Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana foteli welurowych na skórzane z podgrzewaniem


JarekO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić używane fotele skórzane z podgrzewaniem z modelu z 2018. Obecnie są welurowe standardy. Czy ktoś już przekładał i czy to nie jest wielki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie żadne. Rozpiąć kostki, odkręcić szyny foteli. Wyjąć. Wsadzić nowe, przykręcić. Z tyłu wypiąć siedzisko, poroskręcać oparcia, wymienić  skręcić. Przynajmniej ja jak u siebie to rozkręcałem do sprzątania to nie widziałem nic problematycznego. Nie pamiętam tylko czy uchwyty od pasów też mają wypinaną kość, czy trzeba je odkręcać od fotela czy są integralną jego częścią. Zalecam jednak nie odpalaf acc ani startu przy odpiętych kościach, żeby sobie błędu srs nie zrobić. Niestety czy nie trzeba czegow robif w kierunku poduszek to musi się jeszcze ktow wypowiedzieć kto zmienił. Ja tylko rozpinałem, rozkręcałem, wyjmowałem i składałem, ale to były te same fotele. Acha, i ja mam pulsara, ale też nissan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz kupić siedzenia z kompletem,czyli: tunel z przełącznikami i kablem ,którym wepniesz się w pustą kostkę pod tunelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję. Czyli rozumiem, że wolna kostka tak czy inaczej jest w standardzie i nie muszę nic prowadzić do tunelu od skrzynki z bezpiecznikami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od modelu acenta powinna instalacja być w tunelu.Visia ma instalację ubogą,pozbawioną wyprowadzeń.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrozumiałem twój pierwszy post, że masz grzane, tylko nieskórzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tecnie nie ma grzanych foteli???? Ja mam acentę z 17 r i mam grzane...matko i córko co ten Nissan wyprawia.Jak dostaniesz tunel z przełącznikami i kablem,to będziesz wiedział gdzie go wpiąć,bo kostki są zero-jedynkowe.Tylko pasują do tej co mają pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 16 rok i jest wszystko oprócz foteli grzanych, tak więc kupiłem skórzane z po lifcie z 2018 te piękne z tą opcją. Pewnie pamięci nie będzie, lecz podgrzewanie jest bardzo miłe skoro my marznąć w domach? to auto niech będzie ciepłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja właśnie wymieniłem fotele w Micrze K14. Miałem bez podgrzewania, a założyłem skórzane z podgrzewaniem. Kostka pod fotelem do podgrzewanych foteli jest fabrycznie przygotowana do wpięcia. Zmieniłem również panel sterowania na taki z opcją podgrzewanych foteli. Wpiąłem również dwa przekaźniki w puste kostki pod dekorem deski rozdzielczej przy poduszce pasażera (są one przygotowane do wpięcia i podobno dotyczą podgrzewanych foteli). Niestety po tych wszystkich zabiegach podgrzewanie nie działa (nie dochodzi prąd do kostek przy fotelach). Zacząłem sprawdzać przejścia na kablach od kostki pod fotelem i nigdzie nie mogę znaleźć połączenie. Nie ma połączenia ani z zamontowanymi przekaźnikami, ani z panelem sterowania podgrzewaniem. Znalazłem za to 4 niebieskie i 4 różowe przewody nigdzie nie wpięte przy module komfortu pod maską. 4 niebieskie przewody mają połączenie z niebieski przewodem wychodzącym z panelu sterowania a 4 różowe z różowym w panelu sterowania. Tak myślę i według mnie te wolne 8 przewodów trzeba gdzieś wpiąć w wolne piny w module komfortu, bo jest sporo wolnych pinów - tylko gdzie je wpiąć. Tu zapewne potrzebny by był jakiś schemat a do nich nigdzie jeszcze w internecie nie dotarłem. Może wiecie jak to podłączyć, albo znacie jakiegoś dobrego elektryka od Nissana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest duże prawdopodobienstwo, że wiązkę konsoli czy w kabinie auta masz z wyższej wersji, ale wiązka przychodząca z komory silnika jest z wersji niższej. Wtedy np z jednej strony do kostki przychodzi więcej przewodów, a w drugiej jest mniej, więc nie ma kontynuacji. Może być też tak, że obie wiązki są z wyższej wersji, a np. oprócz przekaźników brakuje jeszcze bezpiecznika, bo fotele są np. na osobnym obwodzie... zalecam nie kombinować z podpinaniem wolnych przewodòw w wolne miejsca na IPDM, BCM itd... jak spalisz komputery to możesz pójść w spore koszty. Polecam chociaż przepatrzeć schematy do qq j11 czy juka f15 i tam zobaczyć jak leciało grzanie foteli. Jest duża szansa, że w micrze jest podonie, więc drogą dedukcji i multimetru można to podpiąć. A najlepiej dorwać skądś schematy do micry k14, ale to może być bardzo trudne lub nawet niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka pod konsolą odbiera kable od wiązki nadwoziowej, ale nie wiem gdzie te kable idą dalej pod konsolą. Wydaje mi się, że wiązki są przygotowane pod grzane fotele. Zastanawiają mnie tylko te 8 wolnych kabli przy module komfortu, które łączą się 2 kablami ( czyli 4 kable przechodzą w jeden) z panelem sterowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tunelu powinieneś mieć kostkę do podłączenia.Niema dwóch jednakowych,więc bez problemu się połączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotele i boczki z 2018 zamontowane w n connekcie z 2016, tunel środkowy też. W boczkach niestety przełączniki z nowszego nie chodzą. Tak więc, teraz mam już z tym problem. Przełożyłem fotele i podpiąłem wiązki lecz nie do końca. Wolne przewody do przełączników podgrzewania były w tunelu i jest OK. Wolne wtyczki zapiąłem w fotele jednak nie wszystkie. W fotelu kierowcy nie pasuje do gniazda wtyczka od strony tunelu środkowego, a u pasażera jest pięć gniazd, a mam cztery wtyczki. Fotelom brak zasilania. Pasażera ze źródła zewnętrznego można przestawić. Jednak u kierowcy nie wiem jak podłączyć i skąd wziąć do nich zasilanie. Czy ktoś może to przerobił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie kupiłeś przypadkiem foteli z anglika? Taka myśl mi przyszła, że jak wtyczki w fotelach pasażera i kierowcy się różnią, a twoja instalacja nie pasuje to masz angliki, albo masz jednak fotele z jakoeś wersji, która nie współgra z twoim samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja europejska to samo już miał ktoś na forum, ale mi nie odpowiada na pytanie. To są po liftowe a ja mam przed liftem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się uruchomić wszystko oprócz pamięci ustawienia. To jednak nie będzie działać w tej wersji bez głębszej ingerencji w komputer itd. To co chciałem osiągnąłem. Fotele grzeją i regulacja też działa tak jak trzeba. Konieczna była wymiana wtyczki starej na nową po liftową w wiązce samochodu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...