Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Podwyższone obroty biegu jałowego na zimnym silniku - adaptacja przepustnicy


esp200
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam problem z silnikiem 1.6 b (117KM) w Qashqai J10 z 2013r.
Po uruchomieniu zimnego silnika (niezależnie od temperatury otoczenia) obroty silnika wynoszą ok. 1600-1800 obr/min.
Po ok. 1 minucie schodzą do ok. 900 obr, a po ok. 3-4 minutach utrzymują się na poziomie ok. 700 obr.
Przy uruchamianiu rozgrzanego silnika obroty od razu utrzymują się na ok. 650-700 obr.
W związku z tym postanowiłem przeczyścić przepustnicę, jak się okazało, była trochę zanieczyszczona. Przepustnicę czyściłem bez odpinania wtyczki od modułu sterującego.
Po zamontowaniu nic się nie zmieniło, dlatego próbowałem zrobić ręczną adaptację przepustnicy metodą odpowiednich sekwencji stacyjka-pedał gazu. 
Pomimo wielokrotnych prób ta metoda nie przebiegła prawidłowo, ponieważ w końcowym etapie kontrolka EC na desce rozdzielczej świeciła nieprzerwanie, komputer nie przyjął tego sposobu adaptacji.
Zastosowałem więc drugi sposób adaptacji za pomocą interfejsu ELM327 i aplikacji NDSIII (NissanDataScan). Połączenie z komputerem przebiega bezproblemowo. Program wyświetla, że nie ma żadnych błędów (usterek) zapisanych w pamięci komputera.
Po uruchomieniu procedury adaptacji po kilkunastu sekundach program wyświetla komunikat, że IAVL zakończyło się sukcesem. Jednak ta operacja nie przynosi żadnego skutku i nadal obroty przy uruchomieniu zimnego silnika są podwyższone.
Uruchamiałem też procedurę czyszczenia pamięci (Clear Self Learn) i ponownie adaptację, jednak mimo poprawnego przebiegu tych operacji dalej wszystko bez zmian.
Adaptacje robiłem kilkakrotnie i na dwóch różnych interfejsach ELM327.

Co może być przyczyną podwyższonych obrotów biegu jałowego na zimnym silniku i dlaczego mimo poprawnego przebiegu adaptacji przepustnicy nic się nie zmienia?

Link to comment
Share on other sites

Zimny silnik, sam piszesz, że jak się rozgrzeje to jest OK każdy silnik na zimnym ma większe obroty. W starszych autach było ssanie teraz to wszystko jest automatyczne.

Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, krawiec1974 napisał:

Zimny silnik, sam piszesz, że jak się rozgrzeje to jest OK każdy silnik na zimnym ma większe obroty. W starszych autach było ssanie teraz to wszystko jest automatyczne.

Zimny silnik zaraz po uruchomieniu może mieć większe obroty ale wydaje mi się, że nie aż tak bardzo wysokie.

Link to comment
Share on other sites

Niezależnie od temperatury - ale mówisz o tak jak np dzisiaj wahania -2 do 2 na plusie, czy jak jest np. 15, 20 czy 30 stopni to również utrzymują się na poziomie 1600 przez tą minutę? Bo jak przy 30 stopniach utrzymuje 1600 to coś raczej jest nie tak. 

Miałem dwa auta w benzynie, w jednym po uruchomieniu około 0 stopni miałem obroty rzędu 1800, spadały po kilkunastu sekundach do 1300, a po minucie koło 1k wciąż, w obecnym  aucie innej marki po odpaleniu obroty utrzymują się za poziomie 1300, i po minucie spadają do ~ 1k. 

Nie znam się, nie pomogę, ssanie na początku jest normalne, szczególnie w taką pogodę, ale widzisz jak to jest u mnie np :)

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2022 o 12:03, Ares97 napisał:

Niezależnie od temperatury - ale mówisz o tak jak np dzisiaj wahania -2 do 2 na plusie, czy jak jest np. 15, 20 czy 30 stopni to również utrzymują się na poziomie 1600 przez tą minutę? Bo jak przy 30 stopniach utrzymuje 1600 to coś raczej jest nie tak. 
 

Podwyższone obroty po uruchomieniu w moim przypadku były nawet przy temp. otoczenia powyżej +25 stopni.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest jednak normalne że podnosi obroty na jałowym bez względu czy jest -2C czy +25C. U mnie ta adaptacja pomogła. Może rozepnij wtyczkę od przepustnicy i psiknij preparatem na styki + ponowna adaptacja, może tam jest problem, skoro nie wyświetla błędu przepływki. Skąd pobrać ten program do adaptacji przez ELM?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, monkahead napisał:

To nie jest jednak normalne że podnosi obroty na jałowym bez względu czy jest -2C czy +25C. U mnie ta adaptacja pomogła. Może rozepnij wtyczkę od przepustnicy i psiknij preparatem na styki + ponowna adaptacja, może tam jest problem, skoro nie wyświetla błędu przepływki. Skąd pobrać ten program do adaptacji przez ELM?

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
 

Aplikacja na Androida do adaptacji przez ELM327 dostępna jest w sklepie Google Play pod nazwą NDSIII. Więcej informacji o programie i aplikacji na https://nisscan.com 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...