Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Lift T31 + opony AT


Qzynka Edyta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się, czy dla podróży po szutrach i gorszych drogach (np. Bałkany) jest sens robić lift np. 2" lub więcej, opony AT, osłony podwozia, czy lepiej zmienić auto? Coś jak ten Japończyk (filmów ma więcej, koło zapasowe wstawił na wysięgniku montowanym do gniazda haka itp.):

Mam T31 i nie za bardzo uśmiecha mi się zmiana auta, nie zamierzam topić go w błocie, ale chcę poprawić zdolności terenowe. Wiem, że nie ma sztywnych mostów, wykrzyż mały, blokad zero (nie wiem czy tryb Locke to taka elektroniczna blokada). Myślę o delikatnym off-road, bez taplania w błocie. Myślę o poprawieniu prześwitu, osłonięciu podwozia i oponach (te to podstawa), nocowaniu w aucie lub namiocie dachowym - ot, turystyka off-road.

Czy to ma sens? Czy jak jedno koło zawiśnie w powietrzu to i tak brak blokady i wyciągarki uziemi mnie w trudnej sytuacji? Czy ktoś z Was próbował, zna kogoś lub słyszał o T31 po podobnych przeróbkach? 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz o namiocie dachowym, to luknij tutaj, generalnie gość zajmuje się tylko t31, planuje swojego tak przerobić

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Startowałem swoim T31 w rajdzie SUV terenwizji bez żadnych przeróbek. Jedyne co zrobiłem, to wziąłem ze sobą trapy i założyłem zimówki. Jeśli masz sprawny pojazd, to nie utkniesz wcale tak łatwo. Kontrola trakcji radzi sobie nie tak źle z jednym czy nawet dwoma kołami wiszącymi w powietrzu. Po prostu zostaną zablokowane przez hamulce i cały moment przez otwarte dyfry powędruje na koła z napędem.

Co do przeróbek takich jak tu, to jeszcze nie robiłem, ale jeśli wmontować dłuższe sprężyny i amortyzatory, to powinno fajnie działać. Nie zwiększasz w prawdzie prześwitu, ale jeśli nie zastosujesz podkładek na amortyzatory, to zwiększysz zakres pracy zawieszenia. Tylko z tyłu to się chyba nie za bardzo uda, bo amortyzator jest montowany z jednej strony do wahacza, z drugiej do sanek.

Z modyfikacji w teren bym się prywatnie zastanowił jeszcze nad retrofitem automatycznej skrzyni biegów. Sprzęgła nie są tu jakieś super dobre, łatwo je przypalić, a torque converter skrzyni automatycznej pozwala na lepsze panowanie przy przeszkodach wszelkich. Tylko wtedy na pewno konieczna dodatkowa chłodnica.

W skrócie, moim zdaniem motanie Xa ma sens.

Edytowane przez Eloar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę jak już to o wymianie amorów i sprężyn na dłuższe, a nie o samych podkładkach (te nie poprawią wykrzyżu). Plus ATeki i osłony podwozia. To na początek i może wystarczy. 

Zna ktoś zakład w Wielkopolsce, a najlepiej w Poznaniu, który może polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...Kolega kupił sobie nowego Landrovera Discovery Sport i chciał się przejechać "w teren".
Pojechaliśmy sobie jakimiś bezdrożami po Kaszubach i dobrze sobie radził, dopóki nie dojechaliśmy do długiego lekkiego podjazdu w kopnym piachu. Landrover ze swoim pierdylionem czujników i trybów terenowych utknął, a ja nawet nie zablokowałem napędu 4x4...
Ja miałem A/T, a on wielosezonowe opony do SUV, na których odebrał auto.
Polecam opony Yokohama Geolandar A/T G015. Na asfalcie jeżdzą normalnie, nie są specjalnie głośne (nie są głośniejsze od auta), zimą sprawują się tak, jak zimówki (mają homologację zimową i wszystkie oznaczenia), a w terenie robią swoje (piach i niezbyt głębokie błoto).
Co do spania w aucie - X-trial chyba do tego został stworzony :) 
Spałem, w dwie osoby śpi się bardzo wygodnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony sa bardzo wazne ,tak samo jak rozne systemy ale najwazniejsze sa umiejetnosci kierowcy a szczególnie wiedza jak, co i kiedy używac w terenie.

