tomkek1912 Opublikowano 5 Marca Udostępnij Opublikowano 5 Marca Można zacząć od tego modułu. Szczerze to nie wiem w czym może być problem. Z modułu kamer przy 360 do radia lecą tylko dwa przewody. Jeden z sygnałem obrazu, drugi to ekranujący pierwszy. To są przewody na pinach 41 i 42. Po stronie modułu kamer - chyba węższa z wtyczek pin 47 (obraz) i 48 (ekran). Zanim kupujemy cokolwiek to najlepiej sprawdzić ciągłość na przewodach multimetrem. Ale jak już kupiłeś to po prostu podmień, jeśli moduł kamer jest walniety to jak ten kupiony zadziała to może być konieczna kalibracja kamer. Jeśli dalej będzie na czarno to nie moduł jest problemem. Skoro radio masz aftermarketowe to tam też pasuje poprzeglądać. Natomiast jeśli to jest kwestia jakiś padniętych elementów elektronicznych to tutaj nie pomogę. Umieszczam siebie na poziomie trochę wyższym niż wymieniacz części w ASO i nawet nie jestem tego pewny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca (edytowane) W dniu 5.03.2025 o 09:08, tomkek1912 napisał: Można zacząć od tego modułu. Szczerze to nie wiem w czym może być problem. Z modułu kamer przy 360 do radia lecą tylko dwa przewody. Jeden z sygnałem obrazu, drugi to ekranujący pierwszy. To są przewody na pinach 41 i 42. Po stronie modułu kamer - chyba węższa z wtyczek pin 47 (obraz) i 48 (ekran). Zanim kupujemy cokolwiek to najlepiej sprawdzić ciągłość na przewodach multimetrem. Ale jak już kupiłeś to po prostu podmień, jeśli moduł kamer jest walniety to jak ten kupiony zadziała to może być konieczna kalibracja kamer. Jeśli dalej będzie na czarno to nie moduł jest problemem. Skoro radio masz aftermarketowe to tam też pasuje poprzeglądać. Natomiast jeśli to jest kwestia jakiś padniętych elementów elektronicznych to tutaj nie pomogę. Umieszczam siebie na poziomie trochę wyższym niż wymieniacz części w ASO i nawet nie jestem tego pewny Cześć, dotarły do mnie kolene elementy, które podmieniłem, podmiana modułu nic nie zmieniła. Może troche historii usterki, będzie może lepiej rozkminić przyczynę. W 2019 roku wymieniłem radio z oryginału na DASAITA z canbusem. W 2019 roku widoki w DASAITA 360 dzialaly (bieg wsteczny, widok z kamer, jazda do przodu od 0 do jakiejś niskiej prędkosci pokazywało obraz 360) W 2020 roku auto mocno obciążone bagażami na autostradzie w mocnym deszczu- przestała działać opcja "blind spot" , potem jak dotarłem na miejsce w Chorwacji okazało się, że opcja 360 po wrzuceniu wstecznego - ekran przelącza sie w tryb 360 ale widok gdzie powinny pojawić się widok 360 jest czarny. Dla przypomnienia to auto nie ma radarów zbliżeniowych z tyłu a algorytm "blindspot" wylicza to sobie na podstawie kamer i czujników parkowania. Wkurzylem się straszliwie i zaczalem kombinować ze stałym 12V, podałem je (już teraz niepamietam na który PIN) i obraz 360 wrócił (choć blind spot dalej zgłaszał błąd to tylna kamera pokazywała obraz ale była na czerwono przekreślona). To nieco rzucilo obraz że problermem moze byc tylna kamera. Jeździłęm jakiś czas z tak wpiętym na stale +12V az sie matryca w DASAITA uszkodzila (pasek potem przestala dzialac) Kupiłem DUDU7, prawidłowo podłączyłem razem z nowym CANbusem ale nie chcialem juz wpinać tego kabla +12V. Moduł 360 ma objawy tak jak w Chorwacji (czarny obraz po wrzuceniu wstecznego) W ciągu ostatnich 5 lat podmieniałem juz następujące elementy (tak wiem, zachowałem się jak pracownik ASO, troche mi wstyd to miał być QUICKWIN): - głosik PDC systemu parkowania 25650 6024 R VALEO 303404 (to na początku myslalem, że to ma defekt) - kamerę tylną (ta z opcją nadmuchu i spryskiwacza) - 288442 4EA0C, VCB-N512I - moduł kamer (284A14EA0B) - moduł kamery cofania (284F0 4EA0A) - dwa niebieskie przekaźniki w skrzynce bezpieczników po stronie pasażerra (25230-79942) Ponadto rozebrałem tylną wiązkę czujników parkowania i zmierzylem rezystancje każdego, sprawdziłem ciągłość przewodów pomimo, że czujniki parkowania wszystkie działają poprawnie i pokazują prawidłowo odległość od zbliżanych sięprzedmiotów. Myślę, że może coś jest nie tak w skrzynce bezpieczników pod przednią lampą lub ciągłość któregoś z przewodów, skończyły mi się pomysły. Które ciągłośći przewodów powinienem sprawdzic w/g Ciebie w pierwszej kolejności? Edytowane 14 Marca przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.