Guest okraglaczek Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Witam mam problem z katem pochylenia kol przednich odbiega od normy jakies 3cm u goru kola. Wiem ze primerka nie ma regulacji kata, slyszalem o podkladkach ale 3 cm to duzo a pozatem sruby bym musial wymieniac na jakies dluzsze. Moze da sie to zrobic samy wachaczem? moze od innego nissana ale troszke Dłuższy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek503 Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Masz do wymiany wahacz góny i wszystko wróci do normy. Poszukaj na forum, temat poruszany był wiele razy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 oprócz sugestii Piotrka a co z rozstawem kielichów - jest dobry? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 rostaw kielichow jest ok! a nie wydaje mi sie ze to wachacze bo wygladaja na ok od strony karoseri. ale wykrece je i sprawdze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Piotrek503 Posted December 15, 2005 Share Posted December 15, 2005 Nie musisz wyjmować wahaczy żeby je sprawdzić. Wystarczy że podniesiesz koło i poruszasz nim góra-dół. Wahacz będziesz miał wtedy na wysokości oczu i łatwo będzie zobaczyć (i poczuć) luzy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 patrzylem nie ma luzow!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cornholio78 Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 na pewno masz założone dobre wahacze? przecież w którymś miejscu musisz mieć albo skrzywiony któryś element albo niepasującą część. Cudów w tym przypadku nie ma. Mierzyłeś punkty bazowe? odległość kielichów to nie wszystko, nieraz sa oba przesunięte na jedną stronę. I nie stawiaj tylu wykrzykników i tak się nikt nie boi :wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Punktów nie sprawdzalem, poszukam tej serwisowkii i jutro pomierze. byc moze ze wachacze sa jakas podrabiane i sa krotsze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Coobcio Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 hehe u mnie po dzwonie takim fest co mi wyrwalo kolo z przegubem myslem że gorny wachacz ocalal bo wyglądał ok... On się krzywi w taki niepozorny sposób że cięzko to zauwarzyć najprosciej to wykrecić go i pujsc do skelpu i porównać z nowym. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 19, 2005 Share Posted December 19, 2005 hehe u mnie po dzwonie takim fest co mi wyrwalo kolo z przegubem myslem że gorny wachacz ocalal bo wyglądał ok... On się krzywi w taki niepozorny sposób że cięzko to zauwarzyć najprosciej to wykrecić go i pujsc do skelpu i porównać z nowym. Potwierdzam, mi jak jakis koles stuknal mocno w kolo i przerysowal caly bok, to tez mialem problem z ktem i jak zmienilem wachacz na nowy to jak reka odjal. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 w srwisowce nie moglem znalezc tych odleglosci i Zamowilem wahacze jutro bede mial po poludniu, firma Febi po 130zl/szt mam nadziej ze troche wytrzymaja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest szczypior Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 A może masz ten sam problem co ja? Po naprawie u blacharza prawy kielich został za słabo "pociągnięty". Różnica w przekątnych, mierzonych od mocowań zawiasów maski do zewnętrznych śrub kielichów wynosi teraz 7 mm (prawy kielich jest 7mm za daleko w komorze silnika)a to wystarczy żeby zmienił się kąt . Najlepsze jest to że ci fachowcy chcieli mi wmówić że amotyzator jest krzywy i dlatego koło "leży". Wywiezli auto na zbieżnośc i ich znajomi spiłował wachacz z góry i zdołu i koło stoi prosto ale wymiary mi nie pasują. W związku z tym mam prośę o jakiś link do strony z danymi naprawczymi, czy wymiarami bo juz 3 godziny szukam i nie mogę znalezć, Dzięki, pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 ja serwisowke sciagalem z tad, tam jest wszystko http://www.bruneros.md4.pl/service_10.zip a tu masz instrukcje obslugi z AUTO: http://www.bruneros.md4.pl/Nissan_Primera_...nictwo_AUTO.