To jest czynnik najwazniejszy.

Np.90% posiadaczy aut z 4x4 nawet nie ma zielonego pojecia ,ze jadac w teren to poza właczeniem 4x4 trzeba wylaczyc esp..

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Popytałem w warsztatach specjalizujących się w 4x4 i odradzano mi modyfikacje X'a. Szukam głosu rozsądku, bo sam byłem sceptyczny, ale korciło, bo mam już auto i nie chcę zmieniać.

Opcje mam dwie: wymiana auta na takie ze sztywnymi mostami, blokadami (lub chociaż jedną), albo wymiana opon na AT (np. takie jak kolega Wojtek_GD radzi) i ewentaulna modyfikacja wnętrza (spanie).

X-trail T-31 ma znakomity seryjny prześwit, opony to najważniejsza rzecz poza asfaltem. 

Pytania:

1. Czy poza asfaltem wyłączać ESP?

2. Czy ustawienie Locke zadziała jak blokada, gdy któreś z kół ma mniejszą przyczepność i nie zblokowany dyferencjał będzie mielił kołem, które nie ma oporu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem w odwrotnej kolejności bo tak będzie lepiej.

2. NIE - Lock to jest blokada międzyosiowa. W trybie AUTO tylna oś jest załączona gdy elektronika wyczuje uślizg przedniej osi. W trybie LOCK w teorii na tylną oś od razu i cały czas trafia max 50% mocy. O ile pamiętam po przekroczeniu prędkości 40 km/h tryb LOCK automatycznie przechodzi w tryb AUTO (pomimo tego że na pokrętle nadal jest LOCK).

1. TAK - jak wjeżdżasz w błoto lub głęboki śnieg lepiej jest wyłączyć ESP. To automatyka ukryta pod przyciskiem ESP odpowiada za blokowanie pojedynczego koła kiedy pojawia się na nim uślizg. Gdy czujniki ABS'u wykryją buksowanie koła, w sytuacji gdy inne koła stoją w teorii automatyka powinna włączyć hamulec na tym kole i go przyblokować. Wyłączenie ESP wyłącza tą automatykę. To się tylko sprawdza na testowych rolkach i może zielonej trawie, ale nie w błocie lub większym śniegu. Należy pamiętać że pod przyciskiem ESP kryje się kupę innej automatyki, a głównie chodzi mi tu o układ TCS, który zapobiega poślizgowi kół. O ile to jest przydatne w codziennym użytkowaniu (zapobiega zerwaniu przyczepności, oszczędza dwumasę) to jest raczej nieprzydatne w cięższym terenie. W błocie lub w śniegu kierowca chce dać w palnik a układ TCS zakłada na niego hamulec i elektronicznie go tłumi. Co szybko prowadzi do zapachu spalonego sprzęgła lub kontrolki na desce o przegrzaniu oleju w skrzyni rozdzielczej. ESP w terenie przydaje się tylko przy zjeżdżaniu z góry, bo wtedy faktycznie potrafi uratować 4 litery kierowcy :) . Funkcja przycisku ESP jest dobrze opisana w instrukcji użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOCK dołącza na życzenie tył. Z racji, że w X-Trailu nie ma mechanizmu różnicowego między osiami nie może pracować cały czas na napędzie na 4. Pomiędzy osiami jest sprzęgło wielopłytkowe, które załącza napęd kiedy elektronika uzna, że się tył przyda. W "pozycji" lock sprzęgło zostaje od razu załączone. jak @gkowal pisze działa to do 40km/h max. Wtedy tył zostanie odłączony, zgaśnie kontrolka "lock". Pokrętła nie da się ustawić w pozycji "lock" właśnie dlatego, że pokrętło zostaje w pozycji "auto" do której system wraca po przekroczeniu 40km/h. X-Trail nie ma blokad nawet częściowych i nie widziałem do niego gotowych LSDków, ale pewnie jak sprawdzić po wymiarach, to da się włożyć "szperę" i trochę poprawić sytuację.

