Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pathfinder r51 2.5 dci gasnie czasem na wolnych obrotach


Grzaski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze, po chwili spokoju wyszedl nastepny problem...

Mianowicie od dwoch dni obserwuje takie cuda ze auto nagle gasnie na wolnych obrotach. Potem odpalam od razu I wszystko gra. Przydarzylo sie to juz szesc razy. Za kazdym razem silnik byl dopiero ledwo cieply. Dzis zgasl przy cofaniu z miejsca parkingowego po krotkiej wizycie w sklepie. Od razu odpalilem I silnik pracuje ksiazkowo. Jak juz chodzi to pracuje rowno, nic nie szarpie I nieb buja. Auto ogolnie odpala od dotkniecia. Jutro moze uda sie podpiac pod komputer ale nie wiem czy cos pokaze. Tak na szybko popatrzylem na rury gumowe I wyglada ze nie ma pekniec nigdzie. Nie znalazlem nic wiecej na forum tu ani Navary. Prosze o jakies wskazowki od czego zaczac szukac I na co zwrocic uwage. Zaczynam juz miec go dosc...

 

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak na cieplym to wyglada to na czujnik połozenia wału bądź wałka rozrządu. Wiesz może kiedy był tam robiony rozrząd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, jak na cieplym to wyglada to na czujnik połozenia wału bądź wałka rozrządu. Wiesz może kiedy był tam robiony rozrząd ?
Dzieki, mam nadzieje ze to bedzie jakas pier**la. Rozrzad jest nowiutki, zmieniony jakies 3 miesiace temu. Filtr paliwa tez nowy. Mam nadzieje ze czujnik wyjdzie na kompie

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko nadzieje że użyłeś oryginalnego zestawu
Nie byl oryginalny ale polecany. Nie stawialbym na rozrzad raczej. Dzis wpieto urzadzenie diagnostyczne I wyszlo cos co chyba nijak sie ma do tego ale nie wiem. Wrzucam fote. Dzis jeszcze dodatkowo szarpnelo nim podczas jazdy44ef2f9dfa464257aa160e61de40eb1c.jpg

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja jest rozwojowa bo wlasnie przejechalem jakis kilometr I czekam sobie na dziecko pod szkola. Zostawilem silnik wlaczony zeby poobserwowac. Po okolo 30 sekundach zaczely sie lekko wyczuwalne zwonlnienia obrotow, po nastepnej pol minucie zaczelo nim bujac lekko w dol kilka razy az zgasl. Odpalil od razu I teraz chodzi idealnie od okolo 2 minut I nic nim nie buja, nie ma zadnych wachniec. Silnik w zasadzie zimny.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na jakies zwarcie, błąd jest od tempomatu, tak mi się wydaje. Moze uszkodzona wiązka, wtyczki etc. Klemy na aku dobrze siedzą  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad jest od tempomatu. Prawdopodobnie przetarta tasma przy kierownicy co raczej nie bedzie mialo zwiazku. Tez mysle ze gdzies cos musi nie laczyc czasem albo jakis czujnik wariuje bo ewidentnie po powtornym odpaleniu wszystko wraca do normy. Klemy jutro sprawdze.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Grzaski napisał:

silnik wlaczony zeby poobserwowac. Po okolo 30 sekundach zaczely sie lekko wyczuwalne zwonlnienia obrotow, po nastepnej pol minucie zaczelo nim bujac lekko w dol kilka razy az zgasl.

