Benitos Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Witam, to mój pierwszy post przepraszam jak coś jest zle. Mój qqj11 dosyć dawno temu podczas jazdy zaczął dmuchać zimnym powietrzem, dolałem płynu i przez dłuższy czas wszystko było ok. Po jakimś czasie znów musiałem dolewać parę razy...... Jakos 2 mc temu na autostradzie temperatura wzrosła max, auto straciło moc, wywaliło cały płyn. Po ogarnięciu wody ( nic innego nie było szans), odczekaniu, ruszylem... Sytuacja się powtórzyła, tylko do tego turbina zassała olej. Wymieniłem turbo, wyczyściłem dolot wymieniłem. Nie wiem jaka może być przyczyną z tą temperatura... Objawy na dzień dzisiejszy: Bardzo szybko temperatura wzrasta po czym bardzo szybko opada (tak jak by termostat się otwierała i zamykał.) choć więcej razy poprostu wzrasta na max i nie opada. Po otworzeniu zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie wywala wszystko na zewnątrz, nie leci ciepłe powietrze z nawiewu. W zbiorniczku nie ma oleju, ale ktoś powiedział mi że nie musi być olej w zbiorniczku jak walnie uszczelka. Czy te objawy wskazują na uszczelkę? Czy może jest szansa że przyczyną będzie mniej bolesna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Witam, to mój pierwszy post przepraszam jak coś jest zle. Mój qqj11 dosyć dawno temu podczas jazdy zaczął dmuchać zimnym powietrzem, dolałem płynu i przez dłuższy czas wszystko było ok. Po jakimś czasie znów musiałem dolewać parę razy...... Jakos 2 mc temu na autostradzie temperatura wzrosła max, auto straciło moc, wywaliło cały płyn. Po ogarnięciu wody ( nic innego nie było szans), odczekaniu, ruszylem... Sytuacja się powtórzyła, tylko do tego turbina zassała olej. Wymieniłem turbo, wyczyściłem dolot wymieniłem. Nie wiem jaka może być przyczyną z tą temperatura... Objawy na dzień dzisiejszy: Bardzo szybko temperatura wzrasta po czym bardzo szybko opada (tak jak by termostat się otwierała i zamykał.) choć więcej razy poprostu wzrasta na max i nie opada. Po otworzeniu zbiorniczka wyrównawczego ciśnienie wywala wszystko na zewnątrz, nie leci ciepłe powietrze z nawiewu. W zbiorniczku nie ma oleju, ale ktoś powiedział mi że nie musi być olej w zbiorniczku jak walnie uszczelka. Czy te objawy wskazują na uszczelkę? Czy może jest szansa że przyczyną będzie mniej bolesna? W układzie jest plyn czy woda? Czy magistrala wody nie cieknie? Czy jakieś błędy komputera są do przeczytania? Moze warto zacząć faktycznie od badania termostatu, czujnikow?1. Przeczytać błędy istniejace2. Odpalic auto i popatrzeć na parametry pracy jak ta temperatura tak pikuje. 3.wymienic termostat? (moze za późno się otwiera). Pomacać rury czy po 90 stopniach są nagrzane za termostatemWysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benitos Opublikowano 12 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 W tym momencie jest woda gdyż w innym wypadku płyn do chłodnicy by szybciej schodził jak paliwo:) Błędy z obd postaram się wrzucić, wieczorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 W tym momencie jest woda gdyż w innym wypadku płyn do chłodnicy by szybciej schodził jak paliwo:) Błędy z obd postaram się wrzucić, wieczorem. Zrób ten test 'Macajewa' jak to na forum Opla nazywaliśmy - > Na rozgrzanym silniku pomacaj rury wodne czy są wszystkie mniej więcej tak samo nagrzane. P. S. Niebezpiecznie z tą woda zamiast plynu w układzie jeździć. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 4 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2022 (edytowane) Witam posiadaczy J11. Mam co prawda J10 ale z tym samym silnikiem R9M 130 KM. Borykam się z wyciekiem płynu chłodniczego. Objawy były podobne jak w pierwszym poście, brak ogrzewania. Dolałem litr płynu w ciągu 2 tygodni. Leci gdzieś z lewej strony silnika, na wysokości łączenia ze skrzynią biegów. Na obudowie skrzyni widać od góry jeziorka płynu, sanki po lewej też całe mokre. Oglądałem z góry i z dołu, jednak jest tam tyle wszystkiego, że nie znalazłem miejsca wycieku. Zauważyłem, że cieknie tylko wtedy, gdy silnik się dobrze rozgrzeje i jest duże ciśnienie w układzie. Krótkie trasy nie powodują wycieku. Może miał już ktoś podobny przypadek i może pomóc w znalezieniu usterki? Pozdrawiam. Edytowane 4 Maja 2022 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.