JarekO Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Zapragnąłem stacji multimedialnej i podczas podłączania zniknęło zasilanie radia. W kostce nie ma napięcia. Bezpieczniki w kabinie są OK choć nie jest opisane, który jest od radia. Sprawdziłem wszystkie wizualnie i miernikiem też. Nie udało mi się włączyć androida i próba ponownego podłączenia radia skończyła się fiaskiem. Proszę o pomoc gdzie szukać przekaźnika lub jak sprawdzić po kolei wiązkę kabli, gdzie zniknęło zasilanie? Może ktoś spotkał się z tym problemem. Klimatyzacja działa bez problemów lecz ani nawigacja ani kamery 360° nie są dostępne. Po za tym samochód pracuje bez uwag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Bateryjne 20A (żółty), ignition 10A (czerwony) idą do jednej kostki na pin 19 i 7. Powinien być jeden w pobliżu drugiego. I jeszcze jedno zasilanie z bcm na drugą kostkę na pin 27 lub 44 (radio bez kamery). W przypadku nawigacji bcm na 7 pin pierwszej kostki, ignition na 40 drugiej kostki. Główne zasilanie z bezpiecznika 20A tak samo. Szukaj kolorów jasnoniebieski, jasnozielony, biały. Jasnoniebieski powinien być grubszy. Na grubszym powinno być stałe zasilanie. Na jasnozielonym napięcie powinno być gdy kluczyk lub przycisk jest na ON lub włqczony silnik (ignition). Biały to zasilanie akcesoryjne. Tam może być 0, 3,15 lub może nawet 12 V (tego nie mam pewności) ale nie pamiętam w jakich stanach zasilania. Pytanie co za radio chcesz włożyć i jak u niego działa blok zasilania, tzn. które z tych trzech przewodów potrzebuje? Nie napisałeś też jakie masz oryg. radio i czy system kamer 360 czy tylko tylna, czy zwykłe radio. Zwykłe radio: Nawigacja: Patrzymy od tyłu wtyczki, mając zatrzaskv u góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekO Opublikowano 5 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 (edytowane) Ja już sprawdziłem wcześniej gdzie jakie powinno być i to wiem. Tylko tam tego napięcia nie ma. Tak pisałem. I moje pytanie co może być przyczyną tego, że zniknęło. Bo teraz nie ma nawet żeby oryginalne stare działało. Ja proszę o podpowiedź gdzie zniknęło. Radio jest z kamerami 360° Edytowane 5 Listopada 2022 przez JarekO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Na których pinach nie masz zasilania? Na 19 nie ma? Czy na 40 też nie ma jak przycisk start/stop jest załączony lub silnik jest włączony? Czy nawigację dało się uruchomić wcześniej przy wyłączonym silniku lub wyłączonym zasilaniem z przycisku start stop czy uruchamiała się tylko jak silnik lub s/s był w stanie załączonego zasilania (ignition on). Inaczej, jak jest zasilanie wtedy się świecą kontrolki na zegarach... Odszukaj skrzynki z bezpiecznikami w takim układzie: Interesują cie bezpieczniki z pozycji 80 (zasilanie bateryjne) i 73 (zasilanie przy włączonym przycisku s/s lub włączonym silniku). Sprawdź przy pierwszym multimetrem czy jest zasilanie przed bezpiecznikiem, a drugi na załączonym zasilaniu. Jeśli na pierwszym nie ma zasilania to musisz grzebać chyba na bezpiecznikach w komorze silnika to z oznaczeniem N 30A: Jeśli tam jest ok to następnie trzeba spawdzif 30A-mperowe w bloku chyba już przy akumulatorze. Oprócz tego trzeba posprawdzać ciągłość przewodów multimetrem. Jeśli na wszystkim jest ok to jus nie wiem co może być. Może zwalony stabilizator DC/DC. W przypadku obwodu do pinu 40 sterowane jest to przekaznikiem przez BCM. Tu albo zwalony przekaźnik, albo wyjście puszczające zasilanie z BCM na cewkę przekaźnik. Przekaznik powinien być przy skrzynce bezpieczników, której screen pokazałem wyżej. Innych pomysłów nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekO Opublikowano 5 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Dziękuję