Trochę mi to pasuje do uszkodzenia zaworu regulującego cisnienie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to pasuje do uszkodzenia zaworu regulującego cisnienie paliwa.
Mamma Mia... . Zapytam jak kompletny laik teraz. Zgaduje ze ten zawor jest gdzies przy listwie CR??? Czy gdzies na pompie? Jak to zdiagnozowac? Sorry ale to juz troche wykracza poza moja skromna wiedze

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grzaski napisał:

Mamma Mia... emoji22.pngemoji22.pngemoji22.png. Zapytam jak kompletny laik teraz. Zgaduje ze ten zawor jest gdzies przy listwie CR??? Czy gdzies na pompie? Jak to zdiagnozowac? Sorry ale to juz troche wykracza poza moja skromna wiedze

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
 

Na pompie wysokiego ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Zaraz bede szukal tematu. Ale tak sie zastanawiam ze chyba ten SCV by wyszedl na kompie? Ceny za nowy wachaja sie od £90 do £270 za Denso ktory wyglada za szedl na pierwszy montaz wiec tanio nie jest. Dlatego musze znalezc jakis sposob zeby to zdiagnozowac poprawnie zanim zaczne znowu wymieniac czesci w ciemno.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Grzaski napisał:

Dzieki. Zaraz bede szukal tematu. Ale tak sie zastanawiam ze chyba ten SCV by wyszedl na kompie? Ceny za nowy wachaja sie od £90 do £270 za Denso ktory wyglada za szedl na pierwszy montaz wiec tanio nie jest. Dlatego musze znalezc jakis sposob zeby to zdiagnozowac poprawnie zanim zaczne znowu wymieniac czesci w ciemno.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
 

Nie wyjdzie na kompie. Najlepiej to podlaczyc komputer znaleźć parametry cisnienie paliwa zadane(jakie chce sterownik), zmierzone, obroty silnika i nagrywać to. A później śledzić  na wykresie czy występują jakieś odstępstwa od reguły w momencie falowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyjdzie na kompie. Najlepiej to podlaczyc komputer znaleźć parametry cisnienie paliwa zadane(jakie chce sterownik), zmierzone, obroty silnika i nagrywać to. A później śledzić  na wykresie czy występują jakieś odstępstwa od reguły w momencie falowania. 
Dzieki. Wlasnie przejrzalem temat w dziale Navary. Moj mechanik zdaje sie nie dysponuje takim sprzetem ale zapytam. Bo widze ze to musi byc cos z live data I dosc wnikliwe zeby odczytalo takie dane. Z tego co widze na roznych forach anglojezycznych I po obejrzeniu video od kolesia z Yorkshire garage (ten koles od wymiany rozrzadu) zaczynam sie sklaniac ku temu SCV. Niektorzy pisali ze wyjeli, wyczyscili I dziala ale mysle ze jest to krotkotrwale rozwiazanie. Znalazlem tansze oryginaly Denso wiec moze nie bedzie tak zle. Idealnie to by bylo miec jakis na podmiane zeby sprawdzic. Bede walczyl. Jak ktos zna jakas inna metode diagnostyczna oprocz odczytu cisnien na kompie to prosze niech sie podzieli wiedza.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest maly postep w sprawie. Tzn, kilka dni temu nagle wszystko sie uspokoilo. Silnik na wolnych obrotach zaczac chodzic rowniutko I przez trzy dni ani razu nie zgasl w sytuacjach gdzie spodziewalbym sie takiej akcji. Skojarzylem ze po przeczytaniu tematu o SCV wlozylem tam reke zeby go chociaz wyczuc mnie wiecej gdzie on jest bo go za bardzo nie widac. Po tych trzech dniach jazdy bez gasniecia, problem powrocil wiec wnioskujac ze moze cos wtyczka nie kontaktuje znowu nia troche poruszalem dopchnalem troche palcem I poki co jest od dwoch dni OK. Chociaz chwilami wydaje mi sie ze zaraz po odpaleniu na zimnym obroty sa troche za male ale nic nie chusta I nie gasnie poki co. Wogole czasem mam wrazenie ze troche w dolnym zakresie obrotow podczas jazdy silnik tak pracuje jakby chcial a nie mogl. Ale co ciekawe, nieznacznie poprawilo mi sie spalanie. Planuje jeszcze zakupic jakis specyfik do paliwa typu Liqui Molly I zobaczyc co to da zanim sie zdecyduje na wymiane SCV. I oczywiscie przeczyscic te wtyczke. Czy moze ktos dolewal do paliwa jakies cuda u siebie. W BMW 320 d z takim samym przebiegiem zdecydowanie poprawilo to kulture pracy.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzaski ciezko wyczuc te preparaty, jednym to pomaga innym pomaga dobić już nadwyrezony system wtryskowy. O ile to się stosuje zapobiegawczo to nie ma z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuje temat bo po ponad roku problem powrocil. Ale teraz to jest zupelnie losowo I gasnie glownie na rozgrzanym silniku. Dzis zgasl tak cztery czy piec razy ale potem nagle wszystko sie uspokaja I moge go zostawic na wolnych obrotach na 10 minut albo I dluzej I nic sie nie dzieje. Potem nagle z bomby przy dojezdzie do ronda po wcisnieciu sprzegla gasnie nagle. Na jakims forum mechanicznym wyczytalem ze ktos mial ten sam problem I pomogla wymiana zaworu na listwie CR. Czy ktos moze sie wypowiedziec? Az tak dobrze sie nie znam ale widze to nie jest SCV? Dam rade sam to zmienic?

