marcin_arc Opublikowano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2022 Na wstępie wszystkich serdecznie witam! Od mniej więcej 10 dni jestem posiadaczem nowego modelu Qashqai'a - J12 jeśli się nie mylę. Nie wiem czy są tu posiadacze tego modelu bo na drogach niewiele jeszcze ich widać niemniej jeśli są to mam pytanie :) Dzisiaj zauważyłem, że podczas gaszenia silnika - dosłownie w momencie naciśnięcia przycisku Start / Stop pojawia się jakieś stuknięcie - jakby spod fotela pasażera. Wiem, że jest tam bateria od Mild Hybrid - być może to jakiś przełącznik słychać - ale mam wrażenie, że do tej pory go nie słyszałem. Nie chcę od razu męczyć dealera - być może inny posiadacz tego modelu mógłby się wypowiedzieć. Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F15 Opublikowano 13 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2022 Cześć. U mnie jest to samo. Jest to związane z układem MH. To stuknięcie można także usłyszeć gdy np. auto zatrzyma się przed światłami lub w korku. Jeśli się nie mylę zanim w trakcie jazdy pierwszy raz włączy się system SS to to "stukniecie" także się pojawi. A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_arc Opublikowano 13 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2022 Dzieki wielkie za odpowiedź. Czyli normalnie - po kilku dniach zachwytu nad tym jaki jest on wyciszony (w porównaniu z J11 które miałem przez 2.5 roku) zaczynam słyszeć wszystkie, nawet najmniejsze hałasy Znajomy ma dwa samochody - w miarę nowego Tuarega i starego Focusa, jak zaczyna słyszeć hałas w Tuaregu to na tydzień przesiada się do Focusa - po tygodniu Tuareg jak nowy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fruko Opublikowano 14 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2022 Tez u mnie slychac takie stukniecie pod fotelem pasazera po zgaszeniu silnika.....widac tak byc musi juz technologicznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_arc Opublikowano 15 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2022 Dzięki za odpowiedź. Już się przyzwyczaiłem i przestałem słyszeć to stuknięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2022 To może nie być spod fotela,tylko spod podwozia.Na rurze wydechowej jest elastyczne połączenie ze sprężynami i po wyłączeniu silnika zmienia się naprężenie wydechu i słychać metaliczny stuk.W J11 też to występowało,z biegiem czasu zanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2024 (edytowane) U mnie słychać podobne stuknięcie przy wyłączaniu silnika. Mam wrażenia, jakby jakiś zawór odcinał np. benzynę na przewodzie paliwowy pod podwoziem. Edytowane 6 Marca 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawek1970kk Opublikowano 31 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2024 (edytowane) Renault Captur II 1.3 tce 140Km Mhev, dokładnie to samo: po wyłączeniu silnika puknięcie z okolic fotela pasażera. Edytowane 31 Marca 2024 przez slawek1970kk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magir Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 Witam wszystkich ! Pociągnę temat tego stuknięcia pod fotelem - jakimś dziwnym zbiegiem okoliczności od momentu jak tego stuknięcia nie ma to mam problem z akumulatorem do tego stopnia że wyświetlane mam teraz dwa komunikaty : - uszkodzenie systemu start-stop - uszkodzenia akumulatora , udaj się do serwisu Po wykonaniu pomiarów akumulatora testerem - sprawność na wczoraj - 47% ( masakra !!! ) i z ciekawości zmierzyłem prąd pobierany z aku. po zamknięciu samochodu - na początku pond 6A !!!!!! i po około 15 minutach spadł do 0,15A i tak jakoś spadać dalej nie chciał. Zastanawiam się czy to nie jest efekt zawieszenia się jakiegoś wyłącznika dodatkowego akumulatora ( mam na myśli baterię Li-jon pod siedzeniem ) i to powoduje ten problem. Auto na gwarancji i zaczynam się martwić czy po radości z kupna nowego Qashqai-a nie zaczyna się okres problemów ! Dodam tylko że po niedawnym przeglądzie gwarancyjnym w ASO otrzymałem informację że akumulator jest sprawny na 53% i trzeba go doładować. Tak też zrobiłem jadąc samochodem 2 x po 300km i po pomiarach testerem wyszło 95% więc było ok. A po tygodniu BAAAM wyświetlone usterki ! I akumulator znowu prawie rozładowany. Ma ktoś jakieś sugestie co można zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 (edytowane) Długa trasa wcale nie musi naładować akumulatora. Podładuje 15-30 minut i wyłączy ładowanie. Test powinieneś zrobić po odczekaniu doby, a przynajmniej nocy. Częste hamowanie silnikiem w mieście ładuje dobrze akumulator, ale musi to być kilka godzin takiej jazdy. Czytałem, że spoczynkowo 150 mA to może być już normalny pobór, bo muszą stale działać różne czujniki np. 