za podpowiedzi. Na 19 nie ma na pewno. Na 40 nie jestem teraz pewien, ale raczej też nie. Tam były tylko mniejsze napięcia niż 12V. Teraz niestety muszę używać auta w związku z czym poskręcałem wszystko i będę mógł sprawdzić dopiero jutro popołudniu. Ten układ bezpieczków, to pewnie pod maską. Szczerze mówiąc, to wydaje mi się że załączenie nawigacji było możliwe po załączeniu zapłonu. Ale głowy nie dam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Te bezpieczniki (gdzie jest 80 i 73) na pewno są w środku. Albo z prawej strony przy drzwiach, albo pod zaślepką nad schowkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekO Opublikowano 5 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 W środku wszystkie bezpieczniki są sprawne. Ten układ z 80 i 73 jest po prawej nad schowkiem i nie są wszystkie gniazda obsadzone, ale wszystkie sprawne. Pozostaje mi tylko skrzynka przy akumulatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Ale sprawdzałeś multimetrem czy jest zasilanie na szynie w rzędzie gdzie jest 20 amperowy bezpiecznik (przed bezpiecznikiem) i sprawdzałeś ciągłość przewodu od bezpiecznika do pinu na kostce? Zanim jeszcze zaczniesz sprawdzać w komorze silnika sprawdź wyjście i wejście tego: Powinno być gdzieś nad schowkiem, ale schowek trzeba zdemontować. Jeżeli rozbierzesz tamtą okolicę i poodłączasz jakieś rzeczy związane z poduszkami to nie włączaj zasilania przyciskiem s/s ani silmika. Te rzeczy muszą być pidpięte wtedy, inaczej może wywalić błędy w układzie piduszek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekO Opublikowano 5 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 To sprawdzę dopiero w dzień. A co to jest? I jeszcze jedno: Ten 20A bezpiecznik jest odpowiada za to zasilanie pinu 20? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Odpowiada za 19 pin na kostce. 20 to uziemienie. 19 to stałe zasilanie, podtrzymuje pamięć i m.in. ustawioną godzinę w nawigacji. To ustrojstwo to konwerter (stabilizator) napięcia DC/DC. Występuje w modelach ze start/stop i jest wpięty na linii pomiędzy alumulatorem, a tą skrzynką bezpieczników nad schowkiem. Trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem wyjście na tym konwerterze to będzie to samo co szyna na skrzynce w rzędzie gdzie jest wpięty bezpiecznik 20A. Wejście do konwertera to będzie to co przychodzi od strony akumulatora (pin 3 na tym screenie na końcu wcześniejszego postu).. kostka (jedna z nich) bo są dwie) na konwerterze DC/DC. Na pinie 3 powinno być cały czas zasilanie, na pierwszym pinie zasilanie powinno się pojawić chyba gdy jest włączone zasilanie lub silnik albo też jest cały czas. Edit. na pierwszym pinie też jest stałe zasilanie. Za konwerterem przewód idzie z 4 pinu na przekaźnik, który zasila szynę w rzędzie na którym jest bezpiecznik 73, który daje zasilanie na pin 40 drugiej kostki nawigacji i któryś z pinów do modułu kamer. Sam przekaźnik jest włączany przez komputer BCM gdy jest zasilanie z jednego wciśnięcia przycisku s/s lub gdy jest włączony silnik. Musisz posprawdzać wszystko. Jeśli nie masz zasilania na pinie 19 to może być to w wyniku walniętego konwertera, walniętych bezpieczników. Jeśli dodatkowo nie ma zasilania na 40 pinie to walnięty bezpiecznik, konwerter, przekaźnik lub nie daj Boże komputer BCM. Albo nie ma ciągłości na przewodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekO Opublikowano 5 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Wielkie dzięki za te informacje, to samo sedno mojego zmartwienia. Czyli jeżeli dobrze rozumiem STABILIZATOR podaje cały czas napięcie na 19 nawet z rozłaczonym zapłonem? A zasilanie do uruchomienia którym pinem jest