Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wysokie spalanie paliwa?


Bullet135
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Jeśli mam być skrupulatny to może to być odrobinę długi post...

Jakiś rok temu (może troszkę dłużej) miałem problem z samochodem, mianowicie gasł na wolnych obrotach, szarpał, nie miał mocy, palił jak smok, wypijał cały zbiornik płynu chłodniczego raz na tydzień, mrugająca lampka CHECK ENGINE. 

Po wizycie w warsztacie zostały naprawione takie rzeczy jak:

  • Uszczelka pod głowicą
  • Pompa wody
  • Rozrząd
  • Świece
  • Filtry

Około 4-5 miesięcy dało się już jeździć ale spalanie utrzymywało się w granicach 12-14l/100km i silnik nadal delikatnie szarpał na wolnych obrotach.

Po tych 5 miesiącach szarpanie i gaśnięcie silnika powróciło. Jako że nie miałem zbyt wtedy finansowo możliwości znów oddawania samochodu do warsztatu działałem na własną rękę (Pojęcie mam średnie w temacie 😅).

I tak, wymieniłem dwie z czterech cewek zapłonowych oraz znów świece. 

Szarpanie i gaśnięcie silnika ustało całkowicie więc uznałem że udało mi się zdiagnozować problem (Ależ byłem z siebie dumny 🤣).

No i do meritum, niby do dzisiaj prawie wszystko jest okej. Ale... znowu spalanie wzrosło i to o wiele bo aktualnie samochód pali 20l/100km.

Sprawdzałem 3 razy. Tankowanie 20l, przejechane 100km i brak paliwa (oczywiście nie wyjeżdżałem benzyny do zgaśnięcia samochodu więc pomiar jest powiedzmy +/- 1litr. )

Po za spalaniem nadal lampa CHECK ENGINE się świeci (już nie mruga).

Kodu błędu niestety nie pamiętam ale jego opis to było coś w stylu "Zbyt uboga mieszanka bank1".

No i wczoraj pierwszy raz od około roku samochód mi "przygasł" gdy ruszałem z postoju, napisałem przygasł bo tak jakby zgasł na 1 sekundę i odpalił jakby z popychu bo auto się już toczyło a ja trzymałem jeszcze gaz.

Mam zamiar wymienić pozostałe dwie cewki zapłonowe bo jak już wspomniałem ostatnim razem wymieniłem tylko 2 z 4, oraz chce wymienić sondy lambda (o ile wyczytałem są dwie sztuki).

Czy jest coś co moglibyście mi jeszcze doradzić? Może powinienem zwrócić uwagę na coś całkiem innego? 

Przepraszam za obszerność postu ale chciałem abyście mieli pełny ogląd sytuacji. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. 🙂

Pacjent to:

NISSAN X-TRAIL T30, 2002r. , 2.0 BENZYNA, BEZ GAZU, AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW.

 

Ps. Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne które diagnosta sprawdza podczas przeglądu to przegląd był 2 dni temu i na moją prośbę samochód został sprawdzony dosyć dosadnie a nie tylko aby przeszedł przegląd no i nie ma nic podejrzanego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie najlepiej sprawdzać tak: tankujesz do odbicia pistoletu po 100km ewentualnie 200km zajezdzasz na tą samą stację pod ten sam dystrybutor i dotankowujesz i tak z 2-3 razy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacekdh12 napisał:

Spalanie najlepiej sprawdzać tak: tankujesz do odbicia pistoletu po 100km ewentualnie 200km zajezdzasz na tą samą stację pod ten sam dystrybutor i dotankowujesz i tak z 2-3 razy 

ok, dobry pomysł. Nie zmienia to jednak że napewno spalanie jest za wysokie . Jakiś pomysł ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 29.03.2022 o 21:50, Bullet135 napisał:

ok, dobry pomysł. Nie zmienia to jednak że napewno spalanie jest za wysokie . Jakiś pomysł ? 

Może sonda lambda Ci fałszuje wynik przez co Ci zalewa benzyna za bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 14.04.2022 o 23:03, przemoog napisał:

Może sonda lambda Ci fałszuje wynik przez co Ci zalewa benzyna za bardzo

Sonde lambda wymieniłem jedną z rok temu a drugą w zeszłym tygodniu. 

Przeprowadziłem testy spalania według rad z pierwszego komentarza.

Test 1: 18L/100km

Test 2: 27L/100km

Test 3: 23L/100km

Tankowanie na BP, benzyna 98, z tego samego dystrybutora za każdym razem. 

Komputer wykazuje błąd P0905.

Ostatnio znów falowanie obrotów i gaśnięcie na wolnych obrotach. 

Pomocy;/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten błąd P0905 został prawidłowo przeczytany? Instrukcja serwisowa nie zawiera opisu takiego błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.05.2022 o 10:34, gkowal napisał:

Ten błąd P0905 został prawidłowo przeczytany? Instrukcja serwisowa nie zawiera opisu takiego błędu.

Co rozumiesz przez "prawidłowo"? Było to sprawdzane niskiej jakości urządzeniem OBD2 za jakieś 100zł z allegro, ale tak, wyskoczył błąd P0905.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...