'wireless'. U mnie nigdy nie było żadnego stuknięcia, a akumulator spada z 12,5 V do 12,1 V po np. 3-5 dniach. PS: Raczej tylko oszukanie systemu ładowania zapewni wieloletnią eksploatację akumulatora. Edytowane 5 Listopada 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thekyle Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 5 godzin temu, magir napisał: - uszkodzenie systemu start-stop Miałem ten problem i w ASO wymienili mi akumulator pomocniczy na nowy. Mój podobno był z wadą fabryczną. Teraz jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 (edytowane) J12 też ma akumulatory z wadą fabryczną? To przez 10 lat (od czasu FIAMM) dalej nie potrafią wyselekcjonować do montażu dobrych? Wg mnie, to czcze gadanie. Akumulatory kwasowe (mokre czy w żelu) nie są konstruowane do zdawkowego ładowania i typowej pracy w znacznym rozładowaniu. Edytowane 5 Listopada 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magir Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 Godzinę temu, thekyle napisał: Miałem ten problem i w ASO wymienili mi akumulator pomocniczy na nowy. Mój podobno był z wadą fabryczną. Teraz jest ok. Jutro umówiona wizyta w serwisie . Czyli wygląda na to że szykuje się u mnie też wymiana tego małego akumulatorka na nowy. Po wszystkim dam znać jak poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 Ja pierdziele...Aż mi się wierzyć nie chce...stare problemy w nowych samochodach.Ciekawe czy dałoby się oszukać system ładowania w J12 tak jak to mamy w J11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thekyle Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 Godzinę temu, aquariusmax napisał: J12 też ma akumulatory z wadą fabryczną? To przez 10 lat (od czasu FIAMM) dalej nie potrafią wyselekcjonować do montażu dobrych? Wg mnie, to czcze gadanie. Akumulatory kwasowe (mokre czy w żelu) nie są konstruowane do zdawkowego ładowania i typowej pracy w znacznym rozładowaniu. Gdzie pisałem, że kwasowy??? Akumulator pomocniczy li-ion wg. serwisu ASO jeżeli jest wadliwy, wymieniają go. Na moje szczęście była 1 sztuka w Warszawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kobra Opublikowano 5 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2024 3 godziny temu, thekyle napisał: Miałem ten problem i w ASO wymienili mi akumulator pomocniczy na nowy. Mój podobno był z wadą fabryczną. Teraz jest ok. Miałeś problem ze star stopem , a czy wcześniej też ci pukało po wyłączeniu silnika . Bo mnie też czasami puknie jak go gaszę ,ale nie zawsze. ze start stopem nie mam problemu bo od razu go wyłączam jak odpalę auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magir Opublikowano 6 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2024 Do KOBRA Tak wcześniej był słyszalny taki "puk" w okolicach prawego siedzenia. Co do systemu start-stop to już pierwsze zajawki były 2 miesiące temu , ale się tym nie przejmowałem specjalnie bo z tego GÓ.....NA nie korzystam ( wiadomo dlaczego) Dzisiaj po południu serwis i zobaczymy co będzie. Pozdrawiam nissanową brać ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2024 Te puknięcia macie wewnątrz kabiny ,czy bardziej od podwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thekyle Opublikowano 6 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2024 17 godzin temu, kobra napisał: Miałeś problem ze star stopem , a czy wcześniej też ci pukało po wyłączeniu silnika . Bo mnie też czasami puknie jak go gaszę ,ale nie zawsze. ze start stopem nie mam problemu bo od razu go wyłączam jak odpalę auto. Auto od początku ma ten efekt "pukania", jakiś przekaźnik załącza/wyłącza akumulator pomocniczy. Przyzwyczaiłem się. Start-stop działa bardzo dobrze przy manualnej skrzyni biegów. W automacie to jest mocno wq...jące. Awaria tego akku całkowicie wyłączała start-stop i ten permanentny komunikat na ekranie "leć do serwisu bracie, lipa" 😆 2 minuty temu, JACKO29 napisał: Te puknięcia macie wewnątrz kabiny ,czy bardziej od podwozia? Pukanie pod prawym fotelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magir Opublikowano 6 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2024 I po wizycie w serwisie. Akumulator dodatkowy do wymiany. Wysyłają informacje do Nissana i czekam/y na odpowiedz czy zakładają nowy czy z tym będą robić jakieś