Co do ESP to mi trudno stwierdzić. Na rajdzie nie wyłączałem ESP i dzięki temu gdzie brakowało wkrzyżu auto przekierowywało nieco mocy na te koła, które miały akurat przyczepność. Na piachu za to samochód był niepotrzebnie dławiony. W błocie jak się 3 koła ślizgają, ESP może przekierować nieco mocy na 4te i wtedy jednak może się udać nieco przesunąć, co mi zadziałało.

Co do modyfikacji, to uważam kwestia woli. Australijczycy polubili ten model Nissana i nie każą nikomu zmieniać go na Pathfindera czy Patrola. Daleko do nas od nich, więc ściąganie akcesoriów od nich się za bardzo nie opłaca niestety, ale to nie znaczy, że nie można brać z nich przykładu. To, że sklep czy warsztat nie umie zmodyfikować jakiegoś modelu aby był bardziej terenowy, to bardziej kwestia warsztatu niż modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Eloar napisał:

 

Co do ESP to mi trudno stwierdzić. Na rajdzie nie wyłączałem ESP i dzięki temu gdzie brakowało wkrzyżu auto przekierowywało nieco mocy na te koła, które miały akurat przyczepność. Na piachu za to samochód był niepotrzebnie dławiony. W błocie jak się 3 koła ślizgają, ESP może przekierować nieco mocy na 4te i wtedy jednak może się udać nieco przesunąć, co mi zadziałało.

 

Poczytaj troche nt funkcji kontroli trakcji -esp ,bo to co piszesz(zaznaczyłem  na czerwono) delikatnie tylko mowiac,rozmija sie z prawdą.

W najwiekszym skrócie i uproszczeniu -kontrola trakcji sluzy utrzymania obranego kierunku  jazdy ,kiedy w autcie -kolo(a) utracą przyczepność ,wtedy wespol z abs sa przyhamowywane inne koła w celu utrzymania wybranego kierunku jazdy.

Dlatego nie wyłaczenie kontroli trakcji w błocie,kopnym piachu ,sniegu powoduje błyskawiczne zakopanie się auta czy uniemożliwi podjazd pod śliska górke.

Dlatego aby temu zapobiec jest opcja wyłaczenia kontroli trakcji -esp

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piotrek3 czy system blokowania kół przy uślizgu jest częścią ESP ewentualnie wyłączny razem z ESP czy nie jest? Nie ma w Xach szpery ani blokad i bez tego systemu w ostateczności masz napęd na 2 koła wiszące w powietrzu. Jeśli to się wyłącza razem z ESP, to ESP w terenie wypada wyłączać w zależności od sytuacji, a nie bezwzględnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2022 o 18:32, piotrek3 napisał:

W najwiekszym skrócie i uproszczeniu -kontrola trakcji sluzy utrzymania obranego kierunku  jazdy ,kiedy w autcie -kolo(a) utracą przyczepność ,wtedy wespol z abs sa przyhamowywane inne koła w celu utrzymania wybranego kierunku jazdy.

troche zbyt duze uproszczenie, ESP stabilizuje tor jazdy a kierunek jazdy realizuje uklad kierowniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, borge napisał:

troche zbyt duze uproszczenie, ESP stabilizuje tor jazdy a kierunek jazdy realizuje uklad kierowniczy.

Nie chciałem  sie rozpisywac nt temat i dlatego z grubsza i w najwiekszym skrocie opisałem dzialanie esp i przede wszystkim w T31.

Te systemy w innych a szczególnie nowszych autach sa bardziej rozbudowane o inne jeszcze funkcje ale jak juz mowa o T31 to w nim kontrola trakcja sprowadza sie własnie do utrzymania wybranego kierunku jazdy kiedy koła tracą przyczepność.

A ze to odbywa sie przez przyhamowywanie kół to dlatego w warunkach jakie wczesniej wymieniłem nalezy esp wylaczać.

