Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drugi bieg wchodzi z oporem.


Puchmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

W  kupionym niedawno  Nissanie QQ 2010,  benzyna 2,0  skrzynia manualna sześć biegów, mam problem z drugim biegiem. Redukując  na drugi bieg jest spory  opór żeby do zapiąć. Bieg lepiej  jest mi włączyć  gdy zmniejszę prędkość prawie  do zera. Samochód  jest po przeglądzie ,wymieniono  olej w skrzyni 2,5l  Shell Spirax S4 G 75W80.Biegi na wyłączonym silniku wchodzą bardzo lekko .

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam to samo w QQ 2.0 DCI. 1 i 2 tez ciężko wchodzą wymieniłem olej w skrzyni i dalej to samo dopiero jest lepiej jak silnik jest rozgrzany może to taka przypadłość w qashqaiah ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten delikatny  opór dla mnie wyczuwalny  występuje tylko przy redukcji z 3,4 na 2 bieg.Mechanik stwierdził że czasem 3 z 4  również  delikatnie z oporem wejdzie. Powiedział że może linka się przycinać,może wysprzeglik nie pracuje prawidłowo .Sprzęgło jest w porządku potwierdził a z zewnatrz nic nie widać.Moze trzeba  coś by przesmarować mechanizm dźwigni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kończąc  moje zapytanie o opór przy włączaniu drugiego biegu, dziś zabrałem się za zdjęcie mieszka  i wyczyszczenia mechanizmu zmiany biegów. Było sporo pyłu czarnego koloru z wytartego już mechanizmu oraz minimalna ilość smaru. Do przesmarowania  mechanizmu ,użyłem smaru syntetycznego, przesmarowałem też końce  linek zmiany biegów wewnątrz oraz w komorze silnika. Po tym zabiegu  i przejażdżce drugi bieg zaczął załączać się bez oporu. Moim zdaniem  plastikowy  mechanizm zmiany biegów  z jakiego  go  wykonano jest  delikatnego i szybko się zużywa jak na przebieg samochodu 154 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jedynka u Was wchodzi? Bo u mnie ciężko. Najlepiej zatrzymać się do zera, wtedy wejdzie lekko. Ale jak się toczy, to czasami trzeba użyć sporej siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.03.2022 o 07:48, cezzar1 napisał:

A jak jedynka u Was wchodzi? Bo u mnie ciężko. Najlepiej zatrzymać się do zera, wtedy wejdzie lekko. Ale jak się toczy, to czasami trzeba użyć sporej siły.

Pierwszy bieg służy tylko  i wyłącznie do ruszania z miejsca, nie powinno się wrzucać 1 jak auto się toczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc włączyć pierwszy bieg w moim samochodzie zatrzymuję się całkowicie i nie ma problemu z jego załączeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2022 o 18:08, JacekeR napisał:

Pierwszy bieg służy tylko  i wyłącznie do ruszania z miejsca, nie powinno się wrzucać 1 jak auto się toczy.

No no, bo nie jest synchronizowany. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo i 1 i 2 bieg wchodzą dość ciężko. Jedynka tak naprawdę aby weszła miękko to muszę najpierw wrzucić np. dwójkę a następnie jedynkę lub delikatnie ruszyć wajhą w stronę pierwszego biegu cofnąć i w tedy wejdzie dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Od zakupu samochodu do dnia dzisiejszego ,sporo nerwów i czasu minęło . Różnego rodzaju oleje do skrzyni biegów, Ceratec, Militec, nowe linki, wybierak i dalej opór przy załączaniu drugiego biegu. Dodatkowo  haczył czwarty bieg i zgrzytał drugi, okazało się że sprzęgło , koło zamachowe po 161 tyś km zablokowało się  a tarcza sprzęgła gładziutka i wytarta prawie do nitów. Decyzja wymiana kompletu sprzęgła, proszę mechaników o sprawdzenie poduszek i wszystkiego co mogło by być zużyte. Wymiana sprzęgła nie  dała pełnego zadowolenia, dalej opór dwójki, skrzynia biegów została wysłana do naprawy 4Gear Jawornik. Po naprawie skrzyni biegów, tak jakby twardo chodziła, biegi wszystkie z oporem wchodziły, pewnie po naprawie-myślę dociera się wszystko. Przejechane po naprawie 600 km i dalej objaw z drugim biegiem się powtarza że duży opór przy jego załączaniu. W końcu kolega doradza by sprawdzić poduszki skrzyni biegów, dolną odkręcam bez problemu,  wygląda dobrze ale pewnie zmęczona już a tą pod akumulatorem nie  mogę odkręcić bo cała się przekręca jak by była  wykonana z żelu, obraca się prawie o 180 stopni. Po zablokowani jej kawałkiem drewna udaje mi się ją odkręcić i po wyjęciu widać zużycie, wybicie poduszki  od spodu jak wchodzi śruba skrzyni biegów. Zamawiam poduszki  z  firmy Febi , dzisiaj zakładam, centruję skrzynię do nadwozia i  niebo .Dwójka wchodzi bardzo miękko, bez oporu. Poduszka skrzyni biegów sprawdzana przez mechaników z zewnątrz nie wykazywała zużycia, nie wiem jak oni tego nie wychwycili.

Jedenaście miesięcy po zakupie wyszło szydło z worka-masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat, woda z biegami.Myślałem że to już koniec. ale nieee, musi być problem dalej. Problem wraca czasem, Ravenol MTF-1 75W85 dedykowany nie pomógł, Elf NFX 75W + Militec 180 ml też słabo, czasem chrupnie dwójka, dziś próba ostateczna nastąpiła, olej  Ravenol MTF-2 75W80, olej woda biegi miękko wchodzą, lecz bez podniety. Najgorzej redukcja z 3,4,5 na 2 do skętu i wtedy oporek, musi być losowo. Samochód zostawiłem na noc co by sprawdzić rano jak olej poradzi sobie z niską temperaturą. Mam krótkie dystanse do pracy, 5km olej nie zdąży się nagrzać by móc dobrze pracować z biegami. To jest mój pierwszy samochód którego nie cierpię ze względu na wrażliwość do oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...