podawane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 5 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2022 Tak,zgodnie ze schematem z obwodu aku poprzez pin 3 wchodzi zasilanie stałe, wychodzi na pin 6 i przewodem leci na bezpieczniki nad schowkiem. Przewód ten zasila szynę w rzędzie na którym jest bezpiecznik 20A (nr 80), przez bezpiecznik i za bezpiecznikiem przewód leci w stronę nawigacji na pin 19 i do modułu kamer na pin 2 (przewód we wiązce rozdziela się na dwa) i to jak piszesz powinno być bez zapłonu. Na pin 1 też wchodzi stałe zasilanie i potem z 4 pinu przewodem również leci w stronę bezpieczników nad schowkiem i poprzez przekaźnik wchodzi na szynę w rzędzie na którym jest bezpiecznik 10A (nr 73), za bezpiecznikiem przewód też się rozdziela i leci na pin 40 drugiej kostki nawigacji i na pin 3 lub 4 modułu kamer (w zależności czy jest spryskiwacz tylnej kamery). I to działa jak jest zapłon lub włączony silnik. Tutaj masz widok od tyłu skrzynki z bezpiecznikami (tu akurat z pulsara). Przewody za bezpiecznikami lecq na różne urządzenia. Jak popatrzysz dokładnie obok widać szyny "miedziane" lecące przez cały rząd rowków z bezpiecznikami. Przy paznokciu widać niebieskie osłony przekaźników: A z samym wzbudzaniem nawigacji mam zagadkę. Ogólnie connect 3 wstaje jak podepniesz 12V na pin 19 i 7 oraz uziemienie na 20 pin. I np. w nissanie juke instalacja samochodu na pin 7 daje 12 voltów na ACC i włączonym silniku po przekaźniku i bezpieczniku 10A. Na pin 40 daje zasilanie na zapłonie i włączonym silniku. W Pulsarze i QQ 40 pin jest tak samo, ale 7 pin nawigacji dostaje połączenie ze 106 pinu komputera BCM. Wg schematu w dziale Audio Video przy zapłonie i włączonym silniku pojawia się zasilanie 12 volt, ale wg schematów z działu BCS (body control system) przy wyłączonym zapłonie jest 3,15V, a przy ACC, zapłonie lub silniku 0-0,5V Albo jest błąd w schemacie albo w QQ nawigacja wstaje jak ma 12 v na 40 pin, 0-0,5V na 7 pinie i wzbudzana jest po CANie. Ale to tylko takie tam moje wymysły. Oczywiście na 19 pinie mamy zasilanie stałe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekO Opublikowano 7 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2022 (edytowane) Serdecznie dziękuję za pomoc. Twoje wsparcie okazało się nieocenione. Jednak problem był w skrzynce z bezpiecznikami. Ktoś tam musiał zaglądać . Niestety straszne ciężko się pobrać do niej. Gdyby nie podpowiedzi nigdy bym sobie nie poradził. Jeszcze raz gorąco dziękuję. Edytowane 7 Listopada 2022 przez JarekO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 29 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 7.11.2022 o 07:17, JarekO napisał: Serdecznie dziękuję za pomoc. Twoje wsparcie okazało się nieocenione. Jednak problem był w skrzynce z bezpiecznikami. Ktoś tam musiał zaglądać . Niestety straszne ciężko się pobrać do niej. Gdyby nie podpowiedzi nigdy bym sobie nie poradził. Jeszcze raz gorąco dziękuję. W której skrzynce? Czy w skrzynce z bezpiecznikami wewnątrz przy kierowcy czy w komorze silnika czy może gdzieś indziej? Czy był problem z kablem, przekaźnikiem, bezpiecznikiem? Edytowane 29 Listopada 2023 przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 5.11.2022 o 19:28, tomkek1912 napisał: Tak,zgodnie ze schematem z obwodu aku poprzez pin 3 wchodzi zasilanie stałe, wychodzi na pin 6 i przewodem leci na bezpieczniki nad schowkiem. Przewód ten zasila szynę w rzędzie na którym jest bezpiecznik 20A (nr 80), przez bezpiecznik i za bezpiecznikiem przewód leci w stronę nawigacji na pin 19 i do modułu kamer na pin 2 (przewód we wiązce rozdziela się na dwa) i to jak piszesz powinno być bez zapłonu. Na pin 1 też wchodzi stałe zasilanie i potem z 4 pinu