Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zamulony silnik , stukanie góry silnika błąd P0011 oraz P0335


DobryZGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Potrzebuje porady co to może być , auto mam z silnikiem 1.8 16V primera od początku kopciła jest po płukance oraz ceramizatorze troszkę się zmniejszyło kopcenie ale jest nadal. Wyświetla mi się błąd jeden jak i drugi z tytułu lekko stuka górna część silnika oraz kopci. Powtarzam się lecz bardzo potrzebuje porady ahh.. ja sądzę że to rozrząd ale chciałbym się spytać was co wy o tym sądzicie , dzisiaj jechałem jechałem itd.. stanolem na światłach i mi umarła ponowne odpalenie bez gazu by się nie udało proszę pomóżcie rozwiązać problem czy to rozrząd przestawiony a jak nie to nie wiem już.. to auto było ciorane jezdzone na byle jakim oleju itd teraz ma lepiej o wiele zalany jest Valvoline 10W-40 tak jak mówiłem z ceramizatorem jeżeli chodzi o spalanie to takie 7.6 l/100km się trzyma cały czas pisze to abyście mieli podstawy . Do pomocy autem przejechałem już 2000km około. Napisałem to lekko nie zrozumiale przepraszam was lecz już trochę się poddałem a mega mi na autku zależy. Autko rownierz nie ma mocy słabo się zbiera chodź już sama płukanka i ceramizator mi pomogły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0335 to bład czujnika położenia wału. Od tego bym zaczynał bo P0011 to bład IVT .. wiec raczej P0335 jest pierwotny bo sygnal idzie z czunika położenia wału do ECM a potem na IVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, OsobaNN napisał:

P0335 to bład czujnika położenia wału. Od tego bym zaczynał bo P0011 to bład IVT .. wiec raczej P0335 jest pierwotny bo sygnal idzie z czunika położenia wału do ECM a potem na IVT.

Dobrze sprawdzę , teraz pytanie co z brakiem mocy itd pojutrze będę sprawdzał kompresję fajnie by było jakby była dobra i będę szukał. Może pan coś wie na temat tego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brank mocy może wynikać z tych błedów , nie mniej sprawdzenie kompresji to zawsze dobry pomysł. Być może ze wymiana czujnika rozwiąże problemy ,nie mniej trzeba iśc po DTC i rozwiązac najpierw problem obecny i wtedy zobczyc co dalej , tak przynajmniej ja uważam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, OsobaNN napisał:

Brank mocy może wynikać z tych błedów , nie mniej sprawdzenie kompresji to zawsze dobry pomysł. Być może ze wymiana czujnika rozwiąże problemy ,nie mniej trzeba iśc po DTC i rozwiązac najpierw problem obecny i wtedy zobczyc co dalej , tak przynajmniej ja uważam. 

 

Zgadzam się pojadę dopytać ile kosztuje czujnik i ogarnę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz błąd P0011 nie wymieniaj czujnika tylko weź wykręć czujnik zmiennych faz rozrządu i go wyczyść błąd ten wskazuje na nieprawidłowe przesuwanie się zaworu z powodu brudu/opiłków. Brak mocy jest spowodowany tym że nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Devil1986 napisał:

jeżeli masz błąd P0011 nie wymieniaj czujnika tylko weź wykręć czujnik zmiennych faz rozrządu i go wyczyść błąd ten wskazuje na nieprawidłowe przesuwanie się zaworu z powodu brudu/opiłków. Brak mocy jest spowodowany tym że nie zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.

O bardzo dziękuję za kolejną radę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tym zabiegu wszystko powinno wrócić do normy lecz jest szansa że się to za jakiś czas powtórzy. Miałem taki sam objaw i pojechałem z tym do serwisu i tam właśnie się o tym dowiedziałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Devil1986 napisał:

po tym zabiegu wszystko powinno wrócić do normy lecz jest szansa że się to za jakiś czas powtórzy. Miałem taki sam objaw i pojechałem z tym do serwisu i tam właśnie się o tym dowiedziałem 