Gdyby kontrola trakcja nie utrudniała  poruszania sie w ciezkim terenie -to by nie było opcji jej wyłaczenia przez kierowce..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy robił ktoś lift na tym zestawie   Nissan X-Trail T31 Podniesienie Zawieszenia Dystanse Lift podkładki Kraków Bieńczyce • OLX.pl  jeśli tak to o ile cm w rzeczywistości podniosło się auto ? W t 30 dorabiałem sam nakładki na mcphersony i miały 4,5 cm  a te tylko 3 cm

Edytowane przez rademenez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam serdecznie wszystkich użytkowników. 

Od 4 miesięcy jestem posiadaczem X-traila t31 2.0 dci automat seria. 

Wcześniej miałem dacie duster, w której zmieniłem sprężyny na grubsze  i dłuższe +3cm, założyłem większe opony a/t yokohama geolandar. Jeździło się super, dużo fajniej niż w serii, a wygląd, uważam, że inne auto. Nieporównywalnie bardziej mi się podobało. 

Teaz w xtrailu chciałbym to samo, dlatego moje pytanie do kolegów jak w wypadku nissana podejść do tematu. W daci zmieniałem sprężyny, bo seria była miękka strasznie, w nissanie jest ok, dlatego myślę żeby założyć podkładki z olx, żeby zachować komfort. I teraz najważniejsze jakie max duże opony wejdą na felgach 16 cali, przy lifcie? Tym razem założył bym BG goodrichy, bo geolandary już miałem. Auto jak w przypadku daci, nie będzie jeździło w ciężkim terenie. Zależy mi bardziej na wyglądzie, a także wolę jazdę na oponach  at, pomimo, że trochę głośniejsze, to dają mi poczucie super bezpieczeństwa. 

Będę wdzięczny za wszyskie porady od osób, które zrobiły podobny lift i modyfikacje. 

Pozdrawiam serdecznie 

Piszcie śmiało. 

Edytowane przez Greyper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liftu nie zrobiłem jeszcze bo nie mogłem znaleźć podkładek. Niby ktoś się tam wystawia na olx ale nie ma do gościa kontaktu. Opony założyłem  jakie weszły max bez liftu 225/70-17 Yokohama Geolandar a/t. Wcześniej miałem T30 ,założyłem większe oponki do tego lift 2" i fajnie się jeździło i fajnie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.olx.pl/d/oferta/nissan-x-trail-t31-podniesienie-zawieszenia-dystanse-lift-podkladki-CID5-IDIu5Pe.html

Próbowałeś do tego napisać? 

Jakie opony założyłeś do t30 z liftem? 

Ogólnie t30 i t31 jeżeli chodzi o rozmiary kół to jest to samo? 

Pytanie co by weszło na felgach 16 cali z liftem? 

Jeszcze jedno pytanie. Interesowały by mnie te felgi, może ktoś wie co to za producent? 

555f113b2c499e89e35c2552775fda.jpg

Edytowane przez Greyper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.08.2022 o 22:09, rademenez napisał:

Liftu nie zrobiłem jeszcze bo nie mogłem znaleźć podkładek. Niby ktoś się tam wystawia na olx ale nie ma do gościa kontaktu. Opony założyłem  jakie weszły max bez liftu 225/70-17 Yokohama Geolandar a/t. Wcześniej miałem T30 ,założyłem większe oponki do tego lift 2" i fajnie się jeździło i fajnie wyglądało.

Na prawdę założyłeś 225/70-17 i nie obcierało? Na pewno R17? 

Bo to wychodzi 746.80 cm średnicy.

 Na innych forach podają, że max co wejdzie to r16 75 215 czyli 728.90 średnicy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.08.2022 o 12:57, Greyper napisał:

Na prawdę założyłeś 225/70-17 i nie obcierało? Na pewno R17? 

Bo to wychodzi 746.80 cm średnicy.

 Na innych forach podają, że max co wejdzie to r16 75 215 czyli 728.90 średnicy? 

Sprawdziłem i jednak mam zalożone w T31 225/65 R17 i nic nie trze a w t30 miałem 225/70 R 16.A do tego sprzedawcy podkladek z olx pisałem trzy razy i nie odpisał.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze spróbuj stary,  to może po rzeźbimy jednocześnie przy naszych ixach 🤠

Chociaż ja zainspirowany filmami z YouTube myślę, żeby założyć felgi 15 calowe, żeby było więcej gumy i zyskać wygląd bardziej terenowy. 

