dzimi75 Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 Mam pytanko wiem że auta nasze są na gwarancji i wszyscy robią wszystko w ASO ale może ktoś ma dostęp do danych odnośnie filtrów . Ja dziś sprawdziłem filtr powietrza i nie ma oznaczeń a po wpisaniu danych auta nie ma takiego filtra jaki u mnie jest zamontowany.Chodzi mi o dane filtra powietrza ,oleju i paliwa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 kiedyś intercars miał wyszukiwanie po samochodzie. może wpiszesz w allegro nissana j11, j12 i wyskakują całe zestawy filtrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert_B Opublikowano 1 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2022 W Filtronie nie mają jeszcze filtru powietrza, ale filtr oleju znajdziesz Znajdź filtr (filtron.eu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dassan Opublikowano 2 Grudnia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle/MANN-FILTER Katalog Europa/Pojazdy/Samochody osobowe + dostawcze/NISSAN/Qashqai III (J12) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzimi75 Opublikowano 2 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2022 Dziękuję za pomoc przyda się to dla użytkowników forum dziwi mnie to że nie ma filtra powietrza nigdzie.Jak sprawdziłem w aucie to jako takich oznaczeń nie posiada i nie można go po niczym znaleźć nawet w renault nie występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 1 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2024 (edytowane) Bo Nissan na pierwszy montaż stosuje filtry powietrza firmy ROKI, które są dość trudno dostępne w detalu. Edytowane 1 Kwietnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ww1981 Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 12 godzin temu, aquariusmax napisał: Bo Nissan na pierwszy montaż stosuje filtry powietrza firmy ROKI, które są dość trudno dostępne w detalu. Jakiej firmy był u Ciebie filtr oleju na pierwszy montaż??? Robiłeś jakieś zdjęcia??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 (edytowane) Niestety nie widziałem osobiście filtra (czy miał napis Nissan) i oleju (czy był czerwony po przepracowaniu, czyli Castrol). Jednak wydaje mi się, że w pudełku filtra oleju od Nissana jest na samym filtrze też tylko napis Renault i taki "wystarczy" stosować, aby "nie podpaść". Oczywiście, czy od Nissana, czy od Renault jest to filtr od Purfluxa, jednak różnica w cenie jest na tyle mała, że zawsze biorę od Renault, bo w pudełku od Nissana jest już trochę droższy. Procedura wymiany oleju jest opisana w instrukcji użytkownika, więc jest to czynność możliwa do wykonania osobiście przez właściciela. Do tego, kilka lat temu m. in. Nissan usunął, po interwencji UOKiK, zapis o utracie gwarancji w przypadku serwisowania samochodu poza ASO, więc wymiana oleju nie powinna powodować żadnych problemów, pod warunkiem użycia odpowiednich części. Filtr powietrza: Edytowane 2 Kwietnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Teoretycznie tak, ale jak mi mieli na gwarancji wymienić zacisk to wysyłali całą historię serwisową i przeglądową do centrali. I czekali na decyzje .Ale to było jeszcze za starej centrali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 (edytowane) A co w tym dziwnego, że sprawdzali, czy robisz przeglądy? Jeśli nie masz pieczątek z ASO Nissana to masz pieczątkę z innego serwisu, który robi wg specyfikacji Nissana i muszą to respektować, choć mogą przeciągać temat. Dodatkowa wymiana oleju pomiędzy wymaganymi corocznymi przeglądami nikomu raczej nie zaszkodziła. PS.: Jeśliby respektowali jedynie serwisy w ASO Nissana, to przecież mają wszystko w systemie wspólnym, albo systemie dilera. Trochę to archaiczne robić ksero papierowej książeczki w III dekadzie XXI wieku. Edytowane 2 Kwietnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeke Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Nissan do sierpnia nie miał wspólnej bazy dla wszystkich ASO oraz centrali, stad za kazdym razem gdy w gre wchodzila naprawa gwarancyjna skany ksiazki oraz zdjecie VINu auta musailo