mariuszzet Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Witam, Proszę o wskazówki do wymiany poduszki górnej przy silniku w qashqai , na co uważać , czy trzeba podeprzeć silnik itp. z góry dziękuję za każdą pomocną informacje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calypso83 Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 Ja jak wymieniałem to wsadziłem lewarek pod silnik , odkręciłem starą przekręciłem nową i tyle ,napewno nic kombinowałem z układaniem się poduszki w sensie odpalania silnika na lekko przykręconej czy coś.Moja nowa jest sporo twardsza silnik tak nie buja się jak przy starej ale niestety czuć bardziej wibracje silnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 9 godzin temu, calypso83 napisał: niestety czuć bardziej wibracje silnika Może przykręciłeś jak silnik był na lewarku? Poluźnij i jeszcze raz przykręć śrubę mocującą już bez podnoszenia silnika. Wymienia się poduszki m.in. po to, aby zmniejszyć wibracje. A może poduszka jest niskiej jakości, zamiennik? Wtedy może tak być. 10 godzin temu, mariuszzet napisał: na co uważać , czy trzeba podeprzeć silnik Podeprzeć albo podwiesić, przykręcić śruby właściwym momentem. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calypso83 Posted May 13, 2022 Share Posted May 13, 2022 Wydaje mi się że taka poduszka i nic się z tym nie zrobi ,po prostu jest sztywniejsza.Wkładałem zamiennik bodajże febi i nie była to najtańsza opcja.Na starej poduszce silnik latał jak prześcieradło na wietrze a teraz siedzi sztywno .Ja to wymienialem z rok temu i jak do tej pory jest tak samo Wydaje mi się że taka poduszka i nic się z tym nie zrobi ,po prostu jest sztywniejsza.Wkładałem zamiennik bodajże febi i nie była to najtańsza opcja.Na starej poduszce silnik latał jak prześcieradło na wietrze a teraz siedzi sztywno .Ja to wymienialem z rok temu i jak do tej pory jest tak samo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted May 18, 2022 Author Share Posted May 18, 2022 Dzięki za odpowiedz właśnie doszły dwie poduszki jedna marki GSP referencje nissan droższa i taka sama Febi z referencjami renault tańsza. Ciekawe ze takie same części z rożnymi referencjami nissan renault maja rożna cenę. 1 x Febi Bilstein ref renault 28203 43,76 € , FEBI BILSTEIN 34045 ref nissan98,29 € 1 x GSP 519027 50,76 € Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calypso83 Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Ja jednak mam założona febest a nie febi teraz tak sprawdziłem.I szczerze drugi raz bym nie założył właśnie ze względu na przenoszenie drgań Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted May 28, 2022 Author Share Posted May 28, 2022 Witam, Zmieniłem poduszkę na febi ale to nie załatwiło mojego problemu z piszczeniem przy puszczaniu sprzęgła na nagrzanym silniku mam wrażenie ze dochodzi to z wyjścia rury z silnika. Spróbuje nagrać jakiś filmik i udostępnić może komuś się to przydarzyło . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted May 29, 2022 Author Share Posted May 29, 2022 witam, udostępniam film auto po zmianie poduszki dolnej i silnika przy puszczaniu sprzęgła wydaje takie dźwięki piszczenie oprócz tego nic się nie dzieje . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calypso83 Posted May 29, 2022 Share Posted May 29, 2022 (edited) No powiem ci że po tym filmie to obstawiał bym na 100 % poduszkę tą dolną,ja miałem to samo ,silnik aż cały się rusza jakby była zerwana.silnik przy ruszaniu cały chodzi to i rura wydechowa też i może o coś obciera Edited May 29, 2022 by calypso83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted June 1, 2022 Author Share Posted June 1, 2022 Dziękuje za odpowiedz ,pare miesięcy temu wymieniana była dolna poduszka ale może już ja rozwaliło .Wczołgam się pod auto i sprawdzę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calypso83 Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 (edited) Mi po chyba też paru miesiącach padła(febest) ,kupiłem drugą tańszą(kamoka chyba) i jak narazie spokój czyli prawie rok Edited June 1, 2022 by calypso83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted June 24, 2022 Author Share Posted June 24, 2022 W dniu 1.06.2022 o 23:19, calypso83 napisał: Mi po chyba też paru miesiącach padła(febest) ,kupiłem drugą tańszą(kamoka chyba) i jak narazie spokój czyli prawie rok Witam. u mnie nic to nie zmieniło ten pisk pozostał ,sprawdziłem poduszkę skrzyni sprawia wrażenie całej nie wiem co to może być. