Karol2.0CDI Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 Poleci ktoś jakieś łożysko do auta z wątku? Montował ktoś jakieś zamienniki i ma dobre doświadczenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Generalnie jak już zamiennik to łożysko f-my SKF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)? http://nissan4u.com/parts/x_trail/el_t31/2007_8/type_19/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_3/ Jeśli chodzi o samo łożysko to dobrze by było przy okazji podać jakieś jego kody, numery seryjne lub wymiary jeśli ktoś je zna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekodi Posted March 16, 2022 Share Posted March 16, 2022 Cześć 10 godzin temu, gkowal napisał: Pytanie czy chodzi o samo łożysko, bo jako takie nie jest oferowane jako część zamienna do T31, czy też chodzi o zestaw piasta-łożysko 40202-JG000 (pozycja 6 z poniższego diagramu)? Z mojego doświadczenia wynika, że samo łożysko nie występuje - nie da się go wyprasować z piasty. Zmienia się całość jako, jak ładnie nazwałeś, zespół piasta - łożysko. U mnie z przodu siedzą SKF VKBA 6996 i osobiście uważam, że nie warto oszczędzać na szmelc bo roboty z wymianą trochę jest. Lepiej raz a dobrze. Szczególnie kłopotliwe jest odkręcenie jednej ze śrub mocujących piastę. Łby śrub znajdują się od strony komory silnika i do jednej ze śrub podchodził mi tylko łamany klucz oczkowy. Generalnie do wykonania samemu jeśli ma się trochę czasu i miejsca. Jest jeszcze jedno 'ale' - czujnik ABS. W naszych Xach zdjęcie przednich piast musi by poprzedzone wyjęciem czujników ABS, które siedzą w zwrotnicach. Pierścień na piaście ma stalowy kołnierz, który nie pozwala wysunąć starej i zamontować nowej bez wcześniejszego wyjęcia czujnika. U mnie odkręcenie śrubek mocujących nie stanowiło problemu ale w obu zwrotnicach czujniki były tak "zapieczone", że nie dało się ich wyciągnąć i musiałem rozwiercić. Powodem jest głównie rdza wewnątrz otworu w zwrotnicy a poza tym czujnik ABS ma pewne nierówności, przez które zakleszcza się właśnie w przypadku wystąpienia korozji. Z tego powodu dwa dni jeździłem bez ABS i z 'choinką' na desce rozdzielczej. Kupiłem nieoryginalne czujniki GH-702214 i od ponad 2 lat bez problemu. Przed montażem wyczyściłem otwory w zwrotnicach, nasmarowałem przy użyciu patyczka do uszu a na boczną powierzchnię czujników nałożyłem cienką warstwę smaru jaki miałem pod ręką. Mam nadzieję, że to pomoże przy kolejne wymianie piast. Jeszcze jedna mała rada - podczas wymiany trzeba pamiętać o zamontowaniu blaszanej osłony tarczy hamulcowej. Ja za pierwszym razem tak skupiłem się na tych śrubach, że zapomniałem o osłonie i trzeba było odkręcać piastę. Niby niewiele roboty ale kląłem sam na siebie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eryk93 Posted April 11, 2022 Share Posted April 11, 2022 (edited) Montowałem niedawno w swoim Łożysko koła SKF VKBA 6996 Jeśli wymieniasz z przodu to od razu obie strony lepiej Ważna rzecz, miedź w sprayu kup Edited April 11, 2022 by eryk93 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.