Tutaj jest na felgach 15 cali. Chciaz raz facet podaje, że ma założone koła R15 235/75 a w innej odpowiedzi  R15 235/65. Wydaje mi się, że bez liftu. 

Rademenez a wiesz może czy t30 a t31 jeżeli chodzi o wielkość kół to będzie to samo? 

Edytowane przez Greyper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W t30 jak pisałem wyżej miałem 225/70 R 16 i lift dokładnie 4,5 cm i większe opony już by nie weszły bo przy pełnym skręcie lekko obcierała prawa strona .W t31 jest porównywalna wielkość opon bo 225/65 R17 ale wchodzą bez liftu, można zrobić lift i spróbować wrzucić jeszcze rozmiar większe opony ale to może być już przesada.Myślę że te opony co mam wystarczą tylko trzeba podnieść trochę budę, 4cm i będzie ok

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Właśnie założyłem lift na podkładach do swojego t31. 

Podkładki zakupione na portalu olx od sprzedawcy z Krakowa. Nie było z ich założeniem żadnego problemu, wszystko pasowało idealnie. Nie potrzebowałem dokupować, żadnych dodatkowych elementów. Każdy zawodowy mechanik poradzi sobie z ich założeniem bez problemu. 

Co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło to prowadzenie samochodu po założeniu liftu, otóż stał on się twardszy i stabilniejszy na zakrętach. Dla mnie zmiana na duży plus, bo seryjnie był dla mnie za miękki i nieprzyjemnie przechylał się w zakrętach. 

Nissanek dostał nowe stalowe, terenowe felgi dotz dakar 16 cali , które pomalowałem proszkowo na czarny mat, ponieważ seryjnie były jedynie srebrne. Otwór centrujący w felgach był większy niż 66.1, dlatego zastosowałem pierścienie centrujące. Nie jest prawda, że nie da się ich zastosować do felg stalowych. Da się. Osadzenie et jest mniejsze niż w serii tj. +14, sprawiło to, że koła wyszły z nadkoli na zewnątrz o 3 cm, zrównując się z nimi, dokładnie o taki efekt mi chodziło. Felgi zwieńczone zostały czarnymi pasującymi do nich dekielkami z logo puniszera, przykręcone do piasty czarnymi śrubami otwartymi jak w terenówkach. 

Na felgi założyłem opony all terrain bf goodrich w rozmiarze 16 70 235. Jest to maksymalnie duże koło jakie uda się założyć do nissana x-trail t31 - sprawdzone na własnej skórze. Jeżeli chodzi o opony są one głośniejsze od szosowych, co osobiście jest dla mnie odczuwalne. Chciałem je wypróbować, ponieważ są to już kultowe opony. Spalanie, nie wzrosło w porównaniu z zimówkami. W innym samochodzie miałem założone yokohama geolandar a/t i tutaj nie było żadnego wzrostu hałasu. Natomiast wygląd opony bf goodrich dużo rekompensuje. Według mnie to najlepiej wyglądający atek na rynku. W zasadzie to atek, który wygląda jak mtek. 

Jak dla mnie modyfikacje całkowicie odmieniły wygląd mojego samochodu. Lift i większe koła dały jakieś 8 cm większego prześwitu. Wygląda świetnie, dzięki szerszemu rozstawowi kół i liftowi, teraz prowadzi się znacznie lepiej i pewniej w zakrętach. 

Gdy pogoda się poprawi dodam ładniejsze zdjęcia nissanaka w terenie 😉IMG_20230316_160310.thumb.jpg.5e5b3a7ffb06ca6851aacc0328dc2574.jpgIMG_20230316_160302.thumb.jpg.2858f076528ad48a5729858835d8b000.jpgIMG_20230316_160316.thumb.jpg.e99825690cef621d067a1e697cf3fee1.jpgIMG_20230316_160327.thumb.jpg.76e8ad850730ee11ad731261941fb073.jpg

 

 

Edytowane przez Greyper
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...