Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łożysko przód X trail T31


Karol2.0CDI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie jak już zamiennik to łożysko f-my SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)?

http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t31/2007_8/type_19/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_3/

 

Jeśli chodzi o samo łożysko to dobrze by było przy okazji podać jakieś jego kody, numery seryjne lub wymiary jeśli ktoś je zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

  W dniu 16.03.2022 o 09:04, gkowal napisał:

Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)?

Rozwiń  

Z mojego doświadczenia wynika, że samo łożysko nie występuje - nie da się go wyprasować z piasty. Zmienia się całość jako, jak ładnie nazwałeś, zespół piasta - łożysko. U mnie z przodu siedzą SKF VKBA 6996 i osobiście uważam, że nie warto oszczędzać na szmelc bo roboty z wymianą trochę jest. Lepiej raz a dobrze. Szczególnie kłopotliwe jest odkręcenie jednej ze śrub mocujących piastę. Łby śrub znajdują się od strony komory silnika i do jednej ze śrub podchodził mi tylko łamany klucz oczkowy. Generalnie do wykonania samemu jeśli ma się trochę czasu i miejsca.  Jest jeszcze jedno 'ale' - czujnik ABS. W naszych Xach zdjęcie przednich piast musi by poprzedzone wyjęciem czujników ABS, które siedzą w zwrotnicach. Pierścień na piaście ma stalowy kołnierz, który nie pozwala wysunąć starej i zamontować nowej bez wcześniejszego wyjęcia czujnika. U mnie odkręcenie śrubek mocujących nie stanowiło problemu ale w obu zwrotnicach czujniki były tak "zapieczone", że nie dało się ich wyciągnąć i musiałem rozwiercić. Powodem jest głównie rdza wewnątrz otworu w zwrotnicy a poza tym czujnik ABS ma pewne nierówności, przez które zakleszcza się właśnie w przypadku wystąpienia korozji. Z tego powodu dwa dni jeździłem bez ABS i z 'choinką' na desce rozdzielczej. Kupiłem nieoryginalne czujniki GH-702214 i od ponad 2 lat bez problemu. Przed montażem wyczyściłem otwory w zwrotnicach, nasmarowałem przy użyciu patyczka do uszu a na boczną powierzchnię czujników nałożyłem cienką warstwę smaru jaki miałem pod ręką. Mam nadzieję, że to pomoże przy kolejne wymianie piast.  

Jeszcze jedna mała rada - podczas wymiany trzeba pamiętać o zamontowaniu blaszanej osłony tarczy hamulcowej. Ja za pierwszym razem tak skupiłem się na tych śrubach, że zapomniałem o osłonie i trzeba było odkręcać piastę. Niby niewiele roboty ale kląłem sam na siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Montowałem niedawno w swoim Łożysko koła SKF VKBA 6996

 

Jeśli wymieniasz z przodu to od razu obie strony lepiej

 

Ważna rzecz, miedź w sprayu kup

Edytowane przez eryk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...