byc wyslane do centrali. Czy to zmieniło się po zmianie dystrybutora - watpie, a nawet jeżeli, to nie dotyczy to prawie na pewno samochodów już serwisowanych przed sierpniem (bo nie sądzę aby nowy dystrybutor importował i konwerowal bazy od każdego ASO z osobna) Jeżeli serwisujesz samochód w niezależnym warsztacie (szczegolnie wymiana oleju) pamiętaj aby mieć fakturę na materiały od oficjalnego dystrybutora materialow. Szczególnie jeżeli chodzi o olej i filtr oleju. W przypadku awarii silnika paragon na olej z alleg... od Pana Jasia może być wymówka aby odmówić odpowiedzialności gwarancyjnej. Udowodnienie, że olej jest oryginalny leży po Twojej stronie jeżeli bawisz się w zakupy swoich gratow (Dlatego Elf-a warto kupować na przyklad w intercars i brać IMIENNA fakturę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 (edytowane) Nie przesadzajmy z tym udowadnianiem oryginalności, bo sami dilerzy leją olej, który czasem nie ma wymaganych norm i parametrów (np. brak RN17 w oleju Nissana lub Shella, 5W30 zamiast 5W40, 0W20 zamiast 5W30, C3 zamiast A3/B4, itd.). W książeczce miałem zazwyczaj wpisywaną jedynie lepkość własnego oleju i nie było problemu z gwarancyjnym czyszczeniem dolotu lub wymianą czujnika faz rozrządu. Faktura, nawet imienna, niczego nie dowodzi, bo możesz przekazać inny olej niż kupiony np. do innego samochodu, to żaden dowód w przypadku potrzeby udowadnianie czegoś. Jak silnik padnie, to pobiera się próbkę oleju z silnika i bada co było w nim i wtedy mamy coś bardziej konkretnego. A podrabiane oleje są oferowane nawet w poważanych/przedrożonych sklepach, bo biorą z hurtowni, które niestety czasem też, nawet nieświadomie handlują nieoryginalnym towarem. Ja kupuję części w znanych sklepach stacjonarnych, mam paragon, sprawdzam daty i oznaczenia opakowania, widzę oryginalną plombę (Elf takie fajne zrywane teraz ma). A co z filtrem? Zobaczą, że był napis Renault lub Purflux zamiast Nissan i będzie problem? Wątpię, raczej skupią się jak wygląda ten filtr i czy mógł mieś wpływ na awarię. PS.: Zawsze bezpiecznej o uznanie reklamacji lać w ASO, ale czy to gwarantuje nam lepszy, często nieznany nam, olej i zastosowane lepszych części? Mi kiedyś ASO w J10 wkręciło filtr oleju Blue Print. Edytowane 2 Kwietnia 2024 przez aquariusmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeke Opublikowano 2 Kwietnia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2024 (edytowane) To proste - ASO wysyła skan książeczki a nie faktury za serwis do centrali po zgodę na naprawę gwarancyjna. Skoro miałeś wpisy z ASO (na liście przeglądów książeczce nie odnotowuje się czy materiały były klienta czy nie) więc centrala nie miała świadomości czy olej był Twój czy ASO. Samo ASO nie miało interesu w tym aby ujawniać ten fakt centrali, bo inaczej mogliby mieć albo odrzucony wniosek o naprawę gwarancyjna, a co za tym idzie łatwy zarobek, albo dodatkowa papierkologie. Nie bój się- przypomnieliby sobie o oleju gdyby centrala odmówiła im zgody na naprawę z jakiegoś powodu (osoba decyzyjna stwierdzaby, że na przykład czyszczenie doltu jest niezasadne przy tych objawach). A co by się działo, gdybyś miał w ramach przeglądu serwisowego pieczątkę z Januszex s.c. - Nie życzę Ci zbierania tego doświadczenia. Inna sprawa gdyby pieczątka była z ASO Renault albo Dacii lub serwisu z renomowanej sieciowki (Bosch lub podobne) ASO leję co chce, ale ASO stawia pieczątkę biorąc za to co wlali odpowiedzialność. Taka to różnica... Druga sprawa - to nie ASO decyduje czy należy się naprawa gwarancyjna, czy nie. Decyzja należy do centrali na podstawie zgromadzonych materiałów i dowodów w postaci dokumentacji zdjęciowej przez ASO. Oni nie różnią się w procesie za bardzo od zwykłego klienta. Z tym, że płatnikiem i decydentem czy naprawiamy jest Nissan Polska. Chyba, że mówimy o naprawie na gwarancji usługi i części sprzedanej przez ASO (po gwarancji producenta). Wtedy decyzję podejmuje kierownik serwisu. Edytowane 2 Kwietnia 2024 przez zeke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.