Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Łożysko przód X trail T31


Karol2.0CDI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie jak już zamiennik to łożysko f-my SKF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)?

http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t31/2007_8/type_19/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_3/

 

Jeśli chodzi o samo łożysko to dobrze by było przy okazji podać jakieś jego kody, numery seryjne lub wymiary jeśli ktoś je zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

10 godzin temu, gkowal napisał:

Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)?

Z mojego doświadczenia wynika, że samo łożysko nie występuje - nie da się go wyprasować z piasty. Zmienia się całość jako, jak ładnie nazwałeś, zespół piasta - łożysko. U mnie z przodu siedzą SKF VKBA 6996 i osobiście uważam, że nie warto oszczędzać na szmelc bo roboty z wymianą trochę jest. Lepiej raz a dobrze. Szczególnie kłopotliwe jest odkręcenie jednej ze śrub mocujących piastę. Łby śrub znajdują się od strony komory silnika i do jednej ze śrub podchodził mi tylko łamany klucz oczkowy. Generalnie do wykonania samemu jeśli ma się trochę czasu i miejsca.  Jest jeszcze jedno 'ale' - czujnik ABS. W naszych Xach zdjęcie przednich piast musi by poprzedzone wyjęciem czujników ABS, które siedzą w zwrotnicach. Pierścień na piaście ma stalowy kołnierz, który nie pozwala wysunąć starej i zamontować nowej bez wcześniejszego wyjęcia czujnika. U mnie odkręcenie śrubek mocujących nie stanowiło problemu ale w obu zwrotnicach czujniki były tak "zapieczone", że nie dało się ich wyciągnąć i musiałem rozwiercić. Powodem jest głównie rdza wewnątrz otworu w zwrotnicy a poza tym czujnik ABS ma pewne nierówności, przez które zakleszcza się właśnie w przypadku wystąpienia korozji. Z tego powodu dwa dni jeździłem bez ABS i z 'choinką' na desce rozdzielczej. Kupiłem nieoryginalne czujniki GH-702214 i od ponad 2 lat bez problemu. Przed montażem wyczyściłem otwory w zwrotnicach, nasmarowałem przy użyciu patyczka do uszu a na boczną powierzchnię czujników nałożyłem cienką warstwę smaru jaki miałem pod ręką. Mam nadzieję, że to pomoże przy kolejne wymianie piast.  

Jeszcze jedna mała rada - podczas wymiany trzeba pamiętać o zamontowaniu blaszanej osłony tarczy hamulcowej. Ja za pierwszym razem tak skupiłem się na tych śrubach, że zapomniałem o osłonie i trzeba było odkręcać piastę. Niby niewiele roboty ale kląłem sam na siebie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Montowałem niedawno w swoim Łożysko koła SKF VKBA 6996

 

Jeśli wymieniasz z przodu to od razu obie strony lepiej

 

Ważna rzecz, miedź w sprayu kup

Edytowane przez eryk93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...