Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem odpalanie 1.6 DCi R9M po nocy w niskiej temperaturze


powermotor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Jestem nowym  klubowiczem . Poniżej opisze problem i proszę o poradę .

Od pół roku jestem posiadaczem J11  2014 r. 1.6 DCI R9M  130 KM , którego zakupiłem w Danii. Od kilku dni spędza mi sen z powiek problem z porannym rozruchem silnika .Przebieg auta to  180 000 km  Silnik kręci dość długo i zapala jak kosiarka ,nie  równo odpalają wszystkie cylindry tylko jakby jeden po drugim . Nie wiem jak będzie gdy temperatura spadnie poniżej 0.  Po ponownym uruchomieniu wszystko jest ok. Świece żarowe sprawdzone i są sprawne . Akumulator  ma rok czasu.  Oczywiście system SS. Czy ktoś ma jakieś pomysły ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej miałem podobną sytuacje  (nie odpalał jak było poniżej 0 stopni) - najpierw wymiana aku, potem wymiana świec i wymiana przekaźnika czasowego. I to pomogło.
Przekaźnik czasowy ma kod 110673774R (w moim 1,6DCi z 2016)

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Jacoob napisał:

Hej miałem podobną sytuacje  (nie odpalał jak było poniżej 0 stopni) - najpierw wymiana aku, potem wymiana świec i wymiana przekaźnika czasowego. I to pomogło.
Przekaźnik czasowy ma kod 110673774R (w moim 1,6DCi z 2016)

 Dzięki za info . Dziś było -5 i odpalił  lecz nie jest to normalne odpalenie.  Jak zapali to tak jakby któryś cylinder gubił zapln. Po 10 sek wszystko chodzi jak należy . Aku ma rok więc zakładam że jest ok.  Świece żarowe pomierzylem i niby są ok. Zobaczę jeszcze jakie czasy grzania ma ten przekaźnik. Może nie grzeje wszystkich cylindrów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 miesiące temu...

Chyba i ja mam ten problem. Świece wymianiałem 50k km temu. Teraz to jakas masakra zeby zapalil. Kręci i zapala na początku jak traktor a czasami pali za pierwszym razem (też na zimnym). Sprawdze jeszcze kabel masy (jak wymieniałem olej w skrzyni to widziałem, że jest troche luźny i SS co jakiś czas rzuca błędem)), świece żarowe i jak bedzie trzeba zainwestuje w przekaźnik, o którym piszecie.

ECU oczywuście wywala błąd obwodu elektrycznego grzałek świec.

W dniu 20.11.2022 o 17:45, Jacoob napisał:

Hej miałem podobną sytuacje  (nie odpalał jak było poniżej 0 stopni) - najpierw wymiana aku, potem wymiana świec i wymiana przekaźnika czasowego. I to pomogło.
Przekaźnik czasowy ma kod 110673774R (w moim 1,6DCi z 2016)

dzieki za namiar na nr czesci. 

Edytowane przez Piter
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też tak miałem ... wystarczy wymienić świece żarowe i pali bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, gregx2us2 napisał:

też tak miałem ... wystarczy wymienić świece żarowe i pali bez żadnego problemu.

czy pamietasz producenta świec? te NGK to chyba musiały być jakieś podrabiane ale jakość NGK już nie ta co kiedyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2024 o 07:07, Piter napisał:

czy pamietasz producenta świec? te NGK to chyba musiały być jakieś podrabiane ale jakość NGK już nie ta co kiedyś.

wymieniłem świece z NGK (60k km przebiegu) na DENSO i efekt nie jest zadowalający. Zapala ale nadal kreci wydaje sie że chwilę dłużej niż powinien i wydaje mi sie ze check sie nadal zapala. Skasuje błędy i sprawdze jeszcze jutro rano.

Edytowane przez Piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 10 minuta 11 sekunda. Tam sie schował mój przekaźnik świec żarowych w 1.6 DCI 4x4 Tekna 2014 rok przedlift.

Nissan zaleca zdejmować cały przedni zderzak (żeby wymienić przekaźnik) ale byłem bardzo leniwy. Wyjąłem z chyba 5 kołków plastikowych i dostałem się tam przez nadkole.

@Jacoob dzieki na namiar na numer cześci. Włożyłem oryginał. Skasowałem błąd ECU. Czekam jutro rano na finał.

Zdjęcia z akcji:

image.thumb.png.7de05fa6597394caae7a1451b75ca792.png

image.thumb.png.e256a6e44178dcd8c66f39b060e6bc01.png

Edytowane przez Piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy -1,5 stopni na zewnatrz odpalil rano bez zbytniego ociągania się (wcześniej krecił, krecił, walił błędem i w koncu odpalał ale nie od razu wszystkie cylindry - efekt jak w pierwszym poście).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...