marllok77 Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 (edited) Witam grono,ktory wybrac 2018 manual DIG-T 1.3 160 km czy DIG-T 1.6 160 km manual 2018 dzieki za porade Edited April 19, 2022 by marllok77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smakor Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 1.3 nieco bardziej zrywny Za to 1.6 pewnie wytrzymalszy 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Nieco bardziej zrywny...wynika z testu?Tabeli? Bo jeśli chodzi o przyspieszenia to ciut lepsze wg tabel ma 1.6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smakor Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 (edited) Wg jakiej tabeli? Bo już było ustalone na tym forum, że z tymi danymi jest coś nie tak. Natomiast ilość Nm wskazuje, że 1.3 jest zrywniejszy A to Nm "zrywjaą" auto A nie dane z jakiejś tabeli No i niższy zakres obrotów tych Nm co też polepsza zrywanie. Edited April 20, 2022 by Smakor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romeks Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 Silnik 1.3 DIG-T szybciej się nagrzewa. Mamy niższe zużycie paliwa, mniejszą emisję CO2. To bardzo udana konstrukcja, która absolutnie nie daje po sobie poznać, że ma pojemność tylko 1332 cm3. Jest dynamiczna, elastyczna i naprawdę ekonomiczna. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeke Posted April 20, 2022 Share Posted April 20, 2022 (edited) Co do 1.3. Ostatnio na przeglądzie w ASO rozmawiałem z doradcą serwisowym, z którym znamy się już dobrze "z widzenia" pracującym w Nissanie parę lat. Pytałem go, jak ten silnik (1.3 140KM) znosi próbę czasu. Powiedział, że to najlepszy silnik (najmniej problemowy) z tych jakie montowali w Nissanie za jego "kadencji" w serwisie. Mają już klienta, który przejechał ponad 180tys w trybie "long life" i dotychczas zero problemów. Leje paliwo, robi przeglądy co 30tys km i jeździ... Nie wiem, czy mu wierzyć , bo na tym samym przeglądzie przy 22tys km uszczelniali mi miskę olejową:) (było już lekkie zapocenie, ale ja miałem po przeglądzie 0 wlany wodnisty 0w20 więc mógł gdzieś znaleźć ujście) Tutaj filmik gościa opisujący jego wrażenia po przesiadce z 1.6 na 1.3 Edited April 20, 2022 by zeke 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasiQ Posted May 27, 2022 Share Posted May 27, 2022 1.6 i chip tuning fakt ponoć ta konstrukcja 1.3 jest dość solidna ale i na 1.6 nie ma co narzekać a widziałem testy gdzie pod względem niezawodności był w top 10. Ogólnie seryjnie w 1.6 miałem 190 koni i ponoć to częsty przypadek a po chipie śmiga jak burza olej itp i tak zmieniam co 12-13 tys jak należy : ) przejedź się jednym i drugim i ocenisz . Ja jechałem 1.3 i było całkiem sympatycznie pod względem osiągów aczkolwiek mój 1.6 go bije ale może to kwestia chipa. Ja to bym wolał by gama silników się poszerzyła o 2.0 itp no ale taki świat i pseudoekolodzy. Mam nadzieje że emisją CO2 się kierować nie będziesz bo to bzdura totalna co do spalania to jadąc delikatnie poniżej 5 mogę zejść a w mieście około 6 (bez większych korków) a standardowo miasto to 7-8 jak depnę 9-10 więc naprawdę fajnie. Już pisałem że po chipie spalanie jeszcze spadło rekord to 4.4 Gdyby ta nowa konstrukcja była 1.6 to pewnie bym ją wybrał ale to 1.3 troszkę mnie przeraża chociaż wiem że niepotrzebnie:) z obu będzie pan zadowolony Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzb87 Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 Mam 1.6 DIG-T, ale jeździłem kilka dni zastępczym 1.3 (bodaj 140KM). W mieście faktycznie 1.3 wydawał się zrywniejszy. Moim zdaniem to kwestia niżej dostępnego momentu. 1.6 DIG-T jednak jest silnikiem, który lubi obroty. @JasiQ gdzie robiłeś chiptuning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JasiQ Posted May 30, 2022 Share Posted May 30, 2022 Ja robiłem w Mińsku Mazowieckim MTC AUTO , facet się umordował trochę z tym sterownikiem chyba bite 8 godzin jak nie więcej nad tym siedział ale że dogadaliśmy się wcześniej na ustaloną kwotę to już nie zmieniał ale przyznał że gdyby wiedział to zażyczył by sobie więcej Wrażenia z jazdy jak dla mnie dużo lepsze a do tego nawet spalanie spadło, robiłem rok temu do dziś żadnych absolutnie problemów. Ale bodajże w Warszawie Kivi racing też jest godne zaufania. Jakbyś robił to daj znać ile w serii Ci wyszło na hamowni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.