Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przekładka podgrzewanej kierownicy z X-traila do Qashqai j11, ktos mial przyjemność zrobić?


Mic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba za świeży temat.Kiedyś też obrabiany był wymiany kierownicy z polifta do przedlifta i jak pamiętam to dłuuugo to trwało ,zanim jedna osoba to zrobiła.W Twoim przypadku myslę że będziesz odkrywcą.Jeśli kiera podgrzewana to i myślę że do tego taśma też jest potrzebna...a wcześniej trzeba zadać sobie pytanie ,z czego będzie realizowana funkcja podgrzewania w Qashqaiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy funkcja grzania kierownicy w xtrailu jest bardziej złożona czy może identyczna jak w altimie L33 z USA do ktòrej szczęśliwie są schematy i da się zaadoptować w qq.? Trzebaby podpiąć się np. pod obwòd grzanych foteli. Przycisk zespolony ma chyba jakąś czujkę i wyłącznik czasowy. Ja bym kupił kierownicę, dwa zwijaki do testów - jeden z qq, drugi z traila, przycisk odpalania grzania i zaopatrzył się w zasilacz 12V o mocy np. 60 waciorków. Rozebrać zwijaki i część odpowiedzialną za grzanie kierownicy z jednego przełożyć do drugiego - ta opcja będzie możliwa jeśli podobnie jak w altimie poducha, przyciski na kierownicy i grzanie są wydzielone na osobne kostki. Jeśli nie to albo podmianka zwijaka jeśli jest tylko różnica, że jest wyjście na grzanie i przeróbka kostek poprzez dodanie kabelków i pinów do kostek, albo przeróbka kostek, albo śpięcie na skrętkę na "krótko". Sądzę, że może być tak, że na zwijaku do xtraila będzie dokładka  - osobne gniazdo na dwa, trzy piny po stronie auta i po stronie kierownicy 2 lub trzy przewody zakończone kostką. Trzeba by obejrzeć zwijaki po liftach qq i xtraila by wyłapać czy są różnice w ten deseń co opisałem powyżej. Może zamieszałem, ale to nie powinno być trudne do zrobienia.

 

Ja będe próbował w przyszłym roku, ale mam gorzej bo ja musze ściągać z USA, bo tylko altima L33 ba prawie taką samą kierownicę jak pulsar i miewa grzanie.

Najpierw robię dokładkę podświetlanych słoneczników i może próbę z kamerami 360.

Jakbym miał qq j11 po lifcie to już dawno bym spróbował, po gwarancji oczywiście :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć, ja właśnie jestem po przeróbce w QQ j11 na grzaną kierownicę. Zwijak z xtrail i Qashqai są identyczne, trzeba patrzeć za zwijakiem który ma dodatkową kostkę dwupinową. Zasilanie grzania wziąłem z bezpieczników- jest taka przejściówka, którą wpina się zamiast bezpiecznika. Układ załączania zrobiłem na przekaźniku bistabilnym, który jest załączany oryginalnym nissanowym przełącznikiem grzania kiedy wzięty oczywiście z x-trail. W razie pytań służę pomocą ;)

 

Zapomniałem dodać, że kierownicę też kupiłem z xtraila podgrzewana, która jest identyko jak w QQ.

Edytowane przez Raymond
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. A o jakiej kierownicy mowa? Przedlift czy polift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raymond,ile taka zabawa Cię kosztowała? Jeśli nie jest  to tajemnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, tomkek1912 napisał:

Cześć. A o jakiej kierownicy mowa? Przedlift czy polift.

Polift, mam QQ j11 z 2018r.

 

3 godziny temu, JACKO29 napisał:

Raymond,ile taka zabawa Cię kosztowała? Jeśli nie jest  to tajemnicą.

Nie przekroczyło chyba 750zł ze wszystkim, łącznie z przesyłkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2022 o 22:13, Raymond napisał:

Cześć, ja właśnie jestem po przeróbce w QQ j11 na grzaną kierownicę. Zwijak z xtrail i Qashqai są identyczne, trzeba patrzeć za zwijakiem który ma dodatkową kostkę dwupinową. Zasilanie grzania wziąłem z bezpieczników- jest taka przejściówka, którą wpina się zamiast bezpiecznika. Układ załączania zrobiłem na przekaźniku bistabilnym, który jest załączany oryginalnym nissanowym przełącznikiem grzania kiedy wzięty oczywiście z x-trail. W razie pytań służę pomocą ;)

 

Zapomniałem dodać, że kierownicę też kupiłem z xtraila podgrzewana, która jest identyko jak w QQ.

Witam, czy to taki zwijak?

https://allegro.pl/oferta/x-trail-t32-lift-zwijak-tasma-255546fr0d-2017-12227894840,  ewentualnie możesz podać nr katalogowy?

Pozdrawiam

Edytowane przez krzycho59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powinno być to. Największa kostka z największą ilością przewodów to najpewniej przyciski na kierownicy i klakson. Żółta to poducha, a trzecia z dwoma przewodami to grzanie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie dotyczące przekaźnika bistabilnego- jak go zdobyć, mógłbyś ewentualnie podać źródło zakupu- rozumiem że przełącznik ogrzewania kierownicy jest impulsowy i dlatego potrzebny taki przekaźnik???

Na zdjęciu w aukcji którą podałem od dołu zwijaka są w sumie trzy wtyczki- duża wiadomo- sterowanie, jedna podgrzewanie ,białe gniazdo- wtyczka z żółtym i czarnym to podgrzewanie?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.11.2022 o 10:02, krzycho59 napisał:

Witam, dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie dotyczące przekaźnika bistabilnego- jak go zdobyć, mógłbyś ewentualnie podać źródło zakupu- rozumiem że przełącznik ogrzewania kierownicy jest impulsowy i dlatego potrzebny taki przekaźnik???

Na zdjęciu w aukcji którą podałem od dołu zwijaka są w sumie trzy wtyczki- duża wiadomo- sterowanie, jedna podgrzewanie ,białe gniazdo- wtyczka z żółtym i czarnym to podgrzewanie?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

Cześć, tak żółty i czarny przewód w białej wtyczce to ogrzewanie kierownicy. Przekaźnik bistabilny można dostać na popularnym serwisie aukcyjnym. 

Ja kupiłem ten: https://allegro.pl/oferta/przekaznik-samochodowy-impulsowy-bistabilny-4-wsp-5818394762?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=c5048ad1-c541-4470-aaa5-f0019d4dfdc3#

 

 

Przycisk podgrzewania kierownicy z nissana jest monostabilny więc potrzebny ten przekaźnik.

Edytowane przez Raymond
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, kupiłem w sumie inny przekaźnik ale po zakupie doczytałem że ma max prąd 10A i teraz nie wiem czy nie za słaby?...

Czy konsultowałeś moc przekaźnika z elektrykiem trochę teraz mam wątpliwości...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10A jest chyba ok. To nie fotel. Z drugiej strony przed przekaźnikiem powinien być bezpiecznik 10A i tutaj nie wiem co by się stało jakby w wyniku jakiegoś zdarzenia poszło ponad możliwości. Czy wybije bezpiecznik czy wcześniej spali przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, pewnie podłączę przez dodatkowy przekażnik? (dla bezpieczeństwa) czy ma ktoś rozpisaną wtyczke do przycisku podgrzewania kierownicy, w zasadzie to pytanie do Raymonda bo on już to zakładał...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, na kierownicę leci około 5-5,5A więc przekaźnik 10A spokojnie wytrzyma. Przy okazji na fotele idzie podobny prąd, może z 1A więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...