przewodem również leci w stronę bezpieczników nad schowkiem i poprzez przekaźnik wchodzi na szynę w rzędzie na którym jest bezpiecznik 10A (nr 73), za bezpiecznikiem przewód też się rozdziela i leci na pin 40 drugiej kostki nawigacji i na pin 3 lub 4 modułu kamer (w zależności czy jest spryskiwacz tylnej kamery). I to działa jak jest zapłon lub włączony silnik. Tutaj masz widok od tyłu skrzynki z bezpiecznikami (tu akurat z pulsara). Przewody za bezpiecznikami lecq na różne urządzenia. Jak popatrzysz dokładnie obok widać szyny "miedziane" lecące przez cały rząd rowków z bezpiecznikami. Przy paznokciu widać niebieskie osłony przekaźników: A z samym wzbudzaniem nawigacji mam zagadkę. Ogólnie connect 3 wstaje jak podepniesz 12V na pin 19 i 7 oraz uziemienie na 20 pin. I np. w nissanie juke instalacja samochodu na pin 7 daje 12 voltów na ACC i włączonym silniku po przekaźniku i bezpieczniku 10A. Na pin 40 daje zasilanie na zapłonie i włączonym silniku. W Pulsarze i QQ 40 pin jest tak samo, ale 7 pin nawigacji dostaje połączenie ze 106 pinu komputera BCM. Wg schematu w dziale Audio Video przy zapłonie i włączonym silniku pojawia się zasilanie 12 volt, ale wg schematów z działu BCS (body control system) przy wyłączonym zapłonie jest 3,15V, a przy ACC, zapłonie lub silniku 0-0,5V Albo jest błąd w schemacie albo w QQ nawigacja wstaje jak ma 12 v na 40 pin, 0-0,5V na 7 pinie i wzbudzana jest po CANie. Ale to tylko takie tam moje wymysły. Oczywiście na 19 pinie mamy zasilanie stałe. @tomkek1912 pisząc nad schowkiem masz na myśli schowek od strony pasażera czy ten schowek od strony kierowcy z boku dostępny po otwarciu drzwi? W przedziale silnika pod maską wszystkie bezpieczniki już sprawdziłem. Sprawdzam też wszystkie w ów od strony kierowcy w bezpiecznikach. Wydłubałem też te przekaźniki na tylnej stronie wszystkich bezpieczników (to co trzymsz w ręku) w QQ one są czarne, wszystkie takie same. Pozamieniałem miejscami i nadal nie ma zasilania na kamerze 360 i zasilaniu radia. Czy nad schowkiem pasażera też są bezpieczniki? (zaraz i tam sie dbiorę) Edytowane 30 Listopada 2023 przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 30 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2023 22 godziny temu, Piter napisał: W której skrzynce? Czy w skrzynce z bezpiecznikami wewnątrz przy kierowcy czy w komorze silnika czy może gdzieś indziej? Czy był problem z kablem, przekaźnikiem, bezpiecznikiem? Znalazłem upalony bezpiecznik z boku od pasażera. Przy okazji poznałem inne miejsca bezpieczników i przekaźników w tym aucie. Kosmos ile tego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 28 Października Udostępnij Opublikowano 28 Października (edytowane) Przed weekendem przestało działać NCII. W ogóle się nie uruchamia. Czarny ekran, przyciski nie podświetlane. Na środkowym wyświetlaczu między zegarami brak kompasu, zaś wskazywanie ograniczenia prędkości pokazuje trzy poziome kreski tak długo, aż nie minę jakiegoś znaku z ograniczeniem prędkości, wtedy wskakuje prędkość odczytana przez kamerę. Godzina się nie przestawiła. Czyli tam gdzie dostaje informacje z nawigacji - nic nie działa. Czyli oznacza to, że nawigacja, cały moduł radia kaput - a nie np. tylko brak podświetlania. Na razie - to co udało mi się na szybko na parkingu - to sprawdzenie bezpieczników po lewej stronie (w kabinie za kierownicą). Wg tabelki sprawdziłem jeden, oznaczony AUDIO 20A. czy to ten? Czy mam szukać innych? Dodam, że równo tydzień wcześniej miałem wymienianą przednią szybę (czołową), wersją podgrzewana elektrycznie. Wymiana w ASO. Czy to może mieć związek czy tylko zbieg okoliczności? @Piter tak zapytam - miałeś to samo i wymiana bezpiecznika pomogła? Mam szukać