A powiedz mi gdzie się znajduje czujnik i czy jak go wyjmę to czy nic się nie uszkodzi itd , i czy nie pstryknie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on się znajduje na pokrywie zaworów przy łańcuchy rozrządu, taka tuleja wystaje jest mocowana na jedną śrubkę i jedną wtyczkę. Nie uszkodzić go nie uszkodzisz no chyba że ci spadnie i się wygnie, najlepiej jest go wyczyścić zmywaczem do hamulców oraz trzymając go najlepiej w poziomie lub po ukosie wtyczką do góry. Na tym czujniku jest także oring przed włożeniem z powrotem na miejsce dobrze jest zwilżyć oring olejem by sie nie poszarpał i nie uszkodził 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Devil1986 napisał:

on się znajduje na pokrywie zaworów przy łańcuchy rozrządu, taka tuleja wystaje jest mocowana na jedną śrubkę i jedną wtyczkę. Nie uszkodzić go nie uszkodzisz no chyba że ci spadnie i się wygnie, najlepiej jest go wyczyścić zmywaczem do hamulców oraz trzymając go najlepiej w poziomie lub po ukosie wtyczką do góry. Na tym czujniku jest także oring przed włożeniem z powrotem na miejsce dobrze jest zwilżyć oring olejem by sie nie poszarpał i nie uszkodził 

Dobrze dziękuję a fazy się nie przestawia jak go wyjmę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, nie przestawią się gdyż jest to tylko zawór który reguluje przepływ oleju do koła zmiennych faz rozrządu w odpowiednim momencie. A ten zawór się przycina gdyż jest zabrudzony i koło się nie wysterowuje i tu jest problem z zamulaniem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Devil1986 napisał:

nie, nie przestawią się gdyż jest to tylko zawór który reguluje przepływ oleju do koła zmiennych faz rozrządu w odpowiednim momencie. A ten zawór się przycina gdyż jest zabrudzony i koło się nie wysterowuje i tu jest problem z zamulaniem 

A masz jakiś pomysł dlaczego kopci pwoiem że czasami kopci dużo po ruszeniu a czasami potrafi tylko dymka puścić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, DobryZGR napisał:

A masz jakiś pomysł dlaczego kopci pwoiem że czasami kopci dużo po ruszeniu a czasami potrafi tylko dymka puścić 

na 90% są to pierścienie które były wadliwe a pozostałe 10% to uszczelniacze zaworowe, no chyba że masz mikropęknięcie bloku na kanale olejowym ale to mało prawdopodne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Devil1986 napisał:

na 90% są to pierścienie które były wadliwe a pozostałe 10% to uszczelniacze zaworowe, no chyba że masz mikropęknięcie bloku na kanale olejowym ale to mało prawdopodne 

Czyli remont silnika albo wymiana no cóż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli byś już chciał robić to zobacz w jakim stanie masz panewki oporowe wału korbowego, gdyż mój silnik także kiedyś jeździł na czym się dało (poprzedni właściciel) i się okazało że panewka się starła i wypadła lewa jak i prawa strona do miski olejowej z tym że jedna uległa zdeformowaniu druga nie. A morał z tego taki że do wymiany mam blok i wał gdyż jeździł chwile bez panewek (niewiedza) i wał tarł o blok, z tego powodu w misce olejowej było multum opiłków które krążyły wraz z olejem do filtra i filtr się zapychał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Devil1986 napisał:

jeżeli byś już chciał robić to zobacz w jakim stanie masz panewki oporowe wału korbowego, gdyż mój silnik także kiedyś jeździł na czym się dało (poprzedni właściciel) i się okazało że panewka się starła i wypadła lewa jak i prawa strona do miski olejowej z tym że jedna uległa zdeformowaniu druga nie. A morał z tego taki że do wymiany mam blok i wał gdyż jeździł chwile bez panewek (niewiedza) i wał tarł o blok, z tego powodu w misce olejowej było multum opiłków które krążyły wraz z olejem do filtra i filtr się zapychał 

Podjąłem decyzję o wymienię całego silnika 1 ma 8 barów 2 ma 8.3 38.5 4 ma 8 wiec tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Devil1986 napisał:

nominalnie wg książki serwisowej sprężanie tego silnika jest 9,5:1

No to u mnie jest po 8 to okej czy nie bardzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest troszkę mało więc tak czy siak czekałby cię remont bo albo pierścienie puszczają albo zawory  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Devil1986 napisał:

jest troszkę mało więc tak czy siak czekałby cię remont bo albo pierścienie puszczają albo zawory  

No to czyli wymiana 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...