Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

J11 1,6 DCi automat - blokada skrzyni biegów nie zwalnia po wciśnięciu hamulca (rozwiązane)


mc55
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan Qashqai j11 2014 rok ,automat/titptonic 1,6 dci 130KM. Od wczoraj nie można zwolnić blokady biegów po wciśnięciu hamulca, sprawdziłem (miernikiem) obydwa przełączniki przy pedale hamulca, jeden z dwoma pinami zwiera przy rozwarciu, drugi ma cztery piny i za bardzo nie wiem jak ma działać ale pierwsza para pinów ma przejście przy wciśniętym przełączniku, druga zwarta przy rozłączonym. Stop świeci po wciśnięciu. w żadnych pozycjach nic się nie zmienia. Teraz pytanie o mechanizm przy dzwigni lewarka , czy tam jest to sterowane jakimś elektromagnesem ? Ktoś to rozbierał , na co zwrócić tam uwagę ?

Póki co żona korzysta z auta wciskając za każdym razem przełącznik awaryjny przy drążku , czy to bezpieczne ? Czy przełącznik blokady ma tylko za zadanie jej zwolnienie czy poprzez informację z przełącznika jest jeszcze jakiś sygnał na sterownik skrzyni / silnika ? 

Ja tym autem mało jeździłem ale zwróciłem uwagę na jeszcze jedną rzecz, samochód można odpalić bez wciśniętego pedału hamulca, nie pamiętam czy tak było zawsze , ale w moim samochodzie (nie nissan) nie da się, zawsze muszę wcisnąć hamulec, albo mam info na wyświetlaczu abym wcisnął pedał.

 

Edytowane przez mc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Xtronicu ale w DCT sądząc po zachowaniu jest to mechaniczna blokada. Słychać po naciśnięciu noga na hamulec jak ten mechanizm "mechaniczne klika" to raczej nie jest żaden elektromagnes.

Odpala tylko z hamulcem, bo jak inaczej włączył byś "przekręcenie stacyjki". Bez odpala tylko kontrolki.

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Smakor napisał:

Nie wiem jak w Xtronicu ale w DCT sądząc po zachowaniu jest to mechaniczna blokada. Słychać po naciśnięciu noga na hamulec jak ten mechanizm "mechaniczne klika" to raczej nie jest żaden elektromagnes.

Odpala tylko z hamulcem, bo jak inaczej włączył byś "przekręcenie stacyjki". Bez odpala tylko kontrolki.

Nic nie cyka w mechaniźmie po naciśnięciu stopu, a ja niestety tym autem sporadycznie jeździłem a nie pamiętam dokładnie, żona go użytkuje, a w przypadku mojej żony dochodzenie takich szczegółów technicznych jest bezskuteczne.

A auto odpala bez naciśnięcia na hamulec i to mnie zastanawia.

Gdyby była awaria włącznika przy pedale (w sensie że zwiera zawsze) to i by wajha z biegów działała na tej samej zasadzie a nie działa

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego piszę - wajcha ma blokadę mechaniczną powiązaną mechanicznie z pedałem hamulca. Cykanie tylko słychać jak chcesz je usłyszeć i przy zgaszonym aucie :) Ja odkryłem je po jakimś pół roku :)Teraz słysze je wyraxnie już za każdym razem :)I dziura obok drążka rozbraja właśnie ten mechanizm. Moim zdaniem nie ma tu żadnej elektryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Smakor napisał:

Dlatego piszę - wajcha ma blokadę mechaniczną powiązaną mechanicznie z pedałem hamulca. Cykanie tylko słychać jak chcesz je usłyszeć i przy zgaszonym aucie :) Ja odkryłem je po jakimś pół roku :)Teraz słysze je wyraxnie już za każdym razem :)I dziura obok drążka rozbraja właśnie ten mechanizm. Moim zdaniem nie ma tu żadnej elektryki.

to linka jest ? jutro to rozbiorę i zobaczę bo konsoli nie rozbierałem jeszcze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedłem to rozebrać bo nie dawało mi spokoju.

Faktycznie jest linka ale do stacyjki. Po wciśnięciu przycisku na gałce powinna "wsuwać się" do stacyjki, nie wsuwa się. Natomiast po naciśnięciu przycisku do awaryjnego zwalniania blokady wsuwa się od razu.

Pytanie teraz czy coś się w mechanizmie lewarka zepsuło ?

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz , po co jest czteropinowy przełącznik przy pedale hamulca ? W internecie szukając po jego numerze znajduje takie same opisane jako automat światła stop. Jednak za światło stop odpowiada ten drugi dwupinowy. Rozpinając ten czterpinowy nic się nie dzieje, a tak jak napisałem wcześniej auto można odpalić bez wciśniętego pedału hamulca, co wydaje mi się dziwne bo w moim drugim samochodzie muszę wcisnąć stop aby odpalić.

Zamówię ten czujnik bo nie jest drogi i zobaczę czy coś się zmieni, a jak nie to będę musiał rozebrać wybierak , albo kupie na alle drugi bo widziałem za 100 zł takie kompletne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...