Guest krzysno Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Sprzęgło trochę mi "ślizga" myślę że trzeba coś wymienić jak myślicie, czy wystarczy wymienić tarczę? czy zdjęcie skrzyni biegów to skomplikowana operacje (robiłem to sam w takich "samochodach" jak polonez, żuk. czy przez to ślizganie sprzęgła (ślizga gdzy np. jadąc na 4 40kmh wysprzęglam, przegazuję i ostro puszczam sprzęgło) może mi dżo palić? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p_flori Posted December 13, 2005 Share Posted December 13, 2005 Jak wymieniac sprzęgło - to kompletne czyli tarcza, docisk, łożysko, czasem tam leje usczelniacz na skrzyni - to trzeba i jego wymienić. Jak masz kanał lub duży specjalistyczny podnośnik -powinienes dać rady sam (no 2-gie ręce do pomocy sa niezbędne) czasem trzeba cos przytrzymać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Nie trzeba wymieniac kompletnego sprzegla. Ludzie wymianiaja cale sprzegla jedynie z oszczednosci. lepiej kupic cale sprzeglo i wymienic niz np. sama tarcze a po roku czasu wymieniac reszte i placic ponownie za robocizne. Ja u siebie tez mam do wymiany, ale bede wymienial sama tarcze (jesli docisk i lozysko beda w dobrym stanie) poniewaz robota mnie nic nie bedzie kosztowala (bede to robil sam) tak wie jak za jakis czas bede musial ponownie rozebrac i wymienic reszte sprzegla to po prostu trudno, ale nic na tym nie strace oprocz paru godzin straconego czasu. Sprawdz lozysko jesli ,ma luzy i nieciekawie glosno chodzi to wymien, natomiast docisk jesli ma rowki wyrobione od lozyska to tez wymien ale jesli bedziesz robil sam i za robote nic nie bedziesz placil to ja wymianialbym an Twoim miejscu sama tarcze jesli reszta jest dobra). POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mariusz Szwałkiewicz Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Wieczny dylemat- kompletne sprzęgło- czy tylko tarcza ? Po pierwsze zależy to od tego czy wymienisz sam( robocizna zero kosztów) czy w warsztacie. po drugie i wazniejsze moim zdaniem - w jakim stanie są elementy składowe sprzęgła- a to dopiero po demontażu skrzyni. Jeżeli docisk nie jest przypalony ( niebieski), na słoneczku nie ma rowu to nie ma sensu go wymieniać " na zapas", to samo z łożyskiem wyciskowym- jak nie hałasuje -zostawić , itd. Oczywiście zwracaj uwagę na uszczelniacz wałka sprzęgłowego i jak się dopatrzysz tylny uszczelniacz wału- z nimi to akurat oszczedności się nie opłacają. I serdeczne wyrazy współczucia bo bez kanału lub wysokiego podnośnika to paskudna robota ( i nie zapomnij podwiesić silnika ) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 Łożysko oporowe warto sprawdzić czy nei ma luzu i "sucho" się nie kręci, zresztą to jest najtańszy element i warto go wymienić razem z wymianą tarczy, ponadto warto przetoczyć docisk i koło zamachowe przed zamontowaniem nowej tarczy 20zł więcej wyjdzie ale powieszchnie będą idalnie płaskie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Primera.SLX.99 Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Sprzęgło kompletne: NKK Docisk sprzęgła + Tarcza sprzęgła + Łożysko 441,00zł To drogo? Ile kosztuje wymiana takiego sprzęgła w P11 1.6 w Warszawie? Jak poznać że sprzęgło jest już złe? Mam 175tyś przebiegu i sprzegło chodzi dość cieżko. Np. w skodzie Felicji oraz Partnerze sprzęgło chodzi tak lekko jak gaz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KURCZAK Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Ja po znajomości za wymiane sprzegła w Wawce płaciłem 250zeta,a jak dzwonilem po warsztatach to ceny wahały sie miedzy 300,a nawet 600zł za wymiane. Jeśli sprzegło cieżko chodzi to moze to byc tylko łożysko wyciskowe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest piomal Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 czy przez to ślizganie sprzęgła (ślizga gdzy np. jadąc na 4 40kmh wysprzęglam, przegazuję i ostro puszczam sprzęgło)może mi dżo palić? Ja bym nie jeździł 40 na 4 :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Primera.SLX.99 Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 czy przez to ślizganie sprzęgła (ślizga gdzy np. jadąc na 4 40kmh wysprzęglam, przegazuję i ostro puszczam sprzęgło) może mi dżo palić? Ja bym nie jeździł 40 na 4 :shock: 1.6 to jeszcze można ale 2.0 to już nie bardzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest krzysno Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 to tylko na próbę, na 4 wrzucam przy 60, na 5 przy 75. ale dalej pali mi 17,5 (miasto przebiegi 3- 7km) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.