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2024 o 12:45, Sajo napisał:

Dzień dobry

Navara D40 2014 rok 225 tyś przebiegu

Zapalona kontrolka silnika, komputer pokazuje błąd układu podgrzewania, przekaźnik świec sprawdzony, wiązka sprawdzona, po wymianie świec i wykasowaniu błędu na drugi dzień znowu kontrolka, i te same błędy, ktoś ma może jakiś pomysł ? Wtrysków nie sprawdzałem.

 

W dniu 5.02.2024 o 18:36, Grzaski napisał:

Odkopuje temat bo po ponad roku problem powrocil. Ale teraz to jest zupelnie losowo I gasnie glownie na rozgrzanym silniku. Dzis zgasl tak cztery czy piec razy ale potem nagle wszystko sie uspokaja I moge go zostawic na wolnych obrotach na 10 minut albo I dluzej I nic sie nie dzieje. Potem nagle z bomby przy dojezdzie do ronda po wcisnieciu sprzegla gasnie nagle. Na jakims forum mechanicznym wyczytalem ze ktos mial ten sam problem I pomogla wymiana zaworu na listwie CR. Czy ktos moze sie wypowiedziec? Az tak dobrze sie nie znam ale widze to nie jest SCV? Dam rade sam to zmienic?

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk
 

Podłączałeś może jakiś sprzęt diagnostyczny?były jakieś błędy? A jak rowiązałeś swój poprzedni problem?  W listwie wtryskowej która jest przykręcona do glowicy silnika po jej dwóch końcach z jednej jest czujnik cisnienia paliwa a z drugiej regulator cisnienia paliwa. Bez problemu jesteś w stanie sam to wymienic mając podstawowe narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączałeś może jakiś sprzęt diagnostyczny?były jakieś błędy? A jak rowiązałeś swój poprzedni problem?  W listwie wtryskowej która jest przykręcona do glowicy silnika po jej dwóch końcach z jednej jest czujnik cisnienia paliwa a z drugiej regulator cisnienia paliwa. Bez problemu jesteś w stanie sam to wymienic mając podstawowe narzędzia.
Dzieki za podpowiedz. Komputer byl wpinany w srode I nic nie znalazl. Magicy sugeruje ze SCV ale tez nie wykluczaja tego zaworu na samej listwie. Co ciekawe przez dwa dni byl absolutny spokój. Dopiero wczoraj ze trzy razy go troche przytkalo przy lekkim przyspieszaniu na 2jce ale doslownie na sekunde za kazdym razem. Na wolnych teraz chodzi OK. Filtr paliwa zmieniany jakies pol roku temu. Zgaduje ze zle dzialajacy czujnik cisnienia na listwie wyszedl by na kompie. Zaczne chyba od wymiany tego zaworu na listwie.

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...