Lutenet Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Panowie jak to jest z tymi klapkami wewnątrz tuneli dmuchawy? Co nimi steruje ? Czy mogą się fizycznie zaciąć? Jak się tam ewentualnie dostać ? A może to jakiś bezpiecznik który uniemożliwia odpowiednie ustawienie ? Wczoraj podczas jazdy wszystko działało super do czasu jak zachciało minusie włączyć automatyczne utrzymywanie na 19st. Wentylator wskoczył na druga kreskę i jedziemy. Po jakiś 15 min zauważyłem ze coś robi się cieplej ?. Znaczy klima jakby słaba. Wróciłem na sterowanie ręczne i dałem nawiew na „siebie”. I wtedy zauważyłem ze słabo albo wcale nie dmucha na mnie mimo ze słychać wentylator i dmuchanie gdzieś wewnątrz. Czyli tak na chłopski rozum dla mnie klapki się nie przestawiły na przód i gdzieś tam dmucha w środku. Linek to pewnie już nie ma które się zacinała w pancerzach ?. Tak wiem wizyta w serwisie się przyda no ale najpierw muszę wrócić z Mazur te 400km a z szybą otwarta to będzie wyzwanie ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Ja we fiaciorze miałem awarie, ie zacięły się ale mocno trzeszczały.Wymienili na gwarancji ale trza było zdjąć całą deskę.Ale podejrzewam że klapki tez mogą być nieźle schowane.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 25, 2022 Share Posted July 25, 2022 Lutenet, to typowy objaw zamarzającej "nagrzewnicy".Przez zamarznięte lamelki nie przedostaje się powietrze mimo pracującej na maxa dmuchawy.Po wyłączeniu klimy i włączeniu na chwilę grzania objaw ustępuje.Powodem jest zbyt niska ilość czynnika chłodniczego w instalacji.Podjedź do jakiegokolwiek mechanika i niech Ci ją nabije.Jeśli masz 1234 to spuść go i daj 134.Gaz 1234 jest drogi i mechanik odzyskując go z mojej klimy w ilości 150g dał mi w zamian 500g gazu 134 i usługę nabicia/przeglądu klimy gratis.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karminadel Posted July 30, 2022 Share Posted July 30, 2022 Typowy objaw oblodzenia parownika. Czasami tak się zdarza. Spotkało mnie to w każdym posiadanym samochodzie od czasu do czasu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 To nie jest typowy objaw.Powodem jest 1.Zbyt mała ilość czynnika 2.uszkodzona uszczelka przy parowniku 3 uszkodzony czujnik przciwzamrożeniowy(temperatury) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Zgadzam się w 100%.To typowy objaw dla uszkodzenia i przy sprawnej instalacji nie występuje.Lwia część powodów zamarzania parownika to zbyt mało czynnika tak jak napisałem wcześniej i potwierdził Jacek, oczywiście jak wspomniał, uszkodzenie uszczelki też powoduje uciekanie gazu z instalacji. To właściwie najczęściej diagnozowane miejsce powstawania nieszczelności. Wysłane z mojego POCOX4PRO przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 1 a piszemy o QQ czy ogólnie o klimatyzacji? ( każdy samochód )? 2 czy jak pisałem wcześniej - parownik jest schowany b głęboko pod deską? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 31, 2022 Share Posted July 31, 2022 Ad1.Zamarzanie parownika z powodu zbyt małej ilości czynnika chłodniczego dotyczy wszystkich klimatyzacji samochodowych. Miejsca rozszczelnień instalacji bywają typowe dla różnych marek czy modeli a czasem jak popadnie.Ad2.Zwykle (a w QQ na 100%) zamarznięty parownik można sprawdzić po wyciągnięciu filtra kabinowego, wkładając rękę do otworu, zwykle też z otworu filtra dmuchnie zimne powietrze które w końcu znajdzie ujście.Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutenet Posted August 9, 2022 Author Share Posted August 9, 2022 Okey, dopiero znalazłem czas na ogarnięcie tematu. Podjechałem do konkretnego mechanika i opowiedziałem problem. Powiedziałem również, że od nowości (3,5 roku życia QQ) nie było nic grzebane, serwisowane przy klimatyzacji (za wyjątkiem rocznych czynności serwisowych - filtr kabinowy). Podłączył samochód do nowego urządzenia serwisowego klimy (podobno moja kaszanka była 3 samochodem :))) i po jakiś 4-5min jak wyssał czynnik, maszynka stwierdziła brak 150g. Także po 1h (miałem czas na obiad) wróciłem i odebrałem samochód. Widziałem finał pracy maszyny i ciśnienia w układzie które powinny być. Koszt: 200 za pracę maszyny i 120 za czynnik (80zł /100g). Dzięki wszystkim za sugestie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franek2000 Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 W dniu 31.07.2022 o 08:55, JACKO29 napisał: To nie jest typowy objaw.Powodem jest 1.Zbyt mała ilość czynnika 2.uszkodzona uszczelka przy parowniku 3 uszkodzony czujnik przciwzamrożeniowy(temperatury) Cześć, mam podobne objawy, czyli po jakimś czasie jazdy bardzo słabo dmucha z nawiewów. Jak zdiagnozować punkty 2 i 3? Da się to zrobić samemu? Nie chciałbym nabijać klimy zanim się nie upewnię że układ jest OK. U mnie występuję jeszcze objaw "syczenia", słyszę go w czasie jazdy i po wyłączeniu silnika, prawdopodobnie z układu klimatyzacji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 Niestety nie pomogę.Natomiast objaw syczenia to zbyt mała ilość czynnika Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brzyk Posted August 3, 2024 Share Posted August 3, 2024 2 godziny temu, JACKO29 napisał: objaw syczenia to zbyt mała ilość czynnika tu chyba sie nie zgodzę. u mnie zaraz po nabiciu nowym - " starym " czynnikiem - po 2 dniach nadal ( tak, nadal - bo wcześniej też słyszałem syczenie ) - słyszę syczenie. Tu chyba ( w moim samochodzie ) - tak ma być - od nowości syczy - a chłodzi tak że mój tata ma teraz zapalenia gardła. ( a moja Ż ) jeździ w kominie na szyi..... To pozostawiam do weryfikacji innym użytkownikom. Ale zgadzam się z tobą Jacku - w poprzednim samochodzie słyszalny był dźwięk jakby powietrza w pustych rurkach. Wtedy było pusto - ale też nie chłodziło. Wyjątkiem była Panda - gdzie było minimum czynnika, chłodziło i syczało. ale....wydaje mi się że nissan chłodzi cały czas więc syczy na początku i na końcu . ( tu wiążę dźwięk syku ) . W pandzie( fiacie ) , peżocie, - wentylator ( nie wiem czy kompresor ) - włącza się cyklicznie - dochładza - 0-1 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulo68 Posted August 4, 2024 Share Posted August 4, 2024 10 godzin temu, Brzyk napisał: tu chyba sie nie zgodzę. u mnie zaraz po nabiciu nowym - " starym " czynnikiem - po 2 dniach nadal ( tak, nadal - bo wcześniej też słyszałem syczenie ) - słyszę syczenie. Tak w ogóle przy serwisie klimy ktoś zajrzał do zaworu rozprężnego, to tylko sitko ale właśnie takie objawy miałem w poprzednim samochodzie przed i po nabiciu, wymiana zaworka za kilkanaście złoty rozwiązała problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.