Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Problem z kątem pochylenia...


Guest okraglaczek
 Share

Recommended Posts

Guest okraglaczek

Witam mam problem z katem pochylenia kol przednich odbiega od normy jakies 3cm u goru kola. Wiem ze primerka nie ma regulacji kata, slyszalem o podkladkach ale 3 cm to duzo a pozatem sruby bym musial wymieniac na jakies dluzsze.

Moze da sie to zrobic samy wachaczem? moze od innego nissana ale troszke Dłuższy

Link to comment
Share on other sites

Guest Piotrek503

Nie musisz wyjmować wahaczy żeby je sprawdzić. Wystarczy że podniesiesz koło i poruszasz nim góra-dół. Wahacz będziesz miał wtedy na wysokości oczu i łatwo będzie zobaczyć (i poczuć) luzy.

Link to comment
Share on other sites

Guest cornholio78

na pewno masz założone dobre wahacze? przecież w którymś miejscu musisz mieć albo skrzywiony któryś element albo niepasującą część. Cudów w tym przypadku nie ma. Mierzyłeś punkty bazowe? odległość kielichów to nie wszystko, nieraz sa oba przesunięte na jedną stronę. I nie stawiaj tylu wykrzykników i tak się nikt nie boi :wink:

Link to comment
Share on other sites

hehe u mnie po dzwonie takim fest co mi wyrwalo kolo z przegubem myslem że gorny wachacz ocalal bo wyglądał ok... On się krzywi w taki niepozorny sposób że cięzko to zauwarzyć najprosciej to wykrecić go i pujsc do skelpu i porównać z nowym.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo
hehe u mnie po dzwonie takim fest co mi wyrwalo kolo z przegubem myslem że gorny wachacz ocalal bo wyglądał ok... On się krzywi w taki niepozorny sposób że cięzko to zauwarzyć najprosciej to wykrecić go i pujsc do skelpu i porównać z nowym.

 

Potwierdzam, mi jak jakis koles stuknal mocno w kolo i przerysowal caly bok, to tez mialem problem z ktem i jak zmienilem wachacz na nowy to jak reka odjal.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

w srwisowce nie moglem znalezc tych odleglosci i

Zamowilem wahacze jutro bede mial po poludniu, firma Febi po 130zl/szt mam nadziej ze troche wytrzymaja.

Link to comment
Share on other sites

Guest szczypior

A może masz ten sam problem co ja? Po naprawie u blacharza prawy kielich został za słabo "pociągnięty". Różnica w przekątnych, mierzonych od mocowań zawiasów maski do zewnętrznych śrub kielichów wynosi teraz 7 mm (prawy kielich jest 7mm za daleko w komorze silnika)a to wystarczy żeby zmienił się kąt . Najlepsze jest to że ci fachowcy chcieli mi wmówić że amotyzator jest krzywy i dlatego koło "leży". Wywiezli auto na zbieżnośc i ich znajomi spiłował wachacz z góry i zdołu i koło stoi prosto ale wymiary mi nie pasują. W związku z tym mam prośę o jakiś link do strony z danymi naprawczymi, czy wymiarami bo juz 3 godziny szukam i nie mogę znalezć, Dzięki, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

Wymienilem wahacz na nowy a tylko troszke sie porawilo,wkurzylem sie na maxa.

Wiec wychodzi na to ze mam skrzywiony przegub zawieszenia,ale z tym dalem sobie spokoj

Dalem poprostu 5 podkladek u gory wspornika wahacza i 4 nadole,wymienilem sruby na dłuższe i jest idealnie.

Link to comment
Share on other sites

Gdzie kupowałeś wahacze febi po 130? I czy przy złym pochyleniu koła nie miałeś złego kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy?

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

Zalatwil mi znajomy co racuje w Inter carsie. a kat wyprzedzenia zwrotnicy byl dobry.Teraz musze jeszcze ustawic zbierznosc bo powymianie sciaga mnie na prawo.

Link to comment
Share on other sites

Guest Dżodżo

Ja jak mialem krzywy wachacz to tez chcialem to naprawic poprzez wstawienie podkladek ale przez podkladki mialem wlasnie zly kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, tak wiec nie bylbym u Ciebie taki pewny czy wszystko jest okey, ale byc moze sie myle.