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cezzar1 Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Wydech nigdzie nie obciera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 (edited) W dniu 27.06.2022 o 07:23, cezzar1 napisał: Wydech nigdzie nie obciera? Sprawdzałem tłumik nigdzie nie obciera wymieniłem dolna poduszkę bo myślałem ze to od tego ale to nic nie zmieniło mam wrażenie ze to na wejściu tłumika do silnika na tych śrubach ze sprężynami. Edited July 4, 2022 by mariuszzet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wlochaty Posted July 7, 2022 Share Posted July 7, 2022 W dniu 4.07.2022 o 18:39, mariuszzet napisał: Sprawdzałem tłumik nigdzie nie obciera wymieniłem dolna poduszkę bo myślałem ze to od tego ale to nic nie zmieniło mam wrażenie ze to na wejściu tłumika do silnika na tych śrubach ze sprężynami. To na pewno jest to połączenie tłumika. Miałem to samo. Tam w środku jest taki pierścień uszczelniający i jak się wyrobi to dwa metalowe kołnierze rur o siebie trą. U mnie usunięcie tego piszczenia nie jest łatwe. Wymieniłem ten pierścień, śruby i sprężyny i nadal występowało trochę słabsze piszczenie. Jak podłożyłem podkładki pod sprężyny aby mocniej dociskały oba elementy to teraz wydech strzela/pyka przy ruszaniu i dodatkowo jak samochód chodzi na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją to wydech wpada w rezonans od drgań silnika i buczy ale piszczenia nie ma. Będę w weekend próbował tak dobrać docisk tych sprężyn żeby nie było tych hałasów. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mariuszzet Posted July 15, 2022 Author Share Posted July 15, 2022 W dniu 7.07.2022 o 12:32, Wlochaty napisał: To na pewno jest to połączenie tłumika. Miałem to samo. Tam w środku jest taki pierścień uszczelniający i jak się wyrobi to dwa metalowe kołnierze rur o siebie trą. U mnie usunięcie tego piszczenia nie jest łatwe. Wymieniłem ten pierścień, śruby i sprężyny i nadal występowało trochę słabsze piszczenie. Jak podłożyłem podkładki pod sprężyny aby mocniej dociskały oba elementy to teraz wydech strzela/pyka przy ruszaniu i dodatkowo jak samochód chodzi na biegu jałowym z włączoną klimatyzacją to wydech wpada w rezonans od drgań silnika i buczy ale piszczenia nie ma. Będę w weekend próbował tak dobrać docisk tych sprężyn żeby nie było tych hałasów. Witam, w którym miejscu wymieniałeś te śruby i ten pierścień przy silniku czy po środku .Bo zimą był wymieniany ten po środku bo go wypierdzialo pomyślałem sobie ze może wtedy był za mocno skręcony i teraz piszczy. kupiłem taki komplet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calypso83 Posted August 27, 2022 Share Posted August 27, 2022 (edited) I jak kolego pomogło coś?Dziś byłem u tlumikarza bo wydech mi głośno pierdzial i okazało się że właśnie ten pierścień (górny kolektor-katalizator)jest do wymiany i od razu mechanik powiedział że musi być oryginał bo każdy inny zamiennik po pewnym czasie będzie piszczał.Oryginal jest z grafitem i powinno być ok.Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?Ktoś kupował w serwisie i jak to cenowo wygląda? Edited August 27, 2022 by calypso83 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KJJ Posted August 31, 2022 Share Posted August 31, 2022 W dniu 27.08.2022 o 11:43, calypso83 napisał: I jak kolego pomogło coś?Dziś byłem u tlumikarza bo wydech mi głośno pierdzial i okazało się że właśnie ten pierścień (górny kolektor-katalizator)jest do wymiany i od razu mechanik powiedział że musi być oryginał bo każdy inny zamiennik po pewnym czasie będzie piszczał.Oryginal jest z grafitem i powinno być ok.Ma ktoś z tym jakieś doświadczenia?Ktoś kupował w serwisie i jak to cenowo wygląda? 6.2020 miałem montowany nowy pierścień firmy WALKER (https://intercars.pl/produkty/1941162-uszczelka-ukladu-wydechowego-mazda-323-f-vi-323-s-vi-premacy-mitsubwalk80547) bo wydech tez mi się wtedy "odezwał". Dodatkowo wtedy jeden z kołnierzy (bodaj od strony tłumika środkowego) miałem dorobiony i dospawany metodą chałupniczą (wydech robiony na szybko bo jechałem na wakacje) - po założeniu uszczelki i skręceniu całości nic od tamtej pory z tego odcinka wydechu nie "pierdzi". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.