go po prawej stronie? Nawet nie wiedziałem, że są drugie bezpieczniki, oprócz tych po lewej stronie czyli po stronie kierowcy. Edytowane 28 Października przez Karminadel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 28 Października Udostępnij Opublikowano 28 Października Tak. Z tego co kojarzę audio jest na 20A i jest to główny przewód w dolnej kostce radia. Drugie zasilanie jest na drugiej kostce, ale to jest napięcie po zapłonie i włączonym silniku, ono nie jest konieczne by radio wstało. Wciskałeś może przycisk wyrzucania płyty CD? To powinno działać jeśli bezpiecznik 20A jest ok, jest napięcie na wejściu i uziemienie. Jeśli radio w ogóle nie reaguje i nie świeci to do sprawdzenia są przewód na którym jest bezpiecznik 20A i przewody uziemienia. Tutaj link do rozpiski złącz: https://www.scribd.com/document/529470724/Manual-para-referencia Do sprawdzenia pin 19, 20 i h13. 20 i h13 prawdopodomnie schodzą się na jednym oczku do masy, która będzie gdzieś przy któryś bezpiecznikach albo za zegarami. Niestety to mówie po pulsarze bo tak jest u mnie, ale w qq może być tak samo, znaczy w tych samych okolicach. Jeśli multimetrem na 19 wyjdzie, że jest napięcie, a na 20 i h13, że jest ciągłość do masy to drugie może być, że z nawi jednak jest coś nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 29 Października Udostępnij Opublikowano 29 Października @tomkek1912 dziękuję bardzo za wskazówki. Planowałem za to zabrać się w sobotę, w wolny dzień. ALE(!) dziś pod koniec jazdy, jak parkowałem - więc nie było żadnego wstrząsu, wjazdu w dziurę itp. - samo się włączyło Działa teraz wszystko normalnie. Co o tym myślisz? Francuska elektronika niejednego zaskoczyła - ale wolałbym by to było ostatni raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 29 Października Udostępnij Opublikowano 29 Października Wbrew obiegowej opinii nie do końca taka francuska. Mam porównanie nissan z renault i jednak wiązki w nissanie wg mnie w ogólności są lepiej wykonane niż w renault. Nawigacja też nie francuska i komputer BCM też nie. Nie mam pojęcia co się mogło stać. Albo coś szwankuje w samej nawigacji - w "module" dystrybucji zasilania, albo może coś poluzowane na połączeniach... Podstawowy test jak pisałem to naciskanie przycisku od CD. Jak nie świeci i nie włącza się to na zasilaniu to akurat przeważnie działa. Sprawdziłem na w sumie 7 nawigacjach lcn2kai Niektóre rzeczy nie zadziałają dopóki większość przewodów z auta nie jest podpięta... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekjanik Opublikowano 10 Listopada Udostępnij Opublikowano 10 Listopada Dzień dobry mam pytanie koledzy. Zginęła podświetlanie przycisków w radiu i radio nie wyłącza się po otwarciu drzwi. Czy to może bezpiecznik? Jaki kolor przewodu odpowiada za podświetlenie przycisków? Dodam że aktualizowałem soft do wersji D603 i mam podejrzenie że po tym zabiegu pojawiły się te problemy ale nie jestem pewny. Jeśli ktoś nie żył się z podobnym problemem proszę poradę. dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bilunia Opublikowano 10 Listopada Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 1 godzinę temu, jacekjanik napisał: Dodam że aktualizowałem soft do wersji D603 i mam podejrzenie że po tym zabiegu pojawiły się te problemy ale nie jestem pewny Proponuję przywrócić soft do poprzedniego i wtedy sprawa się wyjaśni. Grzebanie w softach nigdy nie było najlepszym pomysłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekjanik Opublikowano 10 Listopada Udostępnij Opublikowano 10 Listopada Chętnie bym to zrobił tylko nie za bardzo wiem jak? Z pozycji sprzętowej nie ma możliwości przywrócenia softu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.