papa_bizkit Opublikowano 5 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2022 Proszę uświadomcie mnie jak to jest z napędami bo coś mi się pod kopułą zagotowało. Napęd 2H to napęd 100% na tylną oś. To jasne. I teraz? Czy napęd 4H to napęd 50% tył 50% przód? bez rozdziału na poszczególne koła? Napęd 4LO rozumiem że zredukowana opcja 4H. Tak się zastanawiam czy dołożenie blokady przedniego mostu podniesie dzielność w terenie czy tam śniegu (na czasie teraz, bo byłem w górach i śnieg był do pasa...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 6 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 4H to jak piszesz po 50% na każdą oś, 4L to samo tylko przez reduktor. Dzielność terenowa nie zależy tylko od blokad. Ważne są opony i zawieszenie wszelakie kąty wejścia, zejścia i rampowe, możliwości wykrzyżu. W śniegu do pasa to może dopiero gąsienice jak w ratraku pomogą albo modyfikacje w stylu islandzkim (arctic truck). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
astol Opublikowano 7 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2022 Modyfikacja w stylu Arctic truck w śniegu do pasa pomaga,ale największą robotę robią opony,wielki balon i oczywiście spuszczanie powietrza praktycznie do zera. Nissan Navara Arctic truck to zupełnie inne auto, seryjna Navara wygląda przy nim jak zabawka. Pozdrawiam z Reykjaviku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papa_bizkit Opublikowano 8 Lutego 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 W zeszłym tygodniu byłem w górach, na w sumie niezłym wypizdowie. niby górka nie duża ale nachylenie sporo, śniegu ubitego z pół metra a odległości pewnie z 1,5km. poległem na pierwszym zakręcie 90stopni. tył chciał jechać, przód niekoniecznie skręcać. tutaj oczywiście opony jakiekolwiek i na jakim by nie było ciśnieniu nie poradziłyby sobie. wylądowałem w polu... nyska się zsunęła do tyłu. traktor z czterema łańcuchami na kołach dał radę. Wkur wiłem się pojechałem po łańcuchy. założyłem tylko na tył i jak kozica sobie autko poradziło. Więc tak czy siak zdecydowanie łańcuchy. Ale nie zmienia to że jak śniegu do pasa to i łańcuch sobie nie poradzi. Ale nie zmienia to faktu czy pakować się w blokadę mostu czy nie. Tak szczerze to pewnie bym dwa trzy razy w roku zapiął... nie jeżdżę w terenie i w zasadzie nie mam ochoty katować auta bez potrzeby ale taka modyfikacja... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 8 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 Tym bardziej szkoda grosza na zakładanie blokady przodu, do tego przedni most (albo półmost nie wiem jak to nazwać) jest z amelinium więc ma wytrzymałość bardziej ograniczoną niż tylny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
astol Opublikowano 8 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 W wersji Arctic truck nie jest z amelinium,jest żeliwny i do tego inne przeguby i pół półosie, oczywiście inne przełożenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gru Opublikowano 8 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2022 Jeżeli możesz coś więcej napisać - co w wersji arctic pozostaje seryjne? Chodzi mi o napędy i silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.