Karol2.0CDI Opublikowano 15 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2022 Poleci ktoś jakieś łożysko do auta z wątku? Montował ktoś jakieś zamienniki i ma dobre doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Generalnie jak już zamiennik to łożysko f-my SKF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)? http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t31/2007_8/type_19/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_3/ Jeśli chodzi o samo łożysko to dobrze by było przy okazji podać jakieś jego kody, numery seryjne lub wymiary jeśli ktoś je zna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arekodi Opublikowano 16 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2022 Cześć 10 godzin temu, gkowal napisał: Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)? Z mojego doświadczenia wynika, że samo łożysko nie występuje - nie da się go wyprasować z piasty. Zmienia się całość jako, jak ładnie nazwałeś, zespół piasta - łożysko. U mnie z przodu siedzą SKF VKBA 6996 i osobiście uważam, że nie warto oszczędzać na szmelc bo roboty z wymianą trochę jest. Lepiej raz a dobrze. Szczególnie kłopotliwe jest odkręcenie jednej ze śrub mocujących piastę. Łby śrub znajdują się od strony komory silnika i do jednej ze śrub podchodził mi tylko łamany klucz oczkowy. Generalnie do wykonania samemu jeśli ma się trochę czasu i miejsca. Jest jeszcze jedno 'ale' - czujnik ABS. W naszych Xach zdjęcie przednich piast musi by poprzedzone wyjęciem czujników ABS, które siedzą w zwrotnicach. Pierścień na piaście ma stalowy kołnierz, który nie pozwala wysunąć starej i zamontować nowej bez wcześniejszego wyjęcia czujnika. U mnie odkręcenie śrubek mocujących nie stanowiło problemu ale w obu zwrotnicach czujniki były tak "zapieczone", że nie dało się ich wyciągnąć i musiałem rozwiercić. Powodem jest głównie rdza wewnątrz otworu w zwrotnicy a poza tym czujnik ABS ma pewne nierówności, przez które zakleszcza się właśnie w przypadku wystąpienia korozji. Z tego powodu dwa dni jeździłem bez ABS i z 'choinką' na desce rozdzielczej. Kupiłem nieoryginalne czujniki GH-702214 i od ponad 2 lat bez problemu. Przed montażem wyczyściłem otwory w zwrotnicach, nasmarowałem przy użyciu patyczka do uszu a na boczną powierzchnię czujników nałożyłem cienką warstwę smaru jaki miałem pod ręką. Mam nadzieję, że to pomoże przy kolejne wymianie piast. Jeszcze jedna mała rada - podczas wymiany trzeba pamiętać o zamontowaniu blaszanej osłony tarczy hamulcowej. Ja za pierwszym razem tak skupiłem się na tych śrubach, że zapomniałem o osłonie i trzeba było odkręcać piastę. Niby niewiele roboty ale kląłem sam na siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eryk93 Opublikowano 11 Kwietnia 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2022 (edytowane) Montowałem niedawno w swoim Łożysko koła SKF VKBA 6996 Jeśli wymieniasz z przodu to od razu obie strony lepiej Ważna rzecz, miedź w sprayu kup Edytowane 11 Kwietnia 2022 przez eryk93 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.