powermotor Opublikowano 13 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2022 Witam wszystkich . Jestem nowym klubowiczem . Poniżej opisze problem i proszę o poradę . Od pół roku jestem posiadaczem J11 2014 r. 1.6 DCI R9M 130 KM , którego zakupiłem w Danii. Od kilku dni spędza mi sen z powiek problem z porannym rozruchem silnika .Przebieg auta to 180 000 km Silnik kręci dość długo i zapala jak kosiarka ,nie równo odpalają wszystkie cylindry tylko jakby jeden po drugim . Nie wiem jak będzie gdy temperatura spadnie poniżej 0. Po ponownym uruchomieniu wszystko jest ok. Świece żarowe sprawdzone i są sprawne . Akumulator ma rok czasu. Oczywiście system SS. Czy ktoś ma jakieś pomysły ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacoob Opublikowano 20 Listopada 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2022 Hej miałem podobną sytuacje (nie odpalał jak było poniżej 0 stopni) - najpierw wymiana aku, potem wymiana świec i wymiana przekaźnika czasowego. I to pomogło. Przekaźnik czasowy ma kod 110673774R (w moim 1,6DCi z 2016) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powermotor Opublikowano 21 Listopada 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2022 16 godzin temu, Jacoob napisał: Hej miałem podobną sytuacje (nie odpalał jak było poniżej 0 stopni) - najpierw wymiana aku, potem wymiana świec i wymiana przekaźnika czasowego. I to pomogło. Przekaźnik czasowy ma kod 110673774R (w moim 1,6DCi z 2016) Dzięki za info . Dziś było -5 i odpalił lecz nie jest to normalne odpalenie. Jak zapali to tak jakby któryś cylinder gubił zapln. Po 10 sek wszystko chodzi jak należy . Aku ma rok więc zakładam że jest ok. Świece żarowe pomierzylem i niby są ok. Zobaczę jeszcze jakie czasy grzania ma ten przekaźnik. Może nie grzeje wszystkich cylindrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipek808 Opublikowano 28 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2023 Witam kolego i jak u ciebie z diagnozo bo mam taki sam objaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 10 Marca Udostępnij Opublikowano 10 Marca (edytowane) Chyba i ja mam ten problem. Świece wymianiałem 50k km temu. Teraz to jakas masakra zeby zapalil. Kręci i zapala na początku jak traktor a czasami pali za pierwszym razem (też na zimnym). Sprawdze jeszcze kabel masy (jak wymieniałem olej w skrzyni to widziałem, że jest troche luźny i SS co jakiś czas rzuca błędem)), świece żarowe i jak bedzie trzeba zainwestuje w przekaźnik, o którym piszecie. ECU oczywuście wywala błąd obwodu elektrycznego grzałek świec. W dniu 20.11.2022 o 17:45, Jacoob napisał: Hej miałem podobną sytuacje (nie odpalał jak było poniżej 0 stopni) - najpierw wymiana aku, potem wymiana świec i wymiana przekaźnika czasowego. I to pomogło. Przekaźnik czasowy ma kod 110673774R (w moim 1,6DCi z 2016) dzieki za namiar na nr czesci. Edytowane 10 Marca przez Piter 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregx2us2 Opublikowano 17 Marca Udostępnij Opublikowano 17 Marca też tak miałem ... wystarczy wymienić świece żarowe i pali bez żadnego problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 18 Marca Udostępnij Opublikowano 18 Marca 13 godzin temu, gregx2us2 napisał: też tak miałem ... wystarczy wymienić świece żarowe i pali bez żadnego problemu. czy pamietasz producenta świec? te NGK to chyba musiały być jakieś podrabiane ale jakość NGK już nie ta co kiedyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 24 Marca Udostępnij Opublikowano 24 Marca (edytowane) W dniu 18.03.2024 o 07:07, Piter napisał: czy pamietasz producenta świec? te NGK to chyba musiały być jakieś podrabiane ale jakość NGK już nie ta co kiedyś. wymieniłem świece z NGK (60k km przebiegu) na DENSO i efekt nie jest zadowalający. Zapala ale nadal kreci wydaje sie że chwilę dłużej niż powinien i wydaje mi sie ze check sie nadal zapala. Skasuje błędy i sprawdze jeszcze jutro rano. Edytowane 24 Marca przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 25 Marca Udostępnij Opublikowano 25 Marca (edytowane) 10 minuta 11 sekunda. Tam sie schował mój przekaźnik świec żarowych w 1.6 DCI 4x4 Tekna 2014 rok przedlift. Nissan zaleca zdejmować cały przedni zderzak (żeby wymienić przekaźnik) ale byłem bardzo leniwy. Wyjąłem z chyba 5 kołków plastikowych i dostałem się tam przez nadkole. @Jacoob dzieki na namiar na numer cześci. Włożyłem oryginał. Skasowałem błąd ECU. Czekam jutro rano na finał. Zdjęcia z akcji: Edytowane 25 Marca przez Piter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piter Opublikowano 26 Marca Udostępnij Opublikowano 26 Marca Przy -1,5 stopni na zewnatrz odpalil rano bez zbytniego ociągania się (wcześniej krecił, krecił, walił błędem i w koncu odpalał ale nie od razu wszystkie cylindry - efekt jak w pierwszym poście). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.