Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nawiew klimatyzacji


Lutenet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jak to jest z tymi klapkami wewnątrz tuneli dmuchawy? Co nimi steruje ? Czy mogą się fizycznie zaciąć? Jak się tam ewentualnie dostać ? A może to jakiś bezpiecznik który uniemożliwia odpowiednie ustawienie ? Wczoraj podczas jazdy wszystko działało super do czasu jak zachciało minusie włączyć automatyczne utrzymywanie na 19st. Wentylator wskoczył na druga kreskę i jedziemy. Po jakiś 15 min zauważyłem ze coś robi się cieplej 😁. Znaczy klima jakby słaba. Wróciłem na sterowanie ręczne i dałem nawiew na „siebie”. I wtedy zauważyłem ze słabo albo wcale nie dmucha na mnie mimo ze słychać wentylator i dmuchanie gdzieś wewnątrz. Czyli tak na chłopski rozum dla mnie klapki się nie przestawiły na przód i gdzieś tam dmucha w środku. Linek to pewnie już nie ma które się zacinała w pancerzach 😜. Tak wiem wizyta w serwisie się przyda no ale najpierw muszę wrócić z Mazur te 400km a z szybą otwarta to będzie wyzwanie 🙈🙈

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja we fiaciorze miałem awarie, ie zacięły się ale mocno trzeszczały.
Wymienili na gwarancji ale trza było zdjąć całą deskę.

Ale podejrzewam że klapki tez mogą być nieźle schowane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lutenet, to typowy objaw zamarzającej "nagrzewnicy".
Przez zamarznięte lamelki nie przedostaje się powietrze mimo pracującej na maxa dmuchawy.
Po wyłączeniu klimy i włączeniu na chwilę grzania objaw ustępuje.
Powodem jest zbyt niska ilość czynnika chłodniczego w instalacji.
Podjedź do jakiegokolwiek mechanika i niech Ci ją nabije.
Jeśli masz 1234 to spuść go i daj 134.
Gaz 1234 jest drogi i mechanik odzyskując go z mojej klimy w ilości 150g dał mi w zamian 500g gazu 134 i usługę nabicia/przeglądu klimy gratis.



Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowy objaw oblodzenia parownika. Czasami tak się zdarza. Spotkało mnie to w każdym posiadanym samochodzie od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest typowy objaw.Powodem jest 

1.Zbyt mała ilość czynnika

2.uszkodzona uszczelka przy parowniku

3 uszkodzony czujnik przciwzamrożeniowy(temperatury)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100%.
To typowy objaw dla uszkodzenia i przy sprawnej instalacji nie występuje.
Lwia część powodów zamarzania parownika to zbyt mało czynnika tak jak napisałem wcześniej i potwierdził Jacek, oczywiście jak wspomniał, uszkodzenie uszczelki też powoduje uciekanie gazu z instalacji. To właściwie najczęściej diagnozowane miejsce powstawania nieszczelności.

Wysłane z mojego POCOX4PRO przy użyciu Tapatalka



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1

a piszemy o QQ czy ogólnie o klimatyzacji? ( każdy samochód )?

2

czy jak pisałem wcześniej - parownik jest schowany b głęboko pod deską?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1.
Zamarzanie parownika z powodu zbyt małej ilości czynnika chłodniczego dotyczy wszystkich klimatyzacji samochodowych. Miejsca rozszczelnień instalacji bywają typowe dla różnych marek czy modeli a czasem jak popadnie.
Ad2.
Zwykle (a w QQ na 100%) zamarznięty parownik można sprawdzić po wyciągnięciu filtra kabinowego, wkładając rękę do otworu, zwykle też z otworu filtra dmuchnie zimne powietrze które w końcu znajdzie ujście.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okey,

dopiero znalazłem czas na ogarnięcie tematu. Podjechałem do konkretnego mechanika i opowiedziałem problem. Powiedziałem również, że od nowości (3,5 roku życia QQ) nie było nic grzebane, serwisowane przy klimatyzacji (za wyjątkiem rocznych czynności serwisowych - filtr kabinowy). Podłączył samochód do nowego urządzenia serwisowego klimy (podobno moja kaszanka była 3 samochodem :))) i po jakiś 4-5min jak wyssał czynnik, maszynka stwierdziła brak 150g. Także po 1h (miałem czas na obiad) wróciłem i odebrałem samochód. Widziałem finał pracy maszyny i ciśnienia w układzie które powinny być. Koszt: 200 za pracę maszyny i 120 za czynnik (80zł /100g).

Dzięki wszystkim za sugestie.    

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...