Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów


tomeko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, czy w automatycznej skrzyni biegów cvt (Nissan Xtrail t32, 2.0 d 177 km) należy wymieniać olej i co ile? Serwis Nissana twierdzi, że producent tego nie zaleca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy fachowcy od skrzyń twierdzą, że regularna wymiana oleju to bezawaryjna i długa praca skrzyń auto. Przy każdej okazji wspominają u Klimka o tym i w innych programach moto... Zwykle jest to co 60/120 tys. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wersji silnikowych benzyna (MR20DD i QR25DE) i diesel(R9M) serwisówka podaje tabelkę w której wskazuje do przebiegu 120 000 km tylko inspekcję oleju w CVT i jego uzupełnianie co każde 15 000 km jeśli istnieje taka potrzeba. Jednakże przy tej pozycji jest podana uwaga jak poniżej. Celowo nie będę jej tłumaczył, aby nie nastąpiło jakieś przekłamania.

Cytat

1) Use only Genuine NISSAN CVT fluid. If towing a trailer, using a camper or a car-top carrier or driving on rough or muddy roads, inspect CVT fluid deterioration at NISSAN dealer every 90,000 km (54,000 miles), then change the CVT fluid if necessary. And if the inspection is not performed, change (not just inspect) CVT fluid every 90,000 km (54,000 miles). Using transmission fluid other than Genuine NISSAN CVT Fluid will damage the CVT, which is not covered by the warranty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potem pokazują jak wylewają ze skrzynki po 120 tys albo więcej zamiast oleju jakąś maź :) Trochę oleju, trochę skrzyni :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie jaką metodą wymieniać olej w skrzyni tj. Dynamiczną czy statyczną?

W serwisie Nissana za dynamiczną krzyknęli mi cenę 2700 plus 440 za jakiegoś elektryka 😓.  Masakra jakaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej do cvt Nissan xtrail zalać i ewentualnie gdzie kupić? W serwisie za 5 l prawie 1000 zł.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym zdziwiony inną opinią nt wymiany oleju w skrzyniach biegów osób co z tego żyją 😃.

Osobiście tu akurat zgadzam się z tym co niemal każde ASO zaleca aby jedynie uzupelniać ubytki oleju .

Jestem kierowca czynnym ponad 40 lat, baardzo wiele aut przeszło przez moje ręce i na razie w żadnej skrzyni oleju nie zmieniałem ,nie dolewałem i żadnych problemów nie miałem.

Z Jednym tylko  wyjątkiem (za namowa syna) raz wymieniłem  olej w skrzyni automatycznej tiptronic w A6C6 3.0 tdi.Za sam olej zapłaciłem ok.200pln/litr ~~9 litrów,uszczelka +filtr +korek +wymiana =wszystko ponad 2 tys.pln -ponad 10 lat temu..

Tak jak skrzynia do wymiany oleju chodziła perfekcyjnie to po wymianie po przejechaniu już ok.1 tys.km skrzynia zaczęła delikatnie szarpać przy 80-90 km.

Sprawdziło się w 100% stare porzekadło,że nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu...

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 lat wiele tu nie wniesie bo większość obecnych konstrukcji to nowe rzeczy :) Zrobione w technologi "wytrzymaj gwarancję z biedą". To nie są już te auta, w których robiło się 500 km albo i licznik zamykało. U mnie przy 18 kkm DCT czasem lekko szarpie przy ruszaniu, ale poczytałem, że to ogólnie urok dwusprzęgłówek. Mam to w nosie. Auto planuję używać ok 5 lat gdzie 100 kkm nie dojadę na pewno. Reasumując ciężko laikowi zdecydować - komuś trzeba zawierzyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, piotrek3 napisał:

Osobiście tu akurat zgadzam się z tym co niemal każde ASO zaleca aby jedynie uzupelniać ubytki oleju

ja również uważam że ingerencja w wymianę oleju jest nie potrzebna i też opieram to na latach za kółkiem 

 

5 godzin temu, Smakor napisał:

To nie są już te auta, w których robiło się 500 km

być może tak jest, ale spójrzcie na swoje książki serwisowe .Jakie płyny są do wymiany a które do kontroli poziomu i ewentualnego uzupełnienia. Też myślę że to nadgorliwość. Idąc takim myśleniem będziemy wymieniać żarówki które działają a pewnie już ich czas minął po 2 miesiącach bo tyle zakładamy że prawidłowo świecą. Wiem, wiem zaraz odezwą się Ci co wymieniają. Z pozdrowieniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że my amatorzy nie jesteśmy w stanie tego w żaden sposób ocenić. Czy skrzynia faktycznie tej wymiany nie potrzebuje i będzie git, czy też potrzebuje ale wmówiono nam, że nie jest to niezbędne i statystycznie większość przeżyje ale kilka sztuk padnie a naprawa skrzyni to z pewnością nie wymiana żarówki... zwłaszcza w ASO. Mnie przekonały jak widziałem parę razy wylane gluty a nie olej ze skrzyni, a łapacz opiłek tak wyglądał, że z pewnością nie był już w stanie efektywnie działać. Zresztą zawsze ci mechanicy mówią: trudne warunki użytkowania częściej, lekkie rzadziej.  Olej z silnika po roku nie wygląda zbyt ciekawie... 

