WIWAN Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 (edytowane) Witam wszystkich. Mam pytanie. Czy są różnice w elementach zawieszenia w R51 między wersją europejską ,a wersją US? Chodzi mi o sworznie wahaczy, tuleje wahaczy tylnich, łączniki stabilizatora i gumy stabilizatora. Pozdrawiam. Edytowane 11 Maja 2022 przez WIWAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 Jestem po remoncie zawieszenia w wersji USA, faktycznie największym problemem do znalezienia był sworzeń wahacza tylnego górnego. Zamówiliśmy 4 różne i żaden nie pasował, musieliśmy zamówić całe wahacze górne za bagatela 460 PLN sztuka. Reszta jest taka sama jak w Dieslu. Polecam wrzucić od razu poliuretan, raz i na zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 11 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 Możesz polecić jakieś tuleje poliuretanowe? I jeżeli można wiedzieć ile cię to kosztowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 11 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2022 Poliuretany zamawiałem z Elast Pol, koszt 550 PLN na całe zawieszenie. Sruby, wahacze, koncówki drązków i różnej maści sworznie + robota, w sumie 5 k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WIWAN Opublikowano 12 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 A orientujesz się jaki jest wymiar maja tuleje tylne poprzeczne? Bo podają dwa rozmiary 36mm i 45mm i trzeba podać Elast-pol przy zakupie które. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
apsik Opublikowano 12 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2022 Zadzwoń sobie i oni Ci doradzą, Podpowiedzą że np. 36 idzie w 70% samochodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 Robię właśnie wymianę wahaczy, uporałem się z przodem, nie było aż tak źle, trochę gimnastyki z kolumną kierownicy która blokowała wyjęcie śruby górnego wahacza (ponownie włożyłem odwrotnie), i oczywiście zapieczone śruby regulacyjne na dole, te od przodu musiałem przepiłować piłą szablastą. Wahacze pasowały z EU, sworzeń 22mm. tył idzie trochę gorzej nie znalazłem zamiennika dla wahacza sprężyny w normalnej cennie, więc będzie trzeba zmienić tuleję w starym da się tam wyciąć śrubę regulacji?. czy żeby wyjąć przednią śrubę dolnego wahacza z lewej strony trzeba opuścić zbiornik paliwa? u mnie wychodzi kolizja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 29 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2022 W tylnym górnym wahaczu jest problem ze sworzniem? Ja co prawda kupiłem od razu oryginalny wahacz, ale sworzeń wydaje się typowy 22mm i pasuje do zwrotnicy, na dole mam chyba 24mm, tez typowy Znalazł ktoś może obejmy metalowe do gum trzymających stabilizator tylny? dość słabo u mnie wyglądają i chętnie bym wymienił, przednie są a tylnych nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camo Opublikowano 27 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2022 W dniu 11.05.2022 o 16:48, apsik napisał: Jestem po remoncie zawieszenia w wersji USA, faktycznie największym problemem do znalezienia był sworzeń wahacza tylnego górnego. Zamówiliśmy 4 różne i żaden nie pasował, musieliśmy zamówić całe wahacze górne za bagatela 460 PLN sztuka. Reszta jest taka sama jak w Dieslu. Polecam wrzucić od razu poliuretan, raz i na zawsze. Ja zauważyłem istotną różnicę w tylnym dolnym wahaczu, w wersji USA sworzeń wciskany jest odwrotnie niż w Europie od góry i ma większą średnice 5,1mm w Europie wciskany jest od dołu i ma średnicę tylko 4,5mm, różnica ma kolosalny wpływ na bezpieczeństwo w Europie sworzeń wahacza po odpięciu pierścienia segera może zwyczajnie wypaść w dół (tak działają siły) i zwrotnica straci jedne z punktów oparcia co może spowodować skrzywienie i oderwanie koła. w USA gdyby nawet sworzeń się uwolnił z otworu wahacza, zablokuje się między nim a zwrotnicą i nie powinno być większych konsekwencji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.