotowało się. Jeździło normalnie. Można sprawdzić czy pompa wody pcha plyn robiąc taki prosty układ do którego potrzeby jest przezroczysty przewod. Wtedy wypinamy jeden z nagrzewnicy(najlepiej ten powrotny do układu)zakładamy z metr węża układamy go w taki syfon od nagrzewnicy do góry  a drugi koniec podłączamy do tego przewodu co zdjelismy. Idziemy do auta i odpalamy. Jeżeli wszystko jest sprawne to słup plynu powinien wspiąć się do  góry kilka sekund. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob jeszcze inna probe. Odpal auto z wyłączonym ogrzewaniem az osiagnie temperature robocza na postoju. Sprawdź czy przewody wychodzące z bloku są gorace. Jeżeli nie to go troche "pogazuj". Jeżeli zrobią się już gorące ustaw temperaturę grzania na maxa i obserwuj co leci z kratek. Jeżeli gorące przez chwilę o po chwili zaczyna stygnąć to może by problem z termostatem. Jeżeli od razu zimne zacznie lecieć a po dodaniu gazu pojawią się ciepłe to jest układ zapowietrzony. Jeżeli gorące po chwili zimne i po dodaniu gazu np na 3 tys obrotów i tak go chwilę potrzymasz znowu ciepłe to nagrzewnica. Nie będę wspominał o klapach przy klimatroniku. Bo mam nadzieje ze to jest sprawdzane w pierwszej kolejności.

Godzinę temu, bombel napisał:

Jeszcze nie. Pompa nowa, nagrzewnica przepłukana  ale dalej nic. 

W 90 procentach płukanie nagrzewnicy nie daje wogole rezultatu. Taka to współczesna motoryzacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, marcin1621 napisał:

Zrob jeszcze inna probe. Odpal auto z wyłączonym ogrzewaniem az osiagnie temperature robocza na postoju. Sprawdź czy przewody wychodzące z bloku są gorace. Jeżeli nie to go troche "pogazuj". Jeżeli zrobią się już gorące ustaw temperaturę grzania na maxa i obserwuj co leci z kratek. Jeżeli gorące przez chwilę o po chwili zaczyna stygnąć to może by problem z termostatem. Jeżeli od razu zimne zacznie lecieć a po dodaniu gazu pojawią się ciepłe to jest układ zapowietrzony. Jeżeli gorące po chwili zimne i po dodaniu gazu np na 3 tys obrotów i tak go chwilę potrzymasz znowu ciepłe to nagrzewnica. Nie będę wspominał o klapach przy klimatroniku. Bo mam nadzieje ze to jest sprawdzane w pierwszej kolejności.

W 90 procentach płukanie nagrzewnicy nie daje wogole rezultatu. Taka to współczesna motoryzacja.

Dzięki za zaangażowanie, dziś zamówiłem pompę i termostat, z samego rańca, a po południu wracając do domu nie dojechałem, skończyłem na holu, wystapił bardzo utrudniony rozruch silnika, nierówna praca jakby palił na dwa gary i do tego czarny dym z wydechu, wobec powyższego najpierw zajmę się układem paliwowym lub rozrządem, a potem takimi bzdurami jak ogrzewanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 05:43, Nemrod napisał:

A nie pomyślałeś, że te "bzdury" doprowadziły do powrotu na holu? 

Oczywiście że pomyślałem, ale nie chce uprzedzać faktów, dopiero po diagnozie będzie można szukać związków przyczynowo skutkowych. ,,na oko'' wygląda na przestawiony rozrząd na skutek ściętego klina, jeżeli taki występuje w tym układzie... nie miałem czasu na analizę. Usterka występująca i dieslach i benzynach.. tyle teorii na oko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

bombel co u Ciebie w temacie ogrzewania? u mnie brak kompresji na 1 i 2 garku, może głowica, może UPG, jutro będzie podniesiona czapka i będzie wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem nie rozwiązany  z objawów zauważyłem że po przejechaniu 300km ubyło mi jakieś 2 litry płynu, ale brak wycieku, co więcej auto nawet po tygodniu nie odpalania dalej czymie bardzo mocno ciśnienie w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, bombel napisał:

Problem nie rozwiązany  z objawów zauważyłem że po przejechaniu 300km ubyło mi jakieś 2 litry płynu, ale brak wycieku, co więcej auto nawet po tygodniu nie odpalania dalej czymie bardzo mocno ciśnienie w układzie

Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowica lub samej glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bombel napisał:

 dalej czymie bardzo mocno ciśnienie w układzie

Ciśnienie w układzie to tylko przez upg, lub samą głowicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...