Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Check engine


racrac878
 Share

Recommended Posts

Cześć,

zaświecił się check engine w moim QQ 1.3. Pojechałem na diagnostykę, usunęli i powiedzieli że jakiś tam błąd i wszystko jest ok. Potem znowu się zaświecił, pojechałem i znowu to samo. Na diagnostyce byłem w piątek, wsiadam we wtorek rano do samochodu a tam check engine. Ktoś może coś podpowiedzieć? Przecież nie będę w każdym tygodniu jeździł do serwisu żeby mi usunęli kontrolkę i stwierdzili że jakiś tam błąd komputera czy coś takiego 

Link to comment
Share on other sites

Bez zczytania co to za blad to tu Ci nikt nie pomoze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej G
1 godzinę temu, racrac878 napisał:

Ktoś może coś podpowiedzieć?

Za kilkadziesiąt złotych kupujesz interfejs, podpinasz pod OBD, na fona instalujesz jakąś darmową apkę i sam sobie sczytasz błąd jaki wystąpi wraz z numerem i często nawet z opisem błędu i możliwością wykasowania błędu. Numer błędu wygooglujesz sobie w necie i wtedy będziesz wiedział w czym rzecz i czego żądać od serwisu (ASO).

Link to comment
Share on other sites

Omijałbym taki serwis z daleka

Link to comment
Share on other sites

Cześć. Musisz wiedzieć, że zapalenie się check engine informuje Cię o  występowaniu nieprawidłowej wartości jakiegoś parametru, na tyle dużo razy, że została już przekroczona o wartość graniczną (bezpieczną) określoną przez producenta. Nie zapala się za każdym razem kiedy komputer stwierdzi jakieś nieprawidłowości w pracy silnika. Problem musiał być już wcześniej, tylko został zapisany jedynie w pamięci komputera. Trzeba jechać do porządnego serwisu, który ma na wyposażeniu profesjonalną diagnostykę i się wszystkiego dowiesz. Być może jakiś czujnik się zaczyna psuć i będzie do wymiany.

W dniu 17.05.2022 o 10:51, Andrzej G napisał:

Za kilkadziesiąt złotych kupujesz interfejs, podpinasz pod OBD, na fona instalujesz jakąś darmową apkę i sam sobie sczytasz błąd jaki wystąpi wraz z numerem i często nawet z opisem błędu i możliwością wykasowania błędu. Numer błędu wygooglujesz sobie w necie i wtedy będziesz wiedział w czym rzecz i czego żądać od serwisu (ASO).

Czy Twoim zdaniem korzystanie z funkcjonalności takich kostek jest zupełnie bezpieczne dla ECU silnika ?. Nie raz już słyszałem od mechaników, że przy kasowaniu błędów mogą namieszać w komputerze i tylko pogorszyć sprawę. Ale biorę też pod uwagę, że mówili tak, bo chcą zarabiać na diagnostyce ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Andrzej G
12 godzin temu, SilesianSC napisał:

Czy Twoim zdaniem korzystanie z funkcjonalności takich kostek jest zupełnie bezpieczne dla ECU silnika ?. Nie raz już słyszałem od mechaników, że przy kasowaniu błędów mogą namieszać w komputerze i tylko pogorszyć sprawę. Ale biorę też pod uwagę, że mówili tak, bo chcą zarabiać na diagnostyce

Racz zauważyć, że kol. racrac878 do tej pory nie wie jaki nr błędu jest wyznacznikiem zapalania u niego check'a, a co robi jego serwis - tylko kasuje błędy i nie informuje go nawet o przyczynach.

I Ty mówisz o bezpieczeństwie używania interfejsu ? Nikt koledze nie mówi, że ma bezmyślnie kasować błędy tak jak to robi jego serwis, ale dopóki nie poda nr błędu jaki u niego występuje, to nawet szklana kula mu nie pomoże w rozwiązaniu problemu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...