czary. Hmmm no co mówić - szału nie ma - polska rzeczywistość w podejściu do konsumenta. Fachowcy mają związane ręce i jak zwykle decyzja w rękach ludzi od pieniędzy. Tyle lat minęło od niby upadku komuny i w zasadzie baaardzo niewiele się zmieniło. Powoli zaczynam się zgadzać z teorią że ta gwarancja to ma tylko nas uspokoić i relaksować do momentu aż coś pierdyknie. Co do tego słynnego pykania czy tam stukania to tak ma być bo jest tam jakiś przekaźnik który w ten sposób daje znać o sobie jak jest wszystko w porządku (dźwięk z okolic prawego fotela - a konkretnie z pod niego ). Tak że nie mamy panowie żadnych zwidów tylko tak jest i koniec. Qźwa a miało być tak pięknie. już nawet zaczynałem myśleć o E-power ale już mi zdecydowanie przeszło ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 7 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 (edytowane) Problem z egzekucją gwarancji jest taki, że ASO nie są przedstawicielem producenta, ani nawet importera, a są odrębną jednostka handlową. Oni jedynie pośredniczą w naprawach i muszą mieć zgodę na każdą śrubkę. Ja w 1.3 z 2023 r. nie mam żadnego stuknięcia (może nie słyszę lub nie wiem czego nasłuchiwać - mogłyby ktoś filmik zamieścić?), a błędów żadnych, akurat z tym, nie mam (na razie). Edytowane 7 Listopada 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro_t Opublikowano 7 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 19 godzin temu, magir napisał: I po wizycie w serwisie. Akumulator dodatkowy do wymiany. Wysyłają informacje do Nissana i czekam/y na odpowiedz czy zakładają nowy czy z tym będą robić jakieś czary. Hmmm no co mówić - szału nie ma - polska rzeczywistość w podejściu do konsumenta. Fachowcy mają związane ręce i jak zwykle decyzja w rękach ludzi od pieniędzy. Tyle lat minęło od niby upadku komuny i w zasadzie baaardzo niewiele się zmieniło. Powoli zaczynam się zgadzać z teorią że ta gwarancja to ma tylko nas uspokoić i relaksować do momentu aż coś pierdyknie. Co do tego słynnego pykania czy tam stukania to tak ma być bo jest tam jakiś przekaźnik który w ten sposób daje znać o sobie jak jest wszystko w porządku (dźwięk z okolic prawego fotela - a konkretnie z pod niego ). Tak że nie mamy panowie żadnych zwidów tylko tak jest i koniec. Qźwa a miało być tak pięknie. już nawet zaczynałem myśleć o E-power ale już mi zdecydowanie przeszło ! nie wiem za bardzo czego oczekujesz. Jest diagnoza, ustalają sposób naprawy, dla Ciebie ważne żeby problem został rozwiązany. Gwarancja działa. To dzisiaj nie działa tak, że siedzi jakiś mechanik, czy elektryk, Ty zgłaszasz problem, on tam coś rozbierze, popatrzy, pomyśli, zaklnie i będzie coś lutował czy naprawiał. Albo od razu zdecyduje że trzeba wymienić pół auta. Producencji mają swoje procedury na diagnozy, naprawy. Często serwis tylko zbiera informacje o problemie, kody usterek, jakieś logi z auta i wysyła to do producenta, który odpowiada co robić. Na różne problemy są gotowe procedury postępowań i tak dalej. Bo rozwiązania są dużo bardziej skomplikowane niż kiedyś, bo roboczogodzina jest droga, bo wszystko musi być usystematyzowane itd. Ja w kilku autach które miałem od nowości miałem naprawy gwarancyjne, czasami dosyć poważne i nigdy nie mogłem narzekać. W Nissanie również. Możesz się zniechęcić do tej marki, kupisz inną i jak coś padnie to będzie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 7 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2024 Dlatego powinno się wybierać marki (modele), gdzie prawdopodobieństwo wystąpienia usterki jest mniejsze (jeśli dla kogoś jest to mocno istotne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JaroSz Opublikowano 8 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 W dniu 7.11.2024 o 10:13, aquariusmax napisał: Ja w 1.3 z 2023 r. nie mam żadnego stuknięcia To jedź do serwisu i zgłaszaj usterkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 8 Listopada 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2024 (edytowane) Tylko czego usterkę powinienem zgłosić? Na razie zbiera mi się (zapocenia pokrywy zaworów z bąbelkami, ubywanie oleju, chroboczący nawiew, stukanie przy ruszaniu przy skręconych kołach, częściowo wypalone trójkąty martwego pola w lusterkach, zapisane błędy archiwalne e-call i radaru, który raz przeraził mnie kontrolkami o awarii). Miałbym jeszcze zgłosić, że mi nie stuka coś pod siedzeniem? Przecież mnie wyśmieją. Edytowane 8 Listopada 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.