 

 

POZDRAWIAM.....

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

jak patrzylem na oko to kolo nie jest przesuniete ani do przodu ani do tylu

. Jutro sciagne kolo i sprawdze. Narazie wogole nie jezdze bo mnie ostro sciagana na prawo,ale to tylko zbierznosc tak mi sie wydaje

Link to comment
Share on other sites

ja mialem podobny problem w P10 - tylko u mnie wszystkie kola mialy zle katy - przyczyna byly obciete sprezyny - a nie jeden madry mechanik od zawieszen wymyslal mi wymiane calego zawieszenia (...majatek) a tu tylko sprezynki trzebabylo wymienic.....

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest jaras

A jak patrzyliscie od dołu to gdzie był ucisk?

U mnie koło jest skrzywione, wystaje na dole a chowa sie u góry, ucisk na gumkach jest przy dolnym mocowaniu amortyzatora, a przy ruszaniu kołem na dzwignietym całym aucie nie mozna sie przyczepic do niczego. Oczywiscie zbierznosc sie lekko rozjechała.

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

Musisz odkrecic mocowanie wachacza górnego i podłożyć kilka podkładek Na górną czesc i na dolną, ja w sumie podłozylem na strone okolo 20.

Tylko musisz wymienic sruby na dłuzsze, tylko pamietaj żeby były WZMOCNIONE

Moze u Ciebie bedzie mniej podkladek, ja sprawdzalem z poziomnicą i bylo ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest Waldek

Chciałem przypomnieć że to nie furmanka. Wiecie jakie są siły przy 100km/h? Nowe śruby to wytrzymają? A kąta zwrotnicy to tak od razu nie poznasz. Proponuję zrobić geometrię zawieszenia przedniego i ustawić wszystko. Musi być coś nie tak. Przecież jak się schowa głowę w piasek i nic nie widać to nie znaczy że nas nie widzą.

Link to comment
Share on other sites

Guest jaras

No i zrobiłem objazdówkę, byłem w warsztacie prowadzonym przez byłych serwisantów nissana oraz w ASO, wnioski:

-wahacze górne sie nie gna, są mocne i raczej nie ma problemów zeby sie wyginały

-obejma zwrotnicy to kawał blachy i ona potrafi się wygiąć

 

 

u mnie, nie ma luzów w zawieszeniu, jest za to (ledwo się udało wymacać) wygięta obejma zwrotnicy;-(

 

zastanowie sie nad postawieniem auta na płycie, przykreceniu starej felgi i szerpnięciu,

jak wjade na kanał zobaczę jaka jest odległość połączenia obejmy z górnym wahaczem od ziemi po obu stronach, to powinno tez jakiś obraz sytuacji dać.

 

Myślę, że sprawa z podkładkami nie jest głupia, bo dolny wahacz trzyma odległość koła od podłużnicy. Jedyna rzeczą która bedzie inna niż w serii jest znikomy kąt pod jakim bedzie pracował górny wahacz, aha i odległość bierznika od obejmy.

 

Wygląda to po prostu jak zwykła toporna regulacja kąta pochylenia;-)

 

20 szt? mm? Ja to zrobię finalnie z dużych podkładek z dwoma dziurami na śruby i bedzie git.

 

Byłeś na geomerrii po zabawach z podkładkami? Jakie wyniki?

Śruby mają gwint zwykły czy jakiś inny? Te dwie śruby co są w nadwoziu trzeba jakoś wybijać czy wyjdą same? Zastosowałeś śruby z sześciokątnym łbem czy imbusy?

 

Aha, ja mam stabilizator podpinany do dolnego wahacza, wtryskowce mają do obejmy wiec tez mozna na to popatrzec, ale powinno być ok.

Link to comment
Share on other sites

Guest okraglaczek

Na gometri bylem ale tylko zbierznosc ustawialem, a pochylenia nie sprawdzalem.

Dalem zwykle sruby takie jak byly tylko dłuższe i twardsze, a nie wiem jaki gwint mialy po poszedłem z nimi do sklepu. A sruby jak odkrecisz to same wyjdą tylko wpierw musisz wachacz wykrecic

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...