Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ J11 2016 1.6 dci 130km termostat/uszczelka


Benitos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post przepraszam jak coś jest zle. 

Mój qqj11 dosyć dawno temu podczas jazdy zaczął dmuchać zimnym powietrzem, dolałem płynu i przez dłuższy czas wszystko było ok. 

Po jakimś czasie znów musiałem dolewać parę razy......

Jakos 2 mc temu na autostradzie temperatura wzrosła max, auto straciło moc, wywaliło cały płyn. 

Po ogarnięciu wody ( nic innego nie było szans), odczekaniu, ruszylem... 

Sytuacja się powtórzyła, tylko do tego turbina zassała olej. 

Wymieniłem turbo, wyczyściłem dolot wymieniłem. 

Nie wiem jaka może być przyczyną z tą temperatura... 

Objawy na dzień dzisiejszy:

Bardzo szybko temperatura wzrasta po czym bardzo szybko opada (tak jak by termostat się otwierała i zamykał.) choć więcej razy poprostu wzrasta na max i nie opada. 

Po otworzeniu zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie wywala wszystko na zewnątrz, nie leci ciepłe powietrze z nawiewu. 

W zbiorniczku nie ma oleju, ale ktoś powiedział mi że nie musi być olej w zbiorniczku jak walnie uszczelka.

Czy te objawy wskazują na uszczelkę? Czy może jest szansa że przyczyną będzie mniej bolesna? 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to mój pierwszy post przepraszam jak coś jest zle. 
Mój qqj11 dosyć dawno temu podczas jazdy zaczął dmuchać zimnym powietrzem, dolałem płynu i przez dłuższy czas wszystko było ok. 
Po jakimś czasie znów musiałem dolewać parę razy......
Jakos 2 mc temu na autostradzie temperatura wzrosła max, auto straciło moc, wywaliło cały płyn. 
Po ogarnięciu wody ( nic innego nie było szans), odczekaniu, ruszylem... 
Sytuacja się powtórzyła, tylko do tego turbina zassała olej. 
Wymieniłem turbo, wyczyściłem dolot wymieniłem. 
Nie wiem jaka może być przyczyną z tą temperatura... 
Objawy na dzień dzisiejszy:
Bardzo szybko temperatura wzrasta po czym bardzo szybko opada (tak jak by termostat się otwierała i zamykał.) choć więcej razy poprostu wzrasta na max i nie opada. 
Po otworzeniu zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie wywala wszystko na zewnątrz, nie leci ciepłe powietrze z nawiewu. 
W zbiorniczku nie ma oleju, ale ktoś powiedział mi że nie musi być olej w zbiorniczku jak walnie uszczelka.
Czy te objawy wskazują na uszczelkę? Czy może jest szansa że przyczyną będzie mniej bolesna? 
 
 
 
 
W układzie jest plyn czy woda? Czy magistrala wody nie cieknie? Czy jakieś błędy komputera są do przeczytania? Moze warto zacząć faktycznie od badania termostatu, czujnikow?
1. Przeczytać błędy istniejace
2. Odpalic auto i popatrzeć na parametry pracy jak ta temperatura tak pikuje.
3.wymienic termostat? (moze za późno się otwiera). Pomacać rury czy po 90 stopniach są nagrzane za termostatem


Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie jest woda gdyż w innym wypadku płyn do chłodnicy by szybciej schodził jak paliwo:)   

Błędy z obd postaram się  wrzucić, wieczorem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie jest woda gdyż w innym wypadku płyn do chłodnicy by szybciej schodził jak paliwo:)   
Błędy z obd postaram się  wrzucić, wieczorem. 
 
Zrób ten test 'Macajewa' jak to na forum Opla nazywaliśmy - > Na rozgrzanym silniku pomacaj rury wodne czy są wszystkie mniej więcej tak samo nagrzane.
P. S. Niebezpiecznie z tą woda zamiast plynu w układzie jeździć.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam posiadaczy J11. Mam co prawda J10 ale z tym samym silnikiem R9M 130 KM. Borykam się z wyciekiem płynu chłodniczego. Objawy były podobne jak w pierwszym poście, brak ogrzewania. Dolałem litr płynu w ciągu 2 tygodni. Leci gdzieś z lewej strony silnika, na wysokości łączenia ze skrzynią biegów. Na obudowie skrzyni widać od góry jeziorka płynu, sanki po lewej też całe mokre. Oglądałem z góry i z dołu, jednak jest tam tyle wszystkiego, że nie znalazłem miejsca wycieku. Zauważyłem, że cieknie tylko wtedy, gdy silnik się dobrze rozgrzeje i jest duże ciśnienie w układzie. Krótkie trasy nie powodują wycieku. Może miał już ktoś podobny przypadek i może pomóc w znalezieniu usterki? Pozdrawiam.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...