Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai - pojazd nie odpala


Jakiboski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Mam nadzieję że któryś z forumowiczów miał podobny problem i usterkę w moim nissanie uda się w końcu zdiagnozować. 

Zaczynając do początku, pacjent Qashqai J10 - 1.6 benzyna z LPG - rok 2008 - przebieg ok 260000 km. Około 3 - 4 miesiące temu pojazd rano nie zapalił ( rozrusznik kręci ) po trzech, czterech próbach i braku reakcji ( nie świecą się żadne błędy z OBD2 )  pojazd pojechał na kanał by zdiagnozować w/w problem. I teraz zaczyna się cała przygodna : 

1. Jeden z mechaników stwierdził że przeskoczył rozrząd - został zakupiony nowy ( oryginał )  założony - nie odpalił 

2.Uszkodzony czujnik położenia wału / wałków - zakupione nowe dobrze że udało się oddać bo też nie pomogło 

3,wymieniony czujnik temperatury, wymieniony czujnik przepływu powietrza

3.Świece zostały sprawdzone - są ok, ( iskra jest na wszystkich świecach )  wymieniono pompę paliwa,  wymieniono wszystkie cewki, wymieniono rozrusznik, nowy akumulator, sprawdzono wtrysk paliwa - daje paliwo na wszystkie cylindry, sprawdzono kompresje ( jest ok ) 

4.Jedne z następnych mechaników stwierdził że usterka leży w LPG -  szybciutko cała stara instalacja ( niemiecka FRONTGAS )  została wyciągnięta - i założona nowa - STAG GO FAST II - to niestety nie pomogło 

Po wszystkich w/w rzeczach ( ręce opadają ) pojazd miał być przewieziony do innego mechanika na holu - i tu niespodzianka pojazd pociągnięty na holu odpalił !!!!!!! ( potem zapala bez problemu ) 

I tak wszystko wróciło do normy ( norma trwała 1 tydzień ) kolejny piękny poranek wsiadam i qashqai nie odpala - ostatnio usłyszałem że to może reduktor przepuszczać gaz do kolektora i to dlatego ale samochód był w serwisie LPG 2 tygodnie i niby wszystko jest ok. ( został wymieniony reduktor nowy na następny nowy i nic to nie dało ) 

Oczywiście sytuacja się powtarza co jakiś czas - chwilkę jeździ super ( 2-5 dni w porywach 7 dni  ) i potem znowu nie można odpalić - na HOL odpala i tak w kółko Macieju 

Już mnie to mocno wkur... - dużo pieniążków wydane a samochód jak nie funkcjonuje to nie funkcjonuje 

Drodzy forumowicze - piszę tutaj prosząc o pomoc - może ktoś z Was spotkał się w w/w problemem - czekam na odpowiedzi i życzę szerokiej drogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie bardzo. Problem pojawia się na obydwóch pilotach.....

Nie ma znaczenia który kluczyk jest w stacyjce. Poza tym pompa zawsze działa - słychać 

Edytowane przez Jakiboski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jakieś DTC ?  W tym przypadku stawiam na układ paliwowy lub powiązana z nim elektryke jeśli reszta została jak opisane sprawdzona. Sprawdził bym przekażnik od pompy i ciśnienie paliwa ( podczas odpalania powinno być około 3,5 bara ). Przepływke  i przepustnicę też bym sprawdził przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem nie ma żadnych błędów. Pompa już została wymieniona na nową - oczywiście mogę sprawdzić przekaźnik pompy ale jak już opisałem po przekręceniu kluczyka słychać jak pracuje - dziwne też to że odpali na pych/hol. Czujnik przepływki wymieniony - przepustnica wyczyszczona - brak efektu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie, znaczy pierwszy z mechaników stwierdził że jest troszkę za małe więc poszła decyzja o wymianie pompy - ale tak jak pisałem problemu to nie rozwiązało.... Może warto teraz gdzieś zawieść samochód by sprawdzić ciśnienie jakie jest.... Tylko jak jest nowa pompa to nie powinno być ok ? Hmmm.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej nie wiedzieć, ? - mam totalnego pecha że jeszcze żaden z mechaników nie dał konkretnej diagnozy - wymień to będzie działać.( Wszyscy jakieś pier...... teorie które nie dają rezultatu. ) Sytuacja jest naprawdę dziwna - jak się nie uda naprawić auta  wypier.... Jak najdalej bo mnie szlak trafi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, dzisiaj samemu musisz się znać na samochodach albo dorwać mechanika z polecenia, inaczej popłyniesz właśnie na takich co uczą się diagnostyki na swoich klientach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć, czy udało się rozwiązać problem? Od niedawna mam tak samo. Cholera nie bierze, bo nie wiem kiedy odpali a kiedy nie. Czasami próbuję odpalić rano i nic, a po kilku godzinach odpala, choć przez krótką chwilę pracuje nierówno, jakby bez jednego cylindra. Komputer nie pokazuje błędów. Zaprowadziłem do mechanika/ elektronika. U niego odpalał zawsze. Samochód po remoncie głowicy, nowe świece i cewki zapłonowe, nowy rozrząd. Nie mam ochoty wkładać w niego więcej pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Niestety problem nie jest rozwiązany. Stoi u mechanika już miesiąc - myśleli że to przekaźniki od rozrusznika ale niestety to nie to. Jest jeden plus na komputerze wychodzi że w momencie zapalania ma bardzo wysoka dawkę paliwa i zalewa świece........ Ale niestety nie wiadomo dlaczego. Jak już odpali komputer pokazuje prawidłową dawkę paliwa ........ Ręce opadają narazie nic nie jest rozwiązane. W poniedziałek kolejna dawka testów. Oczywiście jak tylko coś będę wiedział napisze tutaj. Pozdrawiam 

 

Już była wywalona i stara instalacja LPG - problemu to nie rozwiązało...... Jest całkowicie nowa instalacja LPG 

Edytowane przez Jakiboski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...