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 23, 2005 Share Posted December 23, 2005 Wymienilem wahacz na nowy a tylko troszke sie porawilo,wkurzylem sie na maxa. Wiec wychodzi na to ze mam skrzywiony przegub zawieszenia,ale z tym dalem sobie spokoj Dalem poprostu 5 podkladek u gory wspornika wahacza i 4 nadole,wymienilem sruby na dłuższe i jest idealnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafp11 Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Gdzie kupowałeś wahacze febi po 130? I czy przy złym pochyleniu koła nie miałeś złego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 24, 2005 Share Posted December 24, 2005 Zalatwil mi znajomy co racuje w Inter carsie. a kat wyprzedzenia zwrotnicy byl dobry.Teraz musze jeszcze ustawic zbierznosc bo powymianie sciaga mnie na prawo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dżodżo Posted December 25, 2005 Share Posted December 25, 2005 Ja jak mialem krzywy wachacz to tez chcialem to naprawic poprzez wstawienie podkladek ale przez podkladki mialem wlasnie zly kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, tak wiec nie bylbym u Ciebie taki pewny czy wszystko jest okey, ale byc moze sie myle. POZDRAWIAM..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 jak patrzylem na oko to kolo nie jest przesuniete ani do przodu ani do tylu . Jutro sciagne kolo i sprawdze. Narazie wogole nie jezdze bo mnie ostro sciagana na prawo,ale to tylko zbierznosc tak mi sie wydaje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaano Posted December 26, 2005 Share Posted December 26, 2005 ja mialem podobny problem w P10 - tylko u mnie wszystkie kola mialy zle katy - przyczyna byly obciete sprezyny - a nie jeden madry mechanik od zawieszen wymyslal mi wymiane calego zawieszenia (...majatek) a tu tylko sprezynki trzebabylo wymienic..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 A jak patrzyliscie od dołu to gdzie był ucisk? U mnie koło jest skrzywione, wystaje na dole a chowa sie u góry, ucisk na gumkach jest przy dolnym mocowaniu amortyzatora, a przy ruszaniu kołem na dzwignietym całym aucie nie mozna sie przyczepic do niczego. Oczywiscie zbierznosc sie lekko rozjechała. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Musisz odkrecic mocowanie wachacza górnego i podłożyć kilka podkładek Na górną czesc i na dolną, ja w sumie podłozylem na strone okolo 20. Tylko musisz wymienic sruby na dłuzsze, tylko pamietaj żeby były WZMOCNIONE Moze u Ciebie bedzie mniej podkladek, ja sprawdzalem z poziomnicą i bylo ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waldek Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Chciałem przypomnieć że to nie furmanka. Wiecie jakie są siły przy 100km/h? Nowe śruby to wytrzymają? A kąta zwrotnicy to tak od razu nie poznasz. Proponuję zrobić geometrię zawieszenia przedniego i ustawić wszystko. Musi być coś nie tak. Przecież jak się schowa głowę w piasek i nic nie widać to nie znaczy że nas nie widzą. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 No i zrobiłem objazdówkę, byłem w warsztacie prowadzonym przez byłych serwisantów nissana oraz w ASO, wnioski: -wahacze górne sie nie gna, są mocne i raczej nie ma problemów zeby sie wyginały -obejma zwrotnicy to kawał blachy i ona potrafi się wygiąć u mnie, nie ma luzów w zawieszeniu, jest za to (ledwo się udało wymacać) wygięta obejma zwrotnicy;-( zastanowie sie nad postawieniem auta na płycie, przykreceniu starej felgi i szerpnięciu, jak wjade na kanał zobaczę jaka jest odległość połączenia obejmy z górnym wahaczem od ziemi po obu stronach, to powinno tez jakiś obraz sytuacji dać. Myślę, że sprawa z podkładkami nie jest głupia, bo dolny wahacz trzyma odległość koła od podłużnicy. Jedyna rzeczą która bedzie inna niż w serii jest znikomy kąt pod jakim bedzie pracował górny wahacz, aha i odległość bierznika od obejmy. Wygląda to po prostu jak zwykła toporna regulacja kąta pochylenia;-) 20 szt? mm? Ja to zrobię finalnie z dużych podkładek z dwoma dziurami na śruby i bedzie git. Byłeś na geomerrii po zabawach z podkładkami? Jakie wyniki? Śruby mają gwint zwykły czy jakiś inny? Te dwie śruby co są w nadwoziu trzeba jakoś wybijać czy wyjdą same? Zastosowałeś śruby z sześciokątnym łbem czy imbusy? Aha, ja mam stabilizator podpinany do dolnego wahacza, wtryskowce mają do obejmy wiec tez mozna na to popatrzec, ale powinno być ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest okraglaczek Posted August 2, 2006 Share Posted August 2, 2006 Na gometri bylem ale tylko zbierznosc ustawialem, a pochylenia nie sprawdzalem. Dalem zwykle sruby takie jak byly tylko dłuższe i twardsze, a nie wiem jaki gwint mialy po poszedłem z nimi do sklepu. A sruby jak odkrecisz to same wyjdą tylko wpierw musisz wachacz wykrecic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest jaras Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Ja wymieniłem obejmę zwrotnicy, kupiłem całą obejmę ze zwrotnicą i tarczą za 70pln. Kąt wrócił do normy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.