Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Układ chłodzenia VQ40DE


Sucks_one
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Odnoszę wrażenie że cos jest nie tak w układzie chłodzenia w moim aucie.

Przykład: Zatrzymuje auto, wysiadam i słyszę elektryczny wentylator.

OBD pokazuje temperature wody 102stC . Chwilę później dojeżdża do 103stC. Czekam dalej ....bez zmian.

Wiatrak pracuje a temperatura stoi. Dodaję lekko gazu tak na około 3-3,5tys obrotów i momentalnie temperatura spada do 94stC.

Wiatrak przestaje pracowac. Chwilę później  po około 3min temperatura osiaga 98stC i wiatrak się włącza i w takim stanie woda osiąga 102-103 stC.

Czy przy takiej temperaturze nie powinna włączyć się wiskoza?

Coś też jest nie tak z termostatem (wedle mojej opinii).

Silnik zimny po nocy. Odpalam auto, po czym podnosze maske i odkrecam korek na chłodni co skutkuje wylewaniem sie wody przy temp 40stC

Czy termostat nie powinien trzymac do wyzszej temperatury?

Czy termostat moze sie wieszac tzn raz się nie zamknie a raz nie otworzy?

Na wolnych obrotach puszczam max nawiew z przodu i z tyłu z max temperatura i temperatura powietrza nie zmienia sie ...caly czas leci gorace powietrze.

Teraz jest zimno ale kiedy bedzie cieplej ....no mam wielkie obawy bo zagotowac ten motor to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, niech mnie ktoś poprawi. Ale chyba masz zapowietrzony układ i regularnie go napowietrzasz odkręcając korek na chłodnicy. Czytałem o tym na US forum kiedyś, postaram się znaleźć temat.

Znalazłem:

Make sure you don't have the reservoir cap, which is the pressure cap in the system, mixed with the radiator cap, which will NOT have a plunger nor spring on the bottom of it. Top off the radiator and install the cap. Fill the coolant level in the reservoir to the "MAX" line on the side of it. Jack the front of the vehicle up as high as you safely can...or, drive the front wheels on a set of ramps or park on a steep hill (nose forward). Start the engine and set the front and, if applies, rear heater to the hottest temperature setting. Run the engine at 2500-3000 RPM for at least 10-minutes, or longer as necessary until hot (approx. 140 degrees F.) air comes out of the heater vents. When done, shut the engine off and lower the vehicle. Any air should be purged from the system. When the engine is cold, top off the radiator and reservoir as necessary.

Przetłumaczyć, czy sobie poradzisz?

Cały temat tutaj.

Edytowane przez Popeye
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź. Sadzę jednak, że gdybym miał zapowietrzony układ to już bym auto zagotował.

W ogóle dziwna sprawa z tym zapowietrzaniem poprzez zdjęcie korka z chłodni. Płyn który zwiększa swoja temperaturę zwieksza swoja objętość i tym samym wypycha powietrze do zbiornika wyrównawczego. Faktycznie kiedy kupiłem auto korek na chłodni i zbiorniku był identyczny. Panowie na tutejszym forum pomogli rozwiązać ten problem.

Zima wiecznie trwać nie będzie wiec chciałbym mieć pewność że silnik nie zagotuje sie.

Mi to wygląda jakby termostat zacinał się w co najmniej jednej pozycji oraz pompa wody  albo po prostu chłodnia lekko przypchana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy poszlaka :)

Zakładam że woda z silnika do chłodni dostaje się jedną rurą od dołu a wraca z chłodni do silnika rurą na górze.

Tak więc rura na dole chłodni nie jest tak ciepła jak ta na górze.

Ze dwa miesiące temu a może i trzy miałem wymienianą wodę. Może faktycznie jest zapowietrzony układ .....

Dziwne jest to że nawet ta cieplejsza rura nie jest gorąca mimo, że czujnik pokazuje 102 stC

Edytowane przez Sucks_one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ze zbiornika wyrównawczego woda dostaje się do nagrzewnicy to chyba mam odpowiedz.

Wedle manuala woda wpada do chłodni od strony aku czyli rura górną a wypada dołem na termostat.

Zwiększając obroty wymuszam większy przepływ przez zbiornik wyrównawczy i w ten sposób lekko schładzam silnik.

Tylko dlaczego wisko nie odpala. Może wisko potrzebuje wiekszej temperatury aby się mocniej zasprzęglić? Jaka jest temperatura robocza cieczy?

Wiem że termostat powinien otworzyć się w okolicach 81stC. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Sucks_one napisał:

Tylko dlaczego wisko nie odpala. Może wisko potrzebuje wiekszej temperatury aby się mocniej zasprzęglić? Jaka jest temperatura robocza cieczy?

Wisko nie zaprzęgla nagle, lecz stopniowo w miare wzrostu temperatury. O ile się nie mylę najistotniejsza tu będzie temperatura korpusu bloku w pobliżu wału. To od niego najmocniej i najszyciej będzie się nagrzewał korpus wisko. Ale może równie wysokie znaczenie mieć temperatura powietrza w okolicy frontu sprzęgła wisko, tam gdzie jest radiator. Na to przenikanie temperatury największy wpływ będzie miało promieniowanie z chłodnicy - zakładam. Może ktoś mądrzejszy się wypowie którym tropem iść...

W każdym razie, jeśli wisko nie zasprzęgla, to znaczy że nie ma takiej potrzeby. Wisko jeśli się psuje, to zasprzęgla zbyt wcześnie, przy coraz to niższej temperaturze.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma to sens. Termostat jest w pobliżu i nie otwiera się. Dzięki Popeye.

Wisko jest na 99% ok ponieważ rano na zimnym jest zasprzeglone przez 5sek od uruchomienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Popeye napisał:

Wisko nie zaprzęgla nagle, lecz stopniowo w miare wzrostu temperatury. O ile się nie mylę najistotniejsza tu będzie temperatura korpusu bloku w pobliżu wału. To od niego najmocniej i najszyciej będzie się nagrzewał korpus wisko. Ale może równie wysokie znaczenie mieć temperatura powietrza w okolicy frontu sprzęgła wisko, tam gdzie jest radiator. Na to przenikanie temperatury największy wpływ będzie miało promieniowanie z chłodnicy - zakładam. Może ktoś mądrzejszy się wypowie którym tropem iść...

W każdym razie, jeśli wisko nie zasprzęgla, to znaczy że nie ma takiej potrzeby. Wisko jeśli się psuje, to zasprzęgla zbyt wcześnie, przy coraz to niższej temperaturze.

To zależy, wisko jak jest uszkodzone to albo działa cały czas albo nie działa w ogole. Mialem taki przypadek w Pajero ze wisko w ogole nie zasprzęglało. Niestety temat wisk w Pacie to temat rzeka, często padają zwłaszcza w 4.0.

Co do termostatu, ani on drogi ani skomplikowany w wymianie. Może i tak zapobiegawczo warto zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wymianie termostatu problem rozwiązany. Obecnie temperatura cieczy podczas jazdy to 91stC natomiast w korkach oraz powolnym przemieszczaniu sie w bliskich okolicach 1100obr dolatuje do 93stC.

Stary termostat w warunkach kuchennych sprawdzałem na otwarcie. Trzy próby pozytywne.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak. Wrząca woda w garze ma około 96stC. Teraz jest cacy 👍

Czekam na siłownik do kolektora dolotowego a potem jak będzie trzeba regulujemy zawory. Trochę sosu trzeba zbierać 😕

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...