Grzaski Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 Od dluzszego czasu mnie to przesladuje I wspomnialem juz o tym w temacie o mocowaniach ramy do nadwozia. Mianowicie jest tak ze przy przejezdzaniu przez bardzo male, krotkie poprzeczne nierownosci, lub plytkie niewielkie dziury, to czuje jak wstrzasa calym autem dosc mocno. Efekt jest taki jakby bylo duzo za duzo cisnienia w kolach albo jakby amory sie nie uginaly. Taki efekt "kol z drewna". Nie wiem jak to lepiej opisac. Zaczalem to wyraznie zauwazac przy wyjazdach I powrotach do domu bo mam tam taki kawalek drogi z kostki brukowej ktory laczy sie z gladkim asfaltem. Na laczeniu jest taki mini prog ktory jest okolo 1cm wyzej od asfaltu. W trakcie przejezdzania przez to laczenie wstrzasa calym autem I odczuwalne jest takie gluche uderzenie ze az czuc na desce. Jakby ktos mlotem gumowym walil w rame. Wieloma innymi autami tamtedy przjezdzalem I to bylo prawie nie zauwazalne. Ja wiem ze auto na ramie zawsze bedzie wiecej przenosic ale tu zdecydowanie jest cos nie tak. Co ciekawe to wszystkie duze dziury wybiera elegancko I nic w trakcie jazdy nie puka, nie stuka. Dlatego podejrzenie padlo na mocowania ramy do nadwozia I te ciensze zostaly wymienione. Ale im dluzej jezdze tym bardziej mysle ze to cos w zawieszeniu. Amory z tylu i spezyny sa zmienione bo jakis czas temu pekla sprezyna wiec to nie to. A wlasnie z tylu najbardziej odczuwalne to jest. Zmienione tez sa gumy stabilizatora przod I tyl. Czy ktos ma jakies pomysly gdzie szukac przyczyny? Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrzej G Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 3 godziny temu, Grzaski napisał: Wieloma innymi autami tamtedy przjezdzalem I to bylo prawie nie zauwazalne. Tak jest zestrojone zawieszenie chyba we wszystkich Nissanach. Almera N15 miała sztywne zawieszenie i Pulsar też tak ma. Kiedy jadę na urlop z papużkami w klatce, to pompuję koła zamiast 2,3/2,1 , do 2,1/1,9 ... jest to jakieś rozwiązanie, tym bardziej, że w Patku masz baloniki na felgach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzaski Posted July 30, 2022 Author Share Posted July 30, 2022 No nie wydaje mi sie zeby to bylo normalne. Musze sie jakims innym przejechac zeby to porownac. Moim skromnym zdaniem cos jest nie takSent from my NTH-NX9 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin1621 Posted August 2, 2022 Share Posted August 2, 2022 W dniu 30.07.2022 o 21:41, Grzaski napisał: No nie wydaje mi sie zeby to bylo normalne. Musze sie jakims innym przejechac zeby to porownac. Moim skromnym zdaniem cos jest nie tak Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk Mam podobne łupanie na takich przełomach i chyba ten typ tak ma. Było na oryginalnym zawieszeniu jest tak samo na poliuretanach. Sprawdź jeszcze czy to nie tylna klapa ci stuka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzaski Posted August 3, 2022 Author Share Posted August 3, 2022 Mam podobne łupanie na takich przełomach i chyba ten typ tak ma. Było na oryginalnym zawieszeniu jest tak samo na poliuretanach. Sprawdź jeszcze czy to nie tylna klapa ci stuka.No wlasnie moj mechanik tez tak stwierdzil jak pojezdzil I posprawdzal caly zawias. Wskazal jako glownego winowajce twarde opony. Fakt ze wydaje mi sie ze przed zmiana bylo lepiej ale nie dal bym sobie reki uciac. Cisnienie jest ksiazkowe. Czy ktos moze jezdzi na Yokohamach Geolandar G015? Jak Wasze wrazenie przy tych oponach? Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted August 4, 2022 Share Posted August 4, 2022 Jakie masz kolego ciśnienie w tych at-kach? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzaski Posted August 4, 2022 Author Share Posted August 4, 2022 Jakie masz kolego ciśnienie w tych at-kach? 2.4 tak jak jest na naklejke na slupkuSent from my NTH-NX9 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzemik Posted August 7, 2022 Share Posted August 7, 2022 (edited) Opony AT powinny mieć niższe cisnienie ok 2 - 2,2. Spróbuj powinno być lepiej Na MT-kach jak jeżdże to mam ciśnienie 2 atm w oponach Edited August 7, 2022 by dzemik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzaski Posted August 7, 2022 Author Share Posted August 7, 2022 Opony AT powinny mieć niższe cisnienie ok 2 - 2,2. Spróbuj powinno być lepiej Na MT-kach jak jeżdże to mam ciśnienie 2 atm w oponach Sprobuje I zobaczymy. Ja mam troche obsesje ze wszystko ma byc jak w ksiazce Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzaski Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 Sprobuje I zobaczymy. Ja mam troche obsesje ze wszystko ma byc jak w ksiazce Sent from my NTH-NX9 using TapatalkObnizylem do 2.2 w kazdym kole I jest duzo lepiej. Nawet sie opony nie odksztalcily za bardzo wiec chyba tak zostawie. Dzieki za rade Co prawda do idealu jest daleko ale chyba musze z tym zyc. Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.