Andrzej19831983 Posted July 9, 2022 Share Posted July 9, 2022 (edited) Witam jestem nowy na forum i prosze o wyrozumiałość i pomoc. Bylem u rożnych mechanikow i nawymieniałem pół samochodu i dalej mam problem. Nissan Xtrail 2.2 dCI 4x4 136km 100kw 2006 rok Auto przyjechało z niemiec z rościągnietym łancuchem rozrzadu. Wywalało bład czujnika polozenia wału (ten dolny) mechanicy stwierdzili ze to pewnie czujnik wiec go wymienili nie pomoglo auto dalej po odpaleniu gasło. Stwierdzili ze zawor scv wymienili na uzywke oryginalna. Dalej to samo. Kolejna diagnoza wtryski do regeneracji. Koszt 2000 zrobione dalej to samo. Ostatecznie jednak stwierdzili ze jednak rozrzad. Po wymianie pojezdzil dwa dni to zaczal szarpac miedzy 2200 a 2700 i kopcic ale tez nie zawsze. Nikt nie potrafil stwierdzic co jest. W miedzy czasie wyjety wyczyszczony zawor egr. Potem pokazala sie kontrolka dpf migala auto na warsztat. Zapchany wyciety wylaczony. Auto pochodzilo 1 dzien poszarpywalo i kopcilo juz w zakresie 2200-2400 ale rzadziej. Wymieniony na nowy zawor scv oryg. dobrany do pompy nie zrobiona adaptacja bo nie maa mechanika ktory by to zrobil. Wymieniony na nowy przeplywomierz. Wymienione uszczelniacze wszystkie na pokrywie wtryskiwaczy wymienione wszystkie gumy intercoolera plus czujnik polozenia wałka rozrzadu. Po tym auto zaczelo jezdzic znacznie lepiej ale wracajac z trasy po wymianie tych uszczelniaczy. Po 200km spadl pasek z alternatora auto sie zagrzalo wywalilo plyn ze zbiorniczka wyrownawczego. Laweta i do domu. Paski nowe zakupione zalozone. I od tamtej pory cyrk wtryski wala jak szalone w wyzszych obrotach powyzej 2 tys. Kolej od regeneracji twierdzi ze nie zrobiona adaptacja zaworu scv. Sprawdzony Ktsem boscha na biegu jałowym cisnienie na listwie 250 barow. Wciskam gaz delikatbie obroty powyzej 2 tys puszczam cisnienie spada i okolo 1 tys jest szarpniecie silnikiem delikatne klekot a w tym czasie cisnienie spada do w wlasnie w tym momencie jak szarpnie to cisnienie chwilowo wzrasta na 380 400 barow silnik sie uspokaja przdstaje klekotac i znow cisnienie utrzymuje sie okolo 250 barow. Auto lekko mulowate. Umowilem sie na zaslepienie i wylaczenie zaworu egr moze chociaz to szarpanie ustanie ale co z cisnieniem na listwie jakie powinno byc i czy to ma zwiazek z brakiem adaptacji tego zaworu. Mam nadzieje ze ktos cos pomoze doradzi. Edited July 9, 2022 by Andrzej19831983 Brak oznaczenia auta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted July 12, 2022 Share Posted July 12, 2022 przenies ten post do dzialu SUV 4x4 > X-Trail > T30, tutaj malo kto zaglada Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej19831983 Posted July 12, 2022 Author Share Posted July 12, 2022 Bardzo dziękuje za podpowiedz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.