Generalnie książka serwisowa powinna zapewnić autu nienaganną eksploatację i świetne życie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też będę się skłaniał do wymiany oleju, u mnie tak w okolicach 60tys. We wtorek mam przegląd po dwóch latach i przebieg 31tys więc zagadam w serwisie co o tym sądzą tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie tam bzdury z netu:
Wśród mechaników i kierowców wciąż można się niekiedy spotkać z opinią, że dopóki skrzynia działa mniej-więcej poprawnie, to lepiej oleju w niej nie wymieniać, szczególnie jeśli wcześniej nikt tego nie robił regularnie. Przestrzegają oni, że właśnie po wymianie może dojść do awarii. Tyle, że to nieprawda. Rzeczywiście, jeżeli w skrzyni zalega mnóstwo osadów, które nazbierały się przez lata, ktoś w nieprofesjonalny sposób wymieni olej, może się zdarzyć, że wypłucze on zgromadzone zanieczyszczenia, a te zablokują np. elementy sterowania przekładni. Przy zastosowaniu odpowiedniej procedury wymiany oleju takie ryzyko da się jednak wyeliminować. Rezygnacja z wymiany oleju, szczególnie w autach, w których przekładnia pracuje pod znacznym obciążeniem, kończy się tym, że zamiast oleju trzeba wymienić... skrzynię biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smakor..
Bzdury czy nie ale osobiscie i bardzo bolesnie przekonalem sie sam ,ze to jest prawda.

W AUDI model A6C6  3.0 tdi ~~230km z 2007 r przy przebiegu 260 tys.wymieniłem pierwszy raz olej (dedykowany z ASO)w automacie Tiptronic  w specjalistycznym zakładzie ,ktory zajmuje sie wyłacznie naprawa skrzyn biegów i wymiana w nich oleju i tak jak przed wymiana skrzynia chodziła perfekcyjnie tak po wymianie zaczeło sie szarpanie.

Nie dośc ,ze sporo kosztowala mnie  wymiana oleju to potem przy sprzedazy auta dośc duzo straciłem na cenie ,kiedy skrzynia szarpała.

Dlatego nigdy juz wiecej  nie wymienie oleju w skrzyni w jakimkolwiek aucie -kiedy jest jego odpowiedni stan i skrzynia pracuje bez zarzutu.

 

P.S.

Piszesz:

"Przy zastosowaniu odpowiedniej procedury wymiany oleju takie ryzyko da się jednak wyeliminować"

WŁAŚNIE ,ZE NIE MA TAKIEJ MOŻLIWOŚCI ,dlatego też nie otrzymuje się  gwarancji na bez awaryjna prace skrzyni po wymianie oleju i jest to decyzja na własne ryzyko..

 

Edytowane przez piotrek3
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Cześć

Mam już kołomyje w głowie jeżeli chodzi o wymianę płynu w CVT.  Też znalazłem zapis "(1) Use only Genuine NISSAN CVT fluid . If towing a trailer, using a camper or a car-top carrier or driving on rough or muddy roads, inspect CVT fluid deterioration at NISSAN
dealers every 90 000km (54 000 miles), then change CVT fluid if necessary. And if the inspection is not performed, change (not just inspect) CVT fluid every 90 000km (54
000 miles). Using transmission fluid other than Genuine NISSAN CVT Fluid will damage the CVT, which is not covered by the warranty.

Czyli jak nie ciągnę przyczepy, nie mam bagażnika i nie uprawiam jazd po terenie to sobie mogę darować? Nie wiem co "poeta miał na myśli"? Z drugiej strony w mojej polskiej instrukcji ani słowa o wymianie i ilości płynu NS-3.

Gdybym zdecydował się na wymianę to może wiecie ile tego płynu tam wchodzi i czy przy tej okazji wymienia się coś jeszcze (filtr, itd)

 

PS. Miał ktoś doświadczenia z zamiennikami NS-3?

 

Pozdrawiam

Paput

X-Trail_Petrol.pdf

Edytowane przez Paput
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...