mc55 Posted August 11, 2022 Share Posted August 11, 2022 (edited) Nissan Qashqai j11 2014 rok ,automat/titptonic 1,6 dci 130KM. Od wczoraj nie można zwolnić blokady biegów po wciśnięciu hamulca, sprawdziłem (miernikiem) obydwa przełączniki przy pedale hamulca, jeden z dwoma pinami zwiera przy rozwarciu, drugi ma cztery piny i za bardzo nie wiem jak ma działać ale pierwsza para pinów ma przejście przy wciśniętym przełączniku, druga zwarta przy rozłączonym. Stop świeci po wciśnięciu. w żadnych pozycjach nic się nie zmienia. Teraz pytanie o mechanizm przy dzwigni lewarka , czy tam jest to sterowane jakimś elektromagnesem ? Ktoś to rozbierał , na co zwrócić tam uwagę ? Póki co żona korzysta z auta wciskając za każdym razem przełącznik awaryjny przy drążku , czy to bezpieczne ? Czy przełącznik blokady ma tylko za zadanie jej zwolnienie czy poprzez informację z przełącznika jest jeszcze jakiś sygnał na sterownik skrzyni / silnika ? Ja tym autem mało jeździłem ale zwróciłem uwagę na jeszcze jedną rzecz, samochód można odpalić bez wciśniętego pedału hamulca, nie pamiętam czy tak było zawsze , ale w moim samochodzie (nie nissan) nie da się, zawsze muszę wcisnąć hamulec, albo mam info na wyświetlaczu abym wcisnął pedał. Edited August 17, 2022 by mc55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smakor Posted August 11, 2022 Share Posted August 11, 2022 (edited) Nie wiem jak w Xtronicu ale w DCT sądząc po zachowaniu jest to mechaniczna blokada. Słychać po naciśnięciu noga na hamulec jak ten mechanizm "mechaniczne klika" to raczej nie jest żaden elektromagnes. Odpala tylko z hamulcem, bo jak inaczej włączył byś "przekręcenie stacyjki". Bez odpala tylko kontrolki. Edited August 11, 2022 by Smakor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc55 Posted August 11, 2022 Author Share Posted August 11, 2022 5 godzin temu, Smakor napisał: Nie wiem jak w Xtronicu ale w DCT sądząc po zachowaniu jest to mechaniczna blokada. Słychać po naciśnięciu noga na hamulec jak ten mechanizm "mechaniczne klika" to raczej nie jest żaden elektromagnes. Odpala tylko z hamulcem, bo jak inaczej włączył byś "przekręcenie stacyjki". Bez odpala tylko kontrolki. Nic nie cyka w mechaniźmie po naciśnięciu stopu, a ja niestety tym autem sporadycznie jeździłem a nie pamiętam dokładnie, żona go użytkuje, a w przypadku mojej żony dochodzenie takich szczegółów technicznych jest bezskuteczne. A auto odpala bez naciśnięcia na hamulec i to mnie zastanawia. Gdyby była awaria włącznika przy pedale (w sensie że zwiera zawsze) to i by wajha z biegów działała na tej samej zasadzie a nie działa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smakor Posted August 11, 2022 Share Posted August 11, 2022 Dlatego piszę - wajcha ma blokadę mechaniczną powiązaną mechanicznie z pedałem hamulca. Cykanie tylko słychać jak chcesz je usłyszeć i przy zgaszonym aucie Ja odkryłem je po jakimś pół roku Teraz słysze je wyraxnie już za każdym razem I dziura obok drążka rozbraja właśnie ten mechanizm. Moim zdaniem nie ma tu żadnej elektryki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc55 Posted August 11, 2022 Author Share Posted August 11, 2022 15 minut temu, Smakor napisał: Dlatego piszę - wajcha ma blokadę mechaniczną powiązaną mechanicznie z pedałem hamulca. Cykanie tylko słychać jak chcesz je usłyszeć i przy zgaszonym aucie Ja odkryłem je po jakimś pół roku Teraz słysze je wyraxnie już za każdym razem I dziura obok drążka rozbraja właśnie ten mechanizm. Moim zdaniem nie ma tu żadnej elektryki. to linka jest ? jutro to rozbiorę i zobaczę bo konsoli nie rozbierałem jeszcze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc55 Posted August 11, 2022 Author Share Posted August 11, 2022 Poszedłem to rozebrać bo nie dawało mi spokoju. Faktycznie jest linka ale do stacyjki. Po wciśnięciu przycisku na gałce powinna "wsuwać się" do stacyjki, nie wsuwa się. Natomiast po naciśnięciu przycisku do awaryjnego zwalniania blokady wsuwa się od razu. Pytanie teraz czy coś się w mechanizmie lewarka zepsuło ? Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz , po co jest czteropinowy przełącznik przy pedale hamulca ? W internecie szukając po jego numerze znajduje takie same opisane jako automat światła stop. Jednak za światło stop odpowiada ten drugi dwupinowy. Rozpinając ten czterpinowy nic się nie dzieje, a tak jak napisałem wcześniej auto można odpalić bez wciśniętego pedału hamulca, co wydaje mi się dziwne bo w moim drugim samochodzie muszę wcisnąć stop aby odpalić. Zamówię ten czujnik bo nie jest drogi i zobaczę czy coś się zmieni, a jak nie to będę musiał rozebrać wybierak , albo kupie na alle drugi bo widziałem za 100 zł takie kompletne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mc55 Posted August 17, 2022 Author Share Posted August 17, 2022 Temat do zamknięcia , uszkodzony był czujnik położenia dźwigni w wybieraku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.