cezzar1 Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 (edited) Odkąd mamy QQ a są to 4 lata, znikał mu płyn chłodniczy. Były to niewielkie ilości, orientacyjnie pół litra na rok. Nie przejmowałem się tym zbytnio. Ale ostatnio zaczął brać albo gubić więcej. 2 tygodnie temu, wlałem pół litra. Dziś podczas jazdy, nie leciało ciepłe powietrze z nawiewów, nawet przy ustawieniu na Hi. Pomyślałem, że może padł któryś z silniczków napędzających klapy, moduł klimy, albo płynu nie ma. Po dojechaniu na miejsce zaglądam pod maskę i rzeczywiście, w zbiorniczku prawie pusto. Wlałem pozostałe w butelce pół litra, ale jeszcze drugie tyle mógłbym wlać. Zerknąłem pod auto, a tam mokro na elementach podwozia. Od góry widać płyn w zagłębieniach skrzyni biegów. Gdzieś wycieka, ale nie wiem jeszcze gdzie. Jutro pojadę na kanał i obejrzę go od spodu. 178000 km. Edited May 4, 2022 by cezzar1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bhtom Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Witam, Z dwojga złego chyba lepiej jak ten ubywający płyn widać... Jest szansa, że to nie uszczelka pod głowicą... Pozdrawiam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 3, 2022 Author Share Posted May 3, 2022 (edited) Biorę pod uwagę także upg z wyciekiem na zewnątrz. Obejrzałem z dołu. Z sanek kapie, a wycieku nie widac. Tam jest tyle wszystkiego napakowane, że trudno cokolwiek dojrzeć. Zauważyłem, że cieknie tylko wtedy, gdy silnik się dobrze rozgrzeje i jest duże ciśnienie w układzie. Krótkie trasy nie powodują wycieku. Wczorajsza trasa 15 km, wjeżdżam na kanał-cieknie mi po głowie, więc spuściłem ciśnienie, odkręcając korek zbiorniczka. I to był błąd, bo wtedy już nie ciekło. Potem 2 krótkie trasy po 5 km-nie cieknie. Następnie powrót do domu 15 km-także brak przecieku. Także nie wiem o co chodzi. Wygląda, że cieknie tylko jak jest duże ciśnienie w układzie. Może korek na zbiorniczku trzeba wymienić, chociaż nie wydaje mi się, żeby to ciśnienie było nadmierne, węże nie są twarde. Edited May 4, 2022 by cezzar1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 5, 2022 Author Share Posted May 5, 2022 Wczoraj wlałem litr płynu, dziś zrobiłem 6 km i pod autem znów leci. Po odkręceniu korka na zbiorniczku przestaje. Ewidentnie pod wpływem ciśnienia coś się rozszerza i przecieka. Na krótkich trasach jednak też cieknie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 14, 2022 Author Share Posted May 14, 2022 Usterka znaleziona. Wąż pod pompą wtryskową się rozpuścił od wycieku ON. Ktoś już uszczelniał tą pompę? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 18, 2022 Author Share Posted May 18, 2022 Wąż zamówiony w ASO Nissana, koszt niecałe 130 zł, tylko 7-10 dni czekania, bo ściągają z Holandii. Pompę będę uszczelniał sam. Są dostępne zestawy naprawcze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 25, 2022 Author Share Posted May 25, 2022 Wczoraj takie były zabawy z nissanem: Wymontowanie pompy CR: Rozebranie pompy CR: Uszczelka na 2 sekcjach tłoczących tak wyglądała. To nie mogło być szczelne: Nowy wąż układu chłodzenia też już mam. Czekałem w sumie 6 dni roboczych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 29, 2022 Author Share Posted May 29, 2022 Tak wyglądał uszkodzony wąż. Nissan naprawiony i jeździ. Tak więc info dla użytkowników 1.6dci, jeśli ubywa wam płyn chłodniczy, to w pierwszej kolejności sprawdźcie wycieki z pompy wtryskowej i ten wąż pod nią. A pompa będzie cieknąć, to jest tylko kwestia